אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתחרה לטסלה: החל שיווק מרצדס EQS החשמלית בישראל יצרן

מתחרה לטסלה: החל שיווק מרצדס EQS החשמלית בישראל

כלמוביל החלה בשיווק מכונית המנהלים החשמלית הבכירה של מרצדס, המיועדת להתחרות בטסלה מודל S; המחיר: החל מ-890 אלף שקל לגרסת הבסיס המצוידת בהנעה אחורית

14.11.2021, 14:36 | תומר הדר

כלמוביל, יבואנית מרצדס החלה בשיווק מרצדס EQS, מכונית המנהלים החשמלית הבכירה של מרצדס אשר מיועדת, לפחות ברמת העיקרון, להתחרות ראש בראש בטסלה מודל S, מכונית המנהלים הבכירה של טסלה. 


קראו עוד בכלכליסט:

ל-EQS יש תפקיד משמעותי בהיצע הדגמים של מרצדס בנץ: הלקוחות שרוכשים מכוניות יוקרה נחשבים ללקוחות שהכי קשה לשכנע לעבור לרכב חשמלי: אחרי הכול, מדור בלקוחות שיש להם את היכולת לרכוש את מכוניות המנהלים היקרות ביותר וכתוצאה מכך גם החזקות ביותר, מה שכמובן דורש מנועים מזהמים. אלא שכיום יצרני הרכב במערב לא יכולים למכור כל רכב שיחפצו, מכיוון שהם כפופים לתקנות איכות סביבה הדורשות מהם לייצר רכבים חשמליים. 

הבעיה העיקרית במקרה כזה היא כיצד לייצר רכבים חשמליים שלא רק ייאבקו מול טסלה שכבר תפסה את המשבצת, אלא גם ישכנעו את הלקוחות הקיימים שהדגם החשמלי אינו נופל מהתוצרת של מרצדס בנץ, במקרה זה ה-S קלאס המקבילה. יעד המכירות של רכב חשמלי של מרצדס ישראל, כך לפי היבואנית, מיועד להיות 20% בשנת 2022 (כלומר 80% מהיקף היבוא יהיה עדיין של רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית).

הנתון הבולט ביותר שמרצדס בנץ מציגה בכל הקשור ב EQS הוא הטווח הרשמי: 770 קילומטרים מכובדים. ואולם, בניגוד ליצרנית כדוגמת טסלה או לוסיד, מרצדס בנץ אינה שמה דגש על הספק מנוע גבוה במיוחד. כך, גרסתה הבסיסית של ה-EQS מצוידת במנוע אשר מפיק 245 קילוואט (328 כוחות סוס), ומנועה של הגרסה הבכירה כפולת ההנעה מפיק 385  קילוואט (516 כוחות סוס).


מרצדס EQS, צילום: מרצדס מרצדס EQS | צילום: מרצדס מרצדס EQS, צילום: מרצדס



  יצרן יצרן   יצרן


מבחינת רשימת האבזור הארוכה, ה-EQS היא אחד הדגמים הראשונים שמצויד במה שמרצדס בנץ מכנה HYPERSCREEN – כלומר מסך על. מדובר במסך שמשתרע על רוב שטחו של לוח המחוונים ושולט ברובן המוחלט של הפונקציות השונות של הרכב, החל במצבי הנהיגה וכלה במערכות הנהיגה הסמי אוטונומיות. 

מחירה של ה-EQS יחל ב-890 אלף שקל לגרסת הבסיס המצוידת בהנעה אחורית. גרסת הנעה זו ניתנת לרכישה גם עם חבילת AMG (כלומר מאפיינים ספורטיביים) ב-990 אלף שקל. מחיר הגרסה הבכירה המצוידת במנוע החזק ובהנעה כפולה מתחיל ב-1.29 מיליון שקל ומגיע עד 1.39 מיליון שקל עבור הגרסה הבכירה. לשם השוואה, הדגם הקרוב ביותר של מרצדס בנץ אשר מצויד במנוע הוא ה-S קלאס, מכונית המנהלים הבכירה של היצרנית שגרסתה הזולה ביותר עולה 990 אלף שקל ומצוידת במנוע דיזל.

מההשוואה המתבקשת לטסלה מודל S עולה כי ה-EQS יקרה משמעותית. כך, מחירה של טסלה מודל S ברמה הבסיסית לצרכן הישראלי הוא 563 אלף שקל. מחירה של טסלה מודל S בגרסה הבכירה לצרכן הישראלי הוא כ-813 אלף שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות