אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ללא נייר טואלט ומוצרי בסיס, התפוח הגדול מבטיח "חוויה מלאה" צילום: בלומברג

ללא נייר טואלט ומוצרי בסיס, התפוח הגדול מבטיח "חוויה מלאה"

ניו יורק מבטיחה לקיים השנה חג הודיה במלוא הדרו, אבל התיירים יגלו שבגלל השיבושים בשרשראות האספקה הגלובליות, המחירים גבוהים, התפריטים מוגבלים, ואפילו לשמפו הריחני במלון נמצא תחליף לא מוכר

09.11.2021, 08:08 | חדשות חוץ

התרגשות בניו יורק. לאחר 20 חודשי ריחוק, התיירים הורשו לחזור והתכונה רבה. משטחי ההחלקה נפתחו, קישוטי החג הוצאו מהאריזות והכל מבטיח שתהלוכת חג ההודיה תשוב השנה במלוא הדרה. 

קראו עוד בכלכליסט:



ואולם, השמחה לא תהיה מלאה. כפי שמדווח הבי.בי.סי, המבקרים מוזהרים שהמחירים השנה יהיו גבוהים יותר, התפריטים מוגבלים יותר, ואפילו איכות נייר הטואלט עלולה שלא להספיק למפונקים מבין הבאים.

הניסיון לשוב לשגרה ייתקל במציאות רצופת אתגרים שבראשם האספקה המשובשת. מצעים, סכו"ם, צלחות, כלי זכוכית, מוצרי נייר, אריזות וכלי פלסטיק עבור תעשיית המלונאות והטייק אוויי - כל אלה אינם בני השגה כפי שהיו לפני המגפה.


בר בניו יורק. הוויסקי האירי הקבוע הוחלף בברבן אמריקאי מטנסי, צילום: בלומברג בר בניו יורק. הוויסקי האירי הקבוע הוחלף בברבן אמריקאי מטנסי | צילום: בלומברג בר בניו יורק. הוויסקי האירי הקבוע הוחלף בברבן אמריקאי מטנסי, צילום: בלומברג


כמו מקומות אחרים בעולם, גם ארה"ב, וניו יורק בפרט, סובלות מצווארי הבקבוק שנוצרו במפעלים ובנמלים הגלובליים, מעליות המחירים החדות ומהמחסור בכוח אדם. מסעדנים בעיר אומרים כי יותר מבעבר, תיירים שירצו לאכול בחוץ יצטרכו לדאוג לשריין מקום מראש. הם גם עלולים לגלות שמחירי המזון המאמירים השפיעו ישירות על מחירי המנות בתפריטים.



כדי להימנע ככל האפשר מהעלאות מחירים, חלק מבתי העסק נערכו מראש ואגרו מוצרי יסוד. בעלת מאפייה בעיר מעידה כי שכרה מחסנים שבהם היא מאחסנת מוצרים שיספיקו לכארבעה חודשים, ובכלל זה סוכר, קמח ותבלינים. 

מנהלי בתי מלון יוקרתיים העידו כי נאלצו למצוא ספקים חדשים ולהצטייד בתחליפים למוצרים כמו שמפו או מטהרי אוויר. ואילו מנהלי ברים, שמותגי האלכוהול הקבועים שלהם תקועים בנמלים באירופה, העידו כי גם הם החלו להשתמש בחלופות. כך למשל, בעלת בר סיפרה שהחליפה את הטקילה הקבועה שלה - קזמיגוס מבית היוצר של ג'ורג' קלוני - בטקילה חדשה ו"יוצאת דופן", ואת מותג הוויסקי האירי, במותג אמריקאי שמייצרת חברה מטנסי.

בתי העסק הניו יורקים צריכים גם להתמודד עם אתגר ההמצאה מחדש. אחרי שרבים מהם נאלצו להפסיק את פעילותם בזמן המגפה, נפתחו בסמיכות אליהם עסקים חדשים, כמו מועדון לילה עצום ממדים שהחל לפעול סמוך לטיימס סקוור. אלה מחייבים את העסקים שמנסים לחזור לפעילות להתמודד עם מתחרים חדשים ומעודכנים יותר, שכבר מספקים לבליינים חללים מאווררים, מרווחים ומותאמים לעידן החדש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות