אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־פארם במשא ומתן להכניס את אלקטרה צריכה ללייף סטייל סניף סופר פארם | אייל טואג

בלעדי

סופר־פארם במשא ומתן להכניס את אלקטרה צריכה ללייף סטייל

הפערים מתמקדים באחזקה של אלקטרה צריכה במועדון הלקוחות, בין 30% ל־45%. המהלך יאפשר לסופר־פארם לחזק מעמדה בשוק המזון, הודות למועדון של יינות ביתן, שרכשה אלקטרה. במקביל אלקטרה במגעים למיזוג עם הנוסע המתמיד של אל על

03.11.2021, 06:00 | גולן חזני

סופר־פארם מנהלת מגעים להכניס את אלקטרה צריכה (אמ"צ) לשותפות במועדון הלקוחות וכרטיסי האשראי לייף סטייל, בדרכה להתברג בתחום המזון.

קראו עוד בכלכליסט:


כרטיס לייף סטייל מקנה כיום הטבות ואפשרויות תשלום ברשתות סופר־פארם, סטימצקי, מקדונלד'ס, איסתא ואחרות, אך אין לו אחיזה משמעותית בתחום המזון. על פי הערכות מתבצעות בלייף סטייל 65-60 אלף טרנזקציות בשנה. ישראכרט, שגם מתפעלת את הכרטיסים, היא שותפה במועדון לייף סטייל, וזהו אחד המועדונים המרכזיים שלה.

במקביל אלקטרה מוצרי צריכה במגעים למזג את פעילויות כרטיסי המועדונים שלה ושל מועדון פליי קארד (הנוסע המתמיד) של אל על. 

סופר־פארם מעוניינת לחזק את מיצובה בתחרות מול שופרסל, שמחזיקה בכרטיס אשראי ובמועדון לקוחות משלה. אלקטרה צריכה, המנוהלת על ידי צבי שווימר ומצויה בשליטת אלקו של האחים מייק ודני זלקינד, רכשה לאחרונה את השליטה ברשת המזון יינות ביתן; באמצעותה היא עשויה להקנות לסופר־פארם נגישות גבוהה לעסקאות בהיקפים משמעותיים גם בענף המזון, תחום שבו היא מצויה בנחיתות מול שופרסל.

ליאון קופלר מבעלי סופר פארם, צילום: יאיר שגיא ליאון קופלר מבעלי סופר פארם | צילום: יאיר שגיא ליאון קופלר מבעלי סופר פארם, צילום: יאיר שגיא

ליינות ביתן יש מועדון לקוחות משלה (קלאב 365), המונה כ־300 אלף לקוחות. צירופם האפשרי של לקוחות מחסני חשמל ובהמשך של לקוחות רשת סבן אילבן, שאותה מביאה אלקטרה לארץ, עשויים להביא ליצירת מועדון לקוחות משמעותי, שימנה קרוב לכמיליון לקוחות.

בין סופר־פארם, שבשליטת ליאון קופלר, לבין אלקטרה ניכרים פערים במשא ומתן לגבי היקף המניות שתקבל אלקטרה בחברה הממוזגת. שיעור זה נע סביב 30%־45%.

אלקטרה מוצרי צריכה בוחנת גם הקמה של מועדוני לקוחות מול גורמים אחרים. בשיחות אלה מציגה אלקטרה את כוח הקנייה המשמעותי שנוצר בקבוצה, בהמשך לרכישות של יינות ביתן וחברת הספורט והפנאי סער (זכיינית קולומביה ואאוטדור בישראל), ולקראת השקת הפעילות של רשת סבן אילבן בישראל בשנים הקרובות. זאת, בנוסף לפעילות רשתות מוצרי החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק, ולפעילות בתחום המזגנים של הקבוצה. 

כיום חולשת אלקטרה צריכה על כ־40 מיליון טרנזקציות בשנה, כך שהקמת מועדון לקוחות או השקת כרטיס אשראי משלה עשוי להיות מהלך מתבקש מבחינתה.

מימין: מייקי זלקינד ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה, צילום: ישראל הררי מימין: מייקי זלקינד ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה | צילום: ישראל הררי מימין: מייקי זלקינד ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקטרה צריכה, צילום: ישראל הררי



תגיות