אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקורקינטים של מיה דיינמיקס מנסים שוב לרכוב למיזוג לפי שווי 40 מיליון דולר מייסד מיה דיינמיקס איציק קלדרון | צילום: עמית שעל

הקורקינטים של מיה דיינמיקס מנסים שוב לרכוב למיזוג לפי שווי 40 מיליון דולר

יניב חברון, שהוביל את הקבוצה שרכשה את השלד הבורסאי גו.די.אם, חתר בעבר למיזוג עם מיה דיינמיקס, אבל נבלם על ידי רשות שוק ההון. ראובן קפלן, לשעבר מנכ"ל פסגות, מיועד לדירקטור

10.11.2021, 07:00 | אלמוג עזר

השלד הבורסאי גו.די.אם, שרכשה לפני כשנה קבוצת משקיעים בראשות יניב חברון, עושה ניסיון שני להכניס לתוכו פעילות חדשה. אתמול הוציאה החברה זימון לאסיפת בעלי מניות ב־15 בדצמבר, שעל סדר יומה מיזוג עם מיה דיינמיקס, המייצרת כלי תחבורה דו־מושביים זעירים וחשמליים (כקורקינטים ואופנועים). 

מייסד החברה ובעל השליטה (53.8%) הוא איציק קלדרון, שמיועד לכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה הממוזגת, בעלות שכר של 1.05 מיליון שקל בשנה. בעלי מניות נוספים הם ג'קי בן־זקן (2%), יו"ר אפקון ישראל רייף (0.4%) ומנכ"ל פרץ בוני התיכון עמי פרץ (0.4%).

קראו עוד בכלכליסט:


בנוסף יצביעו בעלי המניות על מינויו לדירקטור של ראובן קפלן, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות פסגות.

חברון, בעבר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, רכש את השליטה בגו.די.אם (61.6%) בדצמבר 2020 עם עוד משקיעים תמורת 9 מיליון שקל. הוא השקיע מכספו חצי מיליון שקל.

עסקת המיזוג המוצעת היא מורכבת. לפי המתווה שיעלה להצבעה, בעלי מניות מיה דיינמיקס, ששווייה בעסקה יעמוד על 40 מיליון דולר, יקבלו לידיהם 65% מהחברה הממוזגת; אך במועד השלמתה תרכוש גו.די.אם 75% ממניות מיה דיינמיקס מבעלי המניות הקיימים שלה.

בעלי המניות של מיה דיינמיקס יוכלו לעלות לאחזקה של 75% בחברה הממוזגת לפי שתי אבני דרך. הראשונה, בתוך שנה וחצי, תעלה אותם לאחזקה של 70%: מכירת 500 קורקינטים בשנה. השנייה, שתעלה אותם לאחזקה של 75%: מכירות של 5 מיליון דולר בשנה עד סוף מרץ 2027. 

מייסד מיה דיינמיקס איציק קלדרון, צילום: עמית שעל מייסד מיה דיינמיקס איציק קלדרון | צילום: עמית שעל מייסד מיה דיינמיקס איציק קלדרון, צילום: עמית שעל


לדברי קלדרון, זהו יעד בר־השגה כי בכוונת החברה למכור למפיצים יחידה ב־3,000 דולר, בעוד עלות הייצור היא 1,000 דולר. כלומר, מכירה של 5,000 כלים בשנה תניב רווח של 10 מיליון דולר.

גו.די.אם ומיה דיינמיקס מבקשות לרכב על שוק רותח. ב־2019 שוק כלי רכב עירוניים חשמליים הסתכם ב־162 מיליארד דולר, ועד 2027 צפוי להכפיל עצמו כמעט פי חמישה ויסתכם ב־800 מיליארד דולר.

זה לא ניסיון ראשון של גו.די.אם למיזוג עם מיה דיינמיקס. במרץ האחרון הקים חברון שותפות מו"פ בשם מימו ונצ'רס, שתכננה להשקיע במיה דיינמיקס, בשמה אז אג'ילה מוטור. במקביל, מיה דיינמיקס היתה בהליכי מיזוג עם גו.די.אם. רשות ני"ע הערימה קשיים על המיזוג בשל כובעו הנוסף של חברון - יועץ למיה דיינמיקס; הרשות קבעה שהוא לא חושף את מלוא האינטרסים שלו. לפיכך, חברון נסוג מהמיזוג במתכונת זו והחליט להשקיע ישירות בחברה דרך מיזוג מלא עם גו.די.אם וללא מעורבות של שותפות המו"פ שלו.

חברון מעורב כיום במיזוג נוסף ומכהן גם כמנכ"ל השלד הבורסאי נקסט־ג'ן, שבימים אלו פועל למזג אליו את סנט־טק. זו פיתחה מעין בדיקת ינשוף לזיהוי מחלות זיהומיות, כולל קורונה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", מפתח הטכנולוגיה הוא הראל הרשטיק, שרצח את לוכד הנחשים יעקב סלע ב־1996, ריצה מאסר של 25 שנה והשתחרר לאחרונה. נכון להיום, וגם פה בשל התערבות הרשות, האסיפה לאישור המיזוג נדחתה למועד לא ידוע.



תגיות