אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תכינו אסימון להתקשר לקוריאה: יונדאי מציגה מכונית מחווה לאייטיז יונדאי גרנדיור | צילום: יונדיא

תכינו אסימון להתקשר לקוריאה: יונדאי מציגה מכונית מחווה לאייטיז

יצרנית הרכב מציינת 35 שנה להצגת דגם המנהלים שלה - היונדאי גרנדיור; הרכב החדש אמנם כולל מנוע חשמלי, אך המעטפת של תא הנוסעים תזכיר לכם את שנות השמונים, כולל ריפודי הקטיפה

12.11.2021, 16:36 | תומר הדר

הכינו את הקסטות ונפחו את התסרוקות: יונדאי הקוריאנית הציגה השבוע מכונית תצוגה שמהווה מחווה לשנות השמונים. 


קראו עוד בכלכליסט:


מדובר במעין גרסה מודרנית ליונדאי גרנדיור, ספינת הדגל של יונדאי משנות השמונים. יונדאי מוטור, חטיבת הרכב של הענקית הקוריאנית, נוסדה בשנת 1967 והמכונית הראשונה של היצרנית הקוריאנית היתה היונדאי קורטינה משנת 1968 - מכונית שהיתה מבוססת ברובה על מכלולים של (ניחשתם נכון) פורד קורטינה. 


גרנדיור החדשה מבפנים, צילום: יונדאי גרנדיור החדשה מבפנים | צילום: יונדאי גרנדיור החדשה מבפנים, צילום: יונדאי


אבל ליונדאי נדרשו עוד 18 שנים עד שהיצרנית החליטה לייצר מכונית מנהלים ראשונה: היונדאי גרנדיור, שבעצמה היתה מבוססת על מכלולים של מיצובישי. הגרנדיור היה בפועל ניסיון ראשון של החברה לייצר מכונית מנהלים יוקרתית, כזו שתוכל להתחרות בתוצרת המערבית. 



 יונדאי גרנדיור החדשה, צילום: יונדיא יונדאי גרנדיור החדשה | צילום: יונדיא  יונדאי גרנדיור החדשה, צילום: יונדיא


בעוד שבישראל ובמערב היה קשה עד לאחרונה למצוא מכוניות יוקרה קוריאניות, בדרום קוריאה מדובר במכוניות פופולריות למדי, אם כי בסופו של דבר, כדי לפרוץ לשווקים מערביים נדרשה יונדאי ליצור תת-מותג: ג'נסיס שמכוניותיה משווקות גם בישראל.


צילום: יונדאי צילום: יונדאי צילום: יונדאי


מכונית התצוגה של יונדאי אשר חוגגת 35 שנים להצגתה של הגרנדיור המקורית מבוססת למעשה על יונדאי גרנדיור המקורית, מודל 1986, שעברה חידוש מלא שבמסגרתו לא רק נוקו קורי העכביש, אלא גם הוחלפו כל המכלולים החשמליים במכלולים מודרניים לחלוטין. 

מבחוץ, הגרנדיור המחודשת דומה מאוד לדגם המקורי, והשינויים ניכרים בעיקר בפנסים שהוחלפו ביחידות LED, אבל בפנים מדובר כבר בסיפור אחר: המעטפת החיצונית של אביזרי תא הנוסעים נשמרה כדי לשמר את מראה האייטיז, כולל ריפודי הקטיפה, אך כל יתר המכלולים הוחלפו ומערכת המולטימדיה כוללת כעת שני מסכים גדולים, שאחד מהם יכול כמובן להפוך לפסנתר, שהרי מדובר במכונית שעושה מחווה לעשור בו הומצאה עניבת הפסנתר. מעבר לכך, יונדאי מדגישה כי בגרנדיור בוצע שינוי אחד נוסף: מנוע הבנזין הישן והמזהם של ספינת הדגל הקוריאני הוחלף במנוע חשמלי מודרני.


מחווה לעניבת הפסנתר, צילום: יונדאי מחווה לעניבת הפסנתר | צילום: יונדאי מחווה לעניבת הפסנתר, צילום: יונדאי



תגיות