אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות החברות: לעקוב אחר תשלומי נת"י למבקר לשעבר שפירא מימין: המבקר לשעבר יוסף שפירא ויו"ר נת"י יגאל עמדי | צילומים: אוראל כהן, אוהד צויגנברג

בעקבות חשיפת בכלכליסט

רשות החברות: לעקוב אחר תשלומי נת"י למבקר לשעבר שפירא

במכתב ששלחה הרשות ליו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי לאחר הפרסום בכלכליסט על שכירת שירותיו של יוסף שפירא, היא "מבקשת להזכיר כי מדובר בחברה הנשענת על תקציב משלם המסים הישראלי"

08.11.2021, 08:58 | יובל שדה

בעקבות הפרסום ב"כלכליסט" על כך שחברת נתיבי ישראל (נת"י) שכרה את שירותיו של מבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא כיועץ חיצוני, שלחה אתמול רשות החברות מכתב רשמי ליו"ר דירקטוריון נת"י ודרשה לקבל פירוט מדויק של התשלומים לשפירא. 


קראו עוד בכלכליסט:


"אבקש להזכירך כי מדובר בחברה ממשלתית... הנשענת כמעט במלואה על תקציב משלם המסים הישראלי", כותב לעמדי אורי שיינין, סגן מנהל רשות החברות. "בהמשך לדיונים בנושא ועמדתנו הידועה בעניין התקשרות עם יועצים משפטיים חיצוניים... וכן נוכח ההתקשרות החריגה שבנדון, הן בתעריף השעתי והן בתהליך המכרזי הייחודי, נבקש לקבל מדי חודש דיווח בנוגע להיקף השעות ופירוט המשימות שבוצעו במסגרת ההתקשרות". העתקים של המכתב נשלחו גם למנכ"ל האוצר רם בלינקוב, למנכ"ל נת"י ניסים פרץ ולשפירא עצמו. 


המבקר לשעבר יוסף שפירא ויו"ר נת"י יגאל עמדי, צילומים: אוראל כהן, אוהד צויגנברג המבקר לשעבר יוסף שפירא ויו"ר נת"י יגאל עמדי | צילומים: אוראל כהן, אוהד צויגנברג המבקר לשעבר יוסף שפירא ויו"ר נת"י יגאל עמדי, צילומים: אוראל כהן, אוהד צויגנברג


אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי נת"י ניהלה "מכרז תחרותי" לצורך מינוי יועץ מקצועי חיצוני. המכרז לבחירת היועץ נוהל לדרישת היו"ר עמדי, אשר רוצה לקצוב את כהונת עובדי החברה הבכירים, וביקש לעקוף את הייעוץ המשפטי הפנימי של נת"י.

אלא שהתברר שה"הליך התחרותי" לכאורה נתפר למעשה למידותיו של המבקר לשעבר שפירא. למכרז הוספה דרישה של ניסיון בביקורת, ובהמשך גם הועלה הרף ל"שופטים בכירים" בלבד. ומכיוון שכל השופטים העליונים שלכאורה היו מועמדים לתפקיד כלל לא היו מעוניינים בו, שפירא נותר המועמד היחיד. כבונוס נוסף הועלתה תקרת התשלום מ-500 שקל ל-2,000 שקל לשעת ייעוץ. כעת מבקשת רשות החברות לעקוב מקרוב אחר התשלומים האלה.

פרט לכך, הרשות מציינת במכתבה כי היא רואה בחיוב את עצם עניין קציבת כהונת הבכירים, והיא מוסיפה כי "דבר זה בא לידי ביטוי בחוזר הרשות מאוקטובר 2015", וכי במאי 2017 כבר התקבלה החלטה עקרונית העוסקת בסוגיה זו גם בדירקטוריון נתיבי ישראל עצמה. "מאמציך ליישום החוזר והחלטת הדירקטוריון זוכים לגיבוי מלא שלנו, ואנו מברכים אותך על כך", נכתב במכתב לעמדי, ייתכן שכדי להדגיש ליו"ר כי עיסוקו בסוגיה אינו נחוץ מפני שנהלי קיצור הכהונה כבר קיימים ואושרו בעבר, ואין לשנות אותם שוב.

תגיות