אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

TECH TLV

סמנכ"ל שיווק וסחר בפז: "השנה צפויים לעבור מעל מיליארד שקל בארנק הדיגיטלי של ילו"

בפאנל 'שינויים בהרגלי הצריכה: הדור הבא של עולם הקמעונאות כבר כאן' אמר אוהד גרינשפן מנמוגו: "חברות שעושות את זה טוב פורצות את תקרת הזכוכית". שלומית פנקס-אלקיים, מנכ"לית Edea - Priority Retail: "לקוחות רוצים לחוש את המוצר, להחזיר לחנות. קשה להם לחיות עם מותג אונליין בלבד". אופיר ענבר, סמנכ"ל שיווק וסחר בפז: "מתוך הבנה שהצרכן חי בטלפון בחרנו באפליקציה כדי לעשות את החיבור הזה"

02.11.2021, 13:32 | אורנה יפת



"היום החיבור בין אונליין לאופליין בא מהשטח. זה לא nice to have" כך אמרה שלומית פנקס אלקיים, מנכ"לית Edea - Priority Retail, בפאנל שינויים בהרגלי הצריכה: הדור הבא של עולם הקמעונאות כבר כאן, בהנחיית כתב כלכליסט עומר כביר, במסגרת ועידת TECH TLV. 

קראו עוד בכלכליסט:


לדברי אוהד גרינשפן, מייסד משותף ומנהל טכנולוגיות ראשי ב-Namogoo: "היום צרכנים מצפים לחוויה אחת. זה שאצלך בעסק האונליין ואופליין הן חוויות שונות, אצל הצרכן זה אחרת והוא מצפה לחוויה אחידה. ויש הרבה אתגרים בדאטה וברמה הטכנולוגית. חברות שעושות את זה טוב פורצות את תקרת הזכוכית". 

אופיר ענבר, סמנכ"ל שיווק וסחר קבוצת פז, אמר כי "מתוך הבנה שהצרכן חי בטלפון בחרנו באפליקציה כדי לעשות את החיבור הזה". 


פאנל שינויים בהרגלי הצריכה. מימין: אופיר ענבר, שלומית פנקס-אלקיים, אוהד גרינשפן וכתב כלכליסט עומר כביר, צילום: יריב כץ פאנל שינויים בהרגלי הצריכה. מימין: אופיר ענבר, שלומית פנקס-אלקיים, אוהד גרינשפן וכתב כלכליסט עומר כביר | צילום: יריב כץ פאנל שינויים בהרגלי הצריכה. מימין: אופיר ענבר, שלומית פנקס-אלקיים, אוהד גרינשפן וכתב כלכליסט עומר כביר, צילום: יריב כץ


בפאנל דיברו על קיומה של חנות פיזית לצד האונליין. פנקס-אלקיים אמרה: "לקוחות רוצים לחוש את המוצר, להחזיר מוצר לחנות. קשה להם לחיות עם מותג אונליין בלבד. רואים בעדיקה שהיתה אונליין בלבד ופתחה רשת חנויות. אמזון שרכשה רשת מזון ופתחה את אמזון גו. זה בהתאם לציפיות הצרכן". 

ענבר: "הצרכנים רוצים שידברו איתם והם הולכים ונהיים דיגיטליים".

גרינשפן: "גם אמזון שנולדה באונליין מבינה שצריכים מרחבים פיזיים. הסוד הוא שילוב של אונליין ואופליין" 

בנושא דאטה ופרטיות אמר גרינשפן כי "יש דיסוננס בעולם של הפרטיות, כי אנו חרדים לה מאוד מצד אחד ומצד שני יש לנו ציפייה כצרכנים לקבל חוויה טובה. רואים במותגים שעובדים איתנו שהם מחפשים פתרונות לתת חוויה דיגיטלית, לאסוף דאטה ועם זאת לכבד פרטיות של משתמשים ומחפשים כלים יצירתיים איזה דאטה אפשר לאסוף כדי לכבד ומצד שני לתת חוויה טובה". 

פנקס-אלקיים: "רואים נטייה לסגמנטציה מאשר לפרסונליזציה. נתחיל להציע ערך ללקוח בהתאם לצרכים שלו ולפי ההתנהגות שלו. זו מגמה שהמון סטארט-אפים דנים ומטפלים בנושא הזה וזה ייתן פתרון חלקי לבעית הפרטיות". 

גרינשפן: "אני צרכן אחר. כשאני נכנס לאמזון או נטפליקס אני נפעם איך הם מכירים אותי וזה מקסים בעיני. אני דווקא אוהב פרסונליזציה ואוהב שמבינים אותי ונותנים לי מה שאני אוהב". 

לדברי ענבר: "הארנק הדיגיטלי של ילו הוא מועדון נאמנות הלקוחות הדיגיטלי הגדול בישראל והשנה צפויים לעבור בו תשלומים בהיקף מיליארד שקל. בקרוב נציע מוצרים פיננסים דיגיטליים. הארנק הדיגיטלי מאפשר לנו להציע ללקוחות הצעות ערך במדיה שמתאימה להם ורואים איך תוכנית נאמנות שחיה בארנק דיגיטלי מאפשרת לנו לתת לצרכנים הרבה יותר ערך".

גרינשפן: "רואים התחזקות של מועדוני לקוחות ובסוף מועדון זה השתייכות. ואתה רוצה להיות משויך ולהרגיש חלק ממועדון. היום בעולם תחרותי זה כלי חשוב".  

ענבר: "בימים הקרובים נודיע על כניסה לעולמות הפיננסים. אם אתה עושה שימוש נכון ומושכל בדאטה, ועצם זה שזה מחובר לעולם התשלומים הדיגיטלי, זה מאפשר להכיר טוב יותר את הצרכן ולהגדיל את מעגל העסקים שלך". 

פנקס אמרה כי "מועדוני לקוחות בעולם אפליקציות זה מנת חלקם של גדולים בלבד כי אנשים מורידים פחות ופחות אפליקציות וצריך להנגיש את מועדון הלקוחות בכל מקום. צריך להיות פז, שופרסל או אמזון, כדי לתת מועדון לקוחות באפליקציה. לעסק קטן צריך לתת אפשרות למועדון לקוחות לא באפליקציה". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות