אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יום הרווקים הסיני: JD.com שוברת שיא עם מכירות של מעל ל-48 מיליארד דולר צילום: רויטרס

יום הרווקים הסיני: JD.com שוברת שיא עם מכירות של מעל ל-48 מיליארד דולר

ענקית המסחר המקוון ויריבתה המושבעת של עליבאבא ניפצה כבר בצהריים את השיא של שנה שעברה - בה רשמה לאורך יום שלם כ-271 מיליארד יואן, שהם כ-42 מיליארד דולר. עליבאבא צמצמה השנה את פעילות הפרסום וטרם פרסמה נתוני מכירות

11.11.2021, 12:21 | חדשות חוץ

ענקית המסחר המקוון הסינית JD.com דיווחה על מכירות של 311.4 מיליארד יואן (48.6 מיליארד דולר) ברחבי הפלטפורמות שלה עד שעת הצהריים ביום הרווקים הסיני, וכבר שברה את השיא שרשמה בשנה שעברה, שעמד על 271.5 מיליארד יואן (42.4 מיליארד דולר) לכל היום. 


קראו עוד בכלכליסט:


עם זאת, הנתונים שפורסמו מתייחסים לנפח העסקאות, כלומר סכום הכסף שמועבר דרך פלטפורמות המסחר המקוון ולא ההכנסות הישירות לחברה. הנתון גם אינו לוקח בחשבון החזרות מוצרים. 


מטה JD.COM ביום הרווקים השנה, סין , צילום: גטי מטה JD.COM ביום הרווקים השנה, סין | צילום: גטי מטה JD.COM ביום הרווקים השנה, סין , צילום: גטי


בכל זאת, יש בכך כדי להצביע על התאבון של הצרכנים למבצעים המאפיינים את יום המכירות, שהצליח לעקוף את בלאק פריידי וסייבר מנדיי בארה"ב מבחינת מכירות. במקור יום הרווקים הסיני היה אירוע מכירות שנמשך 24 שעות של מבצעים, אך כיום מדובר באירוע מתמשך יותר. כך למשל ב-JD.com הכריזו על תקופת קדם מכירות בין 20-31 באוקטובר, והמבצעים מתוכננים להימשך עד חצות ביום שישי. 

עליבאבא טרם פרסמה נתוני מכירות

לעומת זאת, עליבאבא, יריבתה הגדולה של JD.com, עדיין לא פרסמה את נתוני המכירות בפלטפורמות שלה. עליבאבא שייסד ג'ק מא היא זו שהפכה למעשה ב-2009 את אירוע יום הרווקים שיזמו סטודנטים ליום מכירות גדול, שכעת משתתפים בו קמעונאיים מכל  רחבי המדינה. 

בחברה כן חשפו כי קרוב ל-400 מותגים, ביניהם אפל ולו'ריאל, הכניסו כל אחד מעל 15 מיליון דולר במכירות יום הרווקים. זאת על אף שבחברה העדיפו לצמצם את פעילות השיווק סביב היום בשל החשש מתגובת הרגולטורים שהתמקדו השנה בסקטור הטכנולוגיה וקריאתו של נשיא סין שי ג'ינפינג לחלק את העושר בצורה שיוויונית יותר, ולכן גם לא סיפקו נתוני מכירות. 


מטה JD.COM, סין, ביום הרווקים , צילום: רויטרס מטה JD.COM, סין, ביום הרווקים | צילום: רויטרס מטה JD.COM, סין, ביום הרווקים , צילום: רויטרס


זו גם הפעם הראשונה שבחברה לא הזמינו כלי תקשורת למרכז התקשורת שלהם, והסתפקו בסטרימינג של אירוע הפתיחה בפלטפורמות שלהם בלבד. השנה גם לא הוזמנו צופים לנשף החגיגי של החברה לכבוד האירוע, שבשנים קודמות אירח מפורסמים כמו טיילור סוויפט ופארל וויליאמס. 

השנה הסתפקו בהופעה בווידיאו של השחקן הבריטי בנדיקט קמרבאץ', שגילם בסדרת הטלוויזיה את דמותו של שרלוק הולמס וסיפק רמזים לחידות שהשדרנים פתרו. משתתפים נוספים כללו את האצן סו בינגטיאן – שהפך הקיץ בטוקיו לסיני הראשון שהעפיל לגמר 100 מטרים באולימפיאדה, וסלבריטאים מקומיים נוספים. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות