אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנשק הסודי של החברות הצומחות בעולם | מוברסט

הנשק הסודי של החברות הצומחות בעולם

למה לחברה כמו דרופבוקס, שעושה שיווק וקמפיינים בכל העולם לבחור דווקא במשרד פרסום ישראלי?

02.11.2021, 14:13 | בשיתוף מוברסט

חברת מוברסט החלה את דרכה בשנת 2013 במטרה לסייע לסטארטאפים וחברות לשווק את האפליקציות שלהן באפסטור ובגוגל פליי. החברה צמחה מהר בזכות השקעה של 2.4 מיליון דולר שסייעה לה לפרוץ את גבולות ישראל ולפתוח משרדים בניו יורק. ההשקעה סייעה גם לבנות טכנולוגיות בעולמות המדיה והקידום האורגני בחנויות האפסטור וגוגל פליי, המאפשרות ללקוחות החברה לקבל תוצאות טובות יותר עבור כל דולר שהן משקיעות בשיווק. בשנת 2019 החברה ביצעה את הרכישה הראשונה שלה כאשר רכשה את סטודיו הוידאו והדיגיטל הישראלי Clutch.

הזינוק הגדול של החברה החל דווקא בעקבות הקורונה. גלעד בכר, מנכ"ל ומייסד החברה ציין: "דווקא העובדה שאיבדנו 2 לקוחות ותיקים,שקיבלו תוצאות מעולות בתקופה ההיא, גרמה לנו לחשוב מחוץ לקופסא. משרדי פרסום טובים לרוב גדלים ב-15%-20% משנה לשנה ואנחנו צמחנו עד 2020 בערך ב-30% שנתי, כך שלא הרגשנו שאנחנו מפספסים שום דבר. בעקבות המשבר, התחלנו לחשוב על איך אנחנו עושים לעצמנו שיווק ולא רק ללקוחות שלנו, מכיוון שניסינו לחפות על הלקוחות שביקשו להקפיא את הפעילות. במקום לצמצם ולפטר, החלטנו להשקיע הרבה יותר ולא להמתין שהשוק יחזור לעצמו. עשינו כמה ניסויים, ובתקציב שיווק של פחות מ-70 אלף דולר הבאנו חוזים חדשים בשווי מיליוני דולרים. זה גרם לנו להבין עד כמה ההזדמנות גדולה ועד כמה חשבנו בקטן עד לאותו הרגע. הגידול המהיר גרם לנו להפסיק את השיווק ולגייס עוד עשרה עובדים תוך זמן קצר כדי לעמוד בעומס שנוצר. לאחר שהעובדים החדשים גויסו והוכשרו, ניסינו לעשות גל נוסף של שיווק והצלחנו לייצר תוצאות טובות יותר מהגל הקודם. זו הנקודה שבה התחלנו לחשוב מחדש על איך בונים את החברה."

החברה מעסיקה כיום כ-60 עובדים כאשר 17 מתוכם גויסו ברבעון האחרון. "החלטנו לפתוח עכשיו עוד 30 משרות נוספות היות וראינו שהלקוחות שהגיעו ברבעונים האחרונים רואים תוצאות מעולות ומגדילים את ההשקעה בעשרות אחוזים כבר ברבעון השני לפעילות" אומר בכר. בשנה האחרונה מוברסט גדלה בכ-40 לקוחות חדשים והפכה לסוכנות השיווק הבינלאומית לחברות כמו Dropbox, Bumble, Badoo, Redefine Meat  Klover, HelloSign, IBI ועוד.

    , מוברסט מוברסט     , מוברסט

האתגר המשמעותי ביותר שלנו כיום הוא גיוס והכשרת אנשים מעולים, ציין בכר. "החברה יכלה לסיים את השנה הזו עם עוד מיליוני דולרים נוספים של הכנסות אם רק היינו מצליחים לגייס עובדים בקצב מהיר יותר. כשראינו שאנחנו כבר לא רק נלחמים על הטאלנטים רק למול חברות כמו פייסבוק, גוגל וטיקטוק שהפכו למאוד אגרסיביים בגיוס בארץ לדוגמא, אלא גם למול כל החברות הישראליות שהונפקו השנה, התחלנו לפתוח משרות במקומות נוספים בעולם." מוברסט מעסיקה כיום עובדים בישראל, אנגליה, אוקראינה, וברחבי ארה״ב (ניו יורק, ניו ג'רזי, טקסס, פלורידה, וושינגטון וטנסי). "הבנו שהמיקום הפיזי לא משמעותי עבורנו כמו שהיה בעבר" מציין בכר. "הצוות שלנו בכל מקרה עובד יחד סביב שני אזורי זמן משמעותיים, האחד הוא טיימזון ישראל והשני הוא טיימזון ניו-יורק. יצרנו תרבות ארגונית שתומכת בעובדים בכל מקום שהם נמצאים בו, והצוות הגלובלי מאפשר לנו לתת שירות מיטבי ומהיר ללקוחות שלנו במשך רוב שעות היממה, ומצד שני מאפשר המון חופש לעובדים לחיות מכל מקום או לטייל תוך כדי עבודה."

תחום השיווק הדיגיטלי נחשב תחום מורכב, שמשלב רעיונות יצירתיים למציאת המסר הנכון לקהל הנכון בזמן הנכון, שימוש חכם בקריאייטיב שונה בכל פלטפורמה, ניתוח דאטה, והסקת מסקנות מהירה כדי לשפר את תוצאות רכש המדיה מיום ליום. העבודה מאוד מגוונת מכיוון שעובדים אחרת עם פלטפורמות פרסום שונות. קמפיין בטיקטוק לא דומה לקמפיין בפייסבוק, גוגל או סנאפצ'אט לדוגמא. במוברסט מתגאים לומר שהלקוחות שלהם נפרסים על למעלה מ-50 כלי פרסום בחודש ממוצע. "הקמפיינים שעבדו מעולה באינסטגרם לפני כמה חודשים הופכים ללא יעילים כיום, וקצב החלפת המודעות ואפילו סוג המודעות שגורמות למשתמשים להקליק משתנה בקצב מסחרר. בכל יום יוצאים פיצ'רים חדשים בפלטפורמות הפרסום השונות, וצריך להמשיך ללמוד ולהתפתח כדי להצליח להפיק את המירב מכל כלי פרסום" אומר ליאור אלדן, שותף ומייסד במוברסט.

    , מוברסט מוברסט     , מוברסט

גם בתחום השיווק האורגני במנועי החיפוש באפסטור וגוגל פליי רמת התחכום עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. כמעט בכל חודש יוצא עדכון של האלגוריתמים של האפסטור וגוגל פליי סטור, וזה משנה את הדרך שבה החברה מייצרת המלצות חדשות ללקוחות שלה. "השינויים האחרונים שאפל הכניסה במערכת ההפעלה שלה, שמצד אחד לוקחים למפרסמים את היכולת לעקוב אחרי ביצועי הקמפיינים בעולמות המדיה, ומגבילים את היכולת לעשות מעקב אחר המשתמשים, ומהצד השני מאפשרים לייצר יותר תוכן פרסונלי באפסטור באמצעות יצירה של עד 35 עמודי פריט שונים עבור כל אפליקציה - אלו טרנדים שמשנים את כללי המשחק לכל מי שמשווק אפליקציה" טוען ליאור אלדן, שותף וסמנכ"ל תפעול בחברה. השינויים האחרונים הותירו המון מפרסמים עם פערי מידע שכבר לא בטוחים איך למדוד את התוצאות שלהם באופן אפקטיבי. "השוק משתנה כל הזמן, והשאלה הגדולה ביותר למפרסם זה עד כמה הוא מגיב מהר לשינויים. אנחנו עובדים עם חברות ענק שיש להן מאות מיליוני משתמשים, וגם עם סטארטאפים שגייסו סכום משמעותי ורוצים להנות מהניסיון שצברנו בתחום. העבודה עם הסטארטאפים תמיד משאירה אותנו בחזית הטכנולוגיה מכיוון שקצב העבודה הוא מסחרר והם הרבה יותר פתוחים לנסות דברים חדשים. העבודה עם הברנדים הגדולים מאפשרת לנו לקחת את תהליכי הלימוד שעשינו עם חברות קטנות יותר, ולמנף את זה עם תקציב פי 20 גדול יותר, ולכן אנחנו ממשיכים לעבוד עם שני סוגי לקוחות שונים כל כך" ציין אלדן.

החברה צופה המשך צמיחה מואצת - ״כשהקמנו את החברה היינו מפוקסים רק בקידום אפליקציות ואילו כיום אנחנו משתמשים בידע שצברנו בקידום במובייל כחלק מאסטרגיה דיגיטלית רחבה. בעבר, רוב העובדים שלנו הגיעו עם ניסיון בשיווק דיגיטלי ואנחנו לימדנו אותם שיווק במובייל. כיום התחומים מתמזגים מכיוון שלרוב החברות שאיתן אנו עובדים יש נכסים דיגיטליים מפותחים מאוד כמו אתרי מכר וחשבונות ברשתות חברתיות וגם אפליקציות ולכן הם מחפשים פיתרון הוליסטי יותר. תחומים שלא היו קיימים אצלנו לפני שנתיים מספקים עבודה לצוותים שלמים. כעת, עם ההאצה הדיגיטלית שהעולם חווה, אנחנו צופים שזה רק ימשיך. לשם כך אנחנו מחפשים אנשים מעולים, עם ובלי ניסיון, עם ראש גדול ואנגלית מצויינת שרוצים להתפתח בעולמות השיווק הדיגיטלי״ סיכם בכר.

מוברסט מגייסת כיום לעשרות תפקידים, לחצו כאן לרשימת המשרות המלאה.






תגיות