אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנספורמציה דיגיטלית מתחילה בענן בועז מעוז מנכל פעילות הענן של גוגל בישראל | צילום: אוראל כהן

TechTalk

טרנספורמציה דיגיטלית מתחילה בענן

משבר הקורונה האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית באופן בלתי צפוי והיווה זרז לשינוי מהיר ויסודי. כיום חברות לא רק מקבלות החלטות ביחס לתשתית, אלא באמת מטמיעות את הצורך בטרנספורמציה והיכולת להשתנות לרוחב החברה, לכל עובד וצוות

14.11.2021, 13:07 | בועז מעוז

היו רגעים בהיסטוריה בהם הכל השתנה: מהדרך שבה אנו חיים, לצורת העבודה שלנו, ועד לאופן בו אנו לומדים ומתקשרים. מלחמות העולם עלו בחייהם של מיליוני אנשים והובילו במקביל לשינויים חברתיים משמעותיים, ה"שפל הגדול" שינה את פני הכלכלה ומהפכת האינטרנט שינתה לחלוטין את האופן בו אנו מתקשרים עם העולם וצורכים תוכן. מגפת הקורונה, גם היא, הביאה לשינוי גדול וכנראה תירשם בהיסטוריה כנקודת מפנה בדרך בה בני אדם עובדים ובאופן בו ארגונים וחברות מסתכלים על חדשנות טכנולוגית.

שוחחתי עם מנהלים רבים מחברות שונות ומסקטורים שונים, ומצאתי שלכולם מכנה משותף אחד: משבר הקורונה האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית באופן בלתי צפוי והיווה זרז לשינוי מהיר ויסודי.

מבחינת הענן, ראינו בעבר שלבים שונים של טרנספורמציה:

תחילה, בעידן ה-VM Cloud, חברות חדשות, בעיקר סטארטאפים, הבינו שהן יכולות לוותר על קנייה או הפעלה של חומרה ולהתחיל להשתמש בענן. זה היווה זרז מרכזי עבור רבות מחברות הענן המקומיות. בסוף עידן VM Cloud, כבר לא מצאנו הרבה סטארטאפים שהפעילו דאטה סנטרים משל עצמם.

אחר כך הגיע עידן ה- Infrastructure Cloud אשר נבנה בעשור האחרון. הוא אופיין בכך שארגונים מסורתיים לקחו את השרתים הישנים שלהם והעבירו לענן. אמנם זה איפשר חיסכון בעלויות, פיתוח מהיר יותר ללא צורך בתכנון תשתית ארוך טווח, אבטחה משופרת ואת היכולת להפנות יותר אנשים ומשאבים אחרים לבניית יכולות חדשות, אך לא היווה זרז לטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית. 

כך הגענו לעידן הנוכחי של Transformation Cloud שבו חברות לא רק מקבלות החלטות ביחס לתשתית, אלא באמת מטמיעות את הצורך והיכולת להשתנות לרוחב החברה. המהפכה תתחיל בשינוי תרבותי-חשיבתי, כאשר כל ארגון יאפשר לכל אדם וצוות לעבור תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית. המחויבות של Google Cloud לנושא היא אמיתית. בשנה האחרונה הגדלנו את סל השירותים והמוצרים שלנו. יש לנו היום  למעלה מ-1,500 מוצרים אשר נועדו להאיץ את מסע הענן עבור ארגונים המעוניינים בטרנספורמציה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותינו במטרה לעזור לפתור את האתגרים הגדולים והחשובים ביותר שלהם. 

בועז מעוז מנכ"ל פעילות הענן של גוגל בישראל, צילום: אוראל כהן בועז מעוז מנכ"ל פעילות הענן של גוגל בישראל | צילום: אוראל כהן בועז מעוז מנכ"ל פעילות הענן של גוגל בישראל, צילום: אוראל כהן

רק ב-2021 עזרנו לאלפי ארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, ביניהם: Grupo Globo  ששידרה באופן ישיר את אולימפיאדת טוקיו למיליונים באמריקה הלטינית; פורד אשר חיברה את מערכות הרכב של החברה לענן ושינתה את הדרך בה אנשים קונים, חווים ונוהגים; עזרנו ל- GE Appliances לבנות את הדור הבא של מכשירי בית חכם; עזרנו ל-Reliance Jio, ספקית הסלולר השנייה בגודלה בעולם, להפוך את רשת ה-5G לאוטומטית כדי לשרת מיליארדי אנשים; עזרנו ל-Vodafone לבנות פלטפורמת נתונים לעיבוד מיליארד אירועי רשת ביום; עזרנו ל-Carrefour לשפר את שירות הלקוחות באינטרנט ובחנות; עזרנו ל-Scotiabank להתאים אישית את חוויית הבנקאות; ואנחנו עוזרים ל-Univision ליצור תוכן מגדיר שוק עבור הדור הבא של צופים דוברי ספרדית. 

כשאנו מדברים על הטרנספורמציה ב- Google Cloud, אנו מתמקדים ב-4 תחומים עיקריים של חדשנות:

The Data Cloud – עיבוד וניתוח נתונים ופתרונות AI – אחד המרכיבים הכי מהותיים עבור עסקים גדולים. המידע שהם יוצרים הוא הזרז לטרנספורמציה עסקית. לאחר יצירתו, המערכת מפעילה תובנות עסקיות עמוקות יותר, המונעות על ידי בינה מלאכותית, מסייעות לחברות לקבל החלטות טובות יותר בזמן אמת, ומהוות גם את הבסיס לאופן שבו חברות בונות ומפעילות את היישומים מבוססי הנתונים שלהן.

The Open Cloud – מתוך אמונה שגישה פתוחה תשרת בצורה טובה יותר את הלקוחות שלנו, אנחנו עושים הכל כדי לענות על צרכי הלקוח במקום לנסות להתאים אותם לשלנו. ארכיטקטורה פתוחה מאפשרת לארגונים לתת מענה טוב יותר לצרכי הלקוחות שלהם ולמקסם את חוויות הלקוח שלהם, תוך ניצול החוזקות הטכנולוגיות שלהם בכל מקום בו הם פועלים.

The People Cloud- ענן הטרנספורמציה אינו מבוסס רק על  טכנולוגיה, אלא גם אנשים ותרבות. מעבר מוצלח לעידן החדש תלוי באופן שבו נשמרת מעורבות גבוהה של עובדים, יעילות גבוהה, ודרכים חדשניות לשרת את צרכי הלקוחות שלהם. זוהי השאיפה שלנו עם ענן האנשים, המופעל על ידי Google Workspace. המטרה היא לייצר דרכים חדשות לקשרים אנושיים גם מעבר לגבולות הארגון, יישום מודל עבודה היברידי, שילוב של עבודה פנים אל פנים, עבודה ממרחק וחיזוק קשרי לקוח, על ידי פתרונות אינטראקטיביים וגמישים.  

The Trusted Cloud - שיקולי אבטחה הם השיקול הראשון בכל דבר שאנחנו עושים. כדי להתמודד עם אתגרי האבטחה חסרי התקדים העומדים בפני ארגונים כיום, גוגל בונה מערכות אבטחה אוטונומיות ומתקדמות אשר מגינות על הענן והאפליקציות השונות שאנו מספקים עבור לקוחותינו. הענן שלנו מספק בסיס מאובטח שלקוחות יכולים לאמת ולשלוט בו באופן עצמאי, כלומר שקיפות וריבונות. היא מספקת טכנולוגיה שמאמתת כל אינטראקציה, כדי להפחית את סיכוני הגישה ואובדן הנתונים. הענן הבטוח כולל  פלטפורמה מאובטחת ומוצרי אבטחה עם יכולות חדשות באבטחת סייבר, כדי להרחיב את האבטחה סביב המערכות של הלקוחות.

בשנה האחרונה גדלנו ל-28 אזורי פעילות (regions) המחוברים באמצעות 19 כבלים תת-ימיים, מה שהופך אותנו לרשת הענן הגדולה ביותר, בזמן השהיה הנמוך ביותר, מבין ספקי הענן בקנה מידה גדול, והכרזנו על תוכניותינו לבנות 10 regions נוספים ברחבי העולם, בהם ישראל, ולהרחיב עוד יותר את היכולת שלנו לקרב את Google Cloud ללקוחות במדינות שלהם. ההשקה הקרובה של region בישראל תאפשר לנו להציע שירותים ומוצרים בעלי ביצועים גבוהים עם השהיה נמוכה ללקוחותינו העסקיים ומהמגזר הציבורי ותסייע להאיץ את החדשנות בכל רמה.   

* הכותב, בועז מעוז, הוא מנכ"ל Google Cloud ישראל 


תגיות