אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת OpenWeb גייסה 150 מיליון דולר והפכה ליוניקורן צוות OpenWeb | צילום: OpenWeb

כלכליסט-טק

חברת OpenWeb גייסה 150 מיליון דולר והפכה ליוניקורן

20 מיליון דולר מסכום הגיוס הופנו לרכישת מניות של עובדים, מנהלים ומשקיעים ותיקים; החברה, שנוסדה ב-2012 ונקראה בעבר Spot.IM, מפתחת טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, מעסיקה יותר מ-160 עובדים, ויש לה יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים חודשיים; את הסבב הובילו הקרנות Insight Partners ו-Georgian Partners

09.11.2021, 18:33 | מאיר אורבך

חברת הסטארט-אפ OpenWeb - לשעבר Spot.IM - גייסה 150 מיליון דולר, בהובלת הקרנות Insight Partners ו-Georgian Partners, ובהשתתפות המשקיעים עומר ציגלר, הראל השקעות, Entrée Capital, New York Times, Dentsu ו-Samsung Next, יחד עם פרופ' סקוט גלאווי, שהשקיע בעבר בחברה והצטרף השנה לדירקטוריון שלה. סבב גיוס זה מביא את שווי החברה למעל מיליארד דולר, והופך את OpenWeb ליוניקורן. ל"כלכליסט" נודע כי 20 מיליון דולר מהגיוס הופנו לרכישת מניות של עובדים, מנהלים ומשקיעים ותיקים (סקנדרי). החברה סירבה להתייחס לגודל הסקנדרי, אך אישרה שאכן הגיוס כלל רכיב כזה.

קראו עוד בכלכליסט:

יצוין כי ביגטק 50 הנסחרת בבורסה בתל אביב היתה חלק מהסקנדרי  ורכשה מניות של עובדים בכ-1.5 מיליון דולר - פחות מ-0.5% מהחברה

OpenWeb הוקמה ב-2012 על ידי המנכ"ל נדב שובל, רועי גולדברג, שמשמש כ-COO, וישי גרין (שבינתיים עזב אותה). OpenWeb פיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, פועלת במטרה לייצר שיח ציבורי בריא ואיכותי יותר ונלחמת במונופול על השיח אונליין. ב-2019 גייסה החברה 25 מיליון דולר, בהובלת Insight Venture Partners, ובהשתתפות Norma Investments, AltaIR Capital, Cerca Partners ו-WGI Group.

OpenWeb גייסה עד כה 220 מיליון דולר, מעסיקה למעלה מ-160 עובדים בישראל, ניו יורק וקייב, ויש לה יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. המערכת של OpenWeb מוטמעת על גבי אתרי התוכן הגדולים בעולם, ומאפשרת למערכת העיתונות הדיגיטלית להוביל את השיח הציבורי שנכון להיום נשלט בבלעדיות על ידי הרשתות החברתיות. OpenWeb בונה את הקהילות של הרוב המוחלט של יצרני התוכן בעולם, והחברה עובדת כיום עם מעל ל-1,000 חברות מדיה, ובהן Fox News, Yahoo, TechCrunch, Salon, AOL, ו-The times.



נדב שובל, צילום: OpenWeb נדב שובל | צילום: OpenWeb נדב שובל, צילום: OpenWeb


"סבב הגיוס מהווה צעד משמעותי עבורנו במשימה לשיפור השיח ברשת", אומר שובל. "באינטרנט הפתוח שכולל גלישה ללא קוקיז (third-party cookies) בעלי אתרים מחפשים דרך לבנות מאגר נתונים עבור הקהל שלהם, תוך שמירה על ביטחון הגולשים. סבב גיוס זה יאיץ את פעילותנו ויסייע לנו להתרחב לשווקים חדשים שיכללו ורטיקלים משמעותיים בשוק".

"אנו גאים להוביל את שלושת סבבי הגיוס האחרונים של OpenWeb ולתמוך בחברה, שמעבר לטכנולוגיית הבינה המלאכותית שבנתה, מובילה שינוי חברתי משמעותי המעודד שיח בריא ברשתות החברתיות", אמר ג'ף הורינג, מנכ"ל Insight Partners. "אנו צופים לחברה עתיד מוצלח ושמחים להיות שותפים בו".


צוות OpenWeb, צילום: OpenWeb צוות OpenWeb | צילום: OpenWeb צוות OpenWeb, צילום: OpenWeb

תגיות