אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ניו יורק

"אנחנו בונים חברות אמיתיות ולא חברות למכירה"

כך הצהיר אסף פלדמן, מייסד משותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Riskified, בפאנל הנתיב המדהים בדרך אל ההנפקה. סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקרן קומרה קפיטל, הציגה את הצד של המשקיעים: "הדבר הכי חשוב לנו זו מנהיגות חזקה וצוות מוביל"

16.11.2021, 20:15 | מאיר אורבך

בחירת תזמון נכון להנפקה של חברה היא קריטית מאוד לחברה - זה המסר העיקרי שעלה מהפאנל Going Public: The Incredible Path to IPO בוועידת Mind the Tech NY 2021 של "כלכליסט" ובנק לאומי. משתתפי הפאנל, בהנחיית רון פרידמן מסטארט־אפ ניישן סנטרל, כללו לצד משקיעה בולטת, שתי חברות ציבוריות: ריסקיפייד הצעירה בבורסה לצד סייברארק הוותיקה, ושתי חברות פרטיות: מינט מדיה שעל פי הערכה תנפיק בשנה הקרובה וחברת אוגורי.


קראו עוד בכלכליסט:


"אנחנו בונים חברות אמיתיות ולא חברות למכירה", הדגיש אסף פלדמן, מייסד משותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Riskified. "זה העשור הראשון שיזמים בונים חברות לא למכירה אלא חברות שיהיו מובילות. אנחנו חלק מהכלכלה הגלובלית. ההנפקה היא עוד אבן דרך בהתפתחות החברה והאצת הצמיחה שלה. זה תהליך שנותן לך אישור מהשוק ושמחנו לעשות את התהליך ולהבין שאנחנו שם. באנו לשוק מעמדת הובלה ויכולנו לספר את סיפור הקטגוריה שלנו כמובילים בו. האתגר הכי גדול שלנו היה להראות לרשויות שהמודל שלנו מאוד שונה משל חברות ציבוריות אחרות ואני מאוד שמח שהצלחנו לשכנע ולהתרכז בצמיחה".

"אנחנו מדמיינים עולם שבו מכונות עובדות שניתן להסתמך עליהן", אמר סער יוסקוביץ', מייסד משותף ומנכ"ל Augury. "אנחנו עובדים עם היצרניות הכי גדולות בעולם. לאחרונה גייסנו משני משקיעים מעולם האנרגיה שיקחו אותנו גם לעולם זה במקביל לעולם הייצור. לפני שנתיים פגשתי כאן בוועידה את סיון מקרן קומרה ושנה וחצי לאחר מכן היא השקיעה אצלנו".

אסף פלדמן, מייסד משותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של Riskified, סיפר: "נוסדנו ב־2013 והנפקנו לאחרונה אנחנו בתחום של הונאות וסיכון בעולם האי־קומרס. בכל עסקה שעוברת דרכנו אנחנו מחויבים ואם יש הונאה אנחנו משלמים עליה. אנחנו לוקחים סיכון רב יותר בשם לקוחותינו ומאפשרים להם לבצע יותר עסקאות".

אסף פלד, מייסד משותף ומנכ"ל Minute Media, תיאר את המוצר שלהם: "בנינו פלטפורמה ליצירת תוכן בספורט, תוכן שלנו מצד אחד בעולם הספורט ומצד שני בנינו פלטפורמה שמאפשרת למו"לים להשתמש ביכולות שלנו".

משתתפי הפאנל, צילום: אוראל כהן משתתפי הפאנל | צילום: אוראל כהן משתתפי הפאנל, צילום: אוראל כהן


אודי מוקדי, מייסד משותף ומנכ"ל סייברארק, התגאה ובצדק: "הנפקנו ב־2014 והיינו ההנפקה הכי טובה באותה שנה. הרבה לקוחות שאלו אותי בעבר אם אנחנו כאן לתמיד ורק ההנפקה הציבורית היתה ההוכחה לכך. בנינו קטגוריה בעולם הסייבר וההנפקה היתה עוד אמצעי להפוך אותנו למובילי השוק בתחום. ההנפקה היתה כלי חשוב ואבן דרך אבל זה לא יותר מזה עבורנו".

סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקרן קומרה קפיטל, הציגה את הצד של המשקיעים: "אנחנו אחת הקרנות הראשונות בישראל שזיהו את השוק של ההשקעות בשלבים מאוחרים. כיום השוק שונה מאוד ממה שהיה כשהתחלנו, עם עשרות הנפקות של חברות ישראליות בניו יורק. אנחנו רצינו שיהיו שתי הנפקות בפורטפוליו שלנו ויש לנו הרבה יותר. כמשקיעה בשלבים מאוחרים אני רוצה לחזור למה שאני מחפשת בחברה. הדבר הכי חשוב לנו זו מנהיגות חזקה וצוות מוביל. היכולת של מנכ"ל להביא בכירים חזקים איתו לשלבים הבאים של הצמיחה. מנכ"ל צריך לדעת לבנות קטגוריה שבה יבלוט ויוביל ויראה צמיחה בכל שנה ויידע לנבא את הצמיחה העתידית. יכולת ניבוי היא קריטית בחברה שרוצה לצאת להנפקה".

יוסקוביץ' דיבר על חשיבות התזמון של הנפקה עבור החברה.  "אנחנו במסע ארוך והנפקה תהיה", אמר. "בדרך לשם אני צריך לשאול את עצמי האם אני צריך את זה וכעת אני יכול לקבל מימון מהשוק הפרטי ולכן בשלב הנוכחי כעת אני לא צריך את זה. ראינו חברות כמונו מנפיקות ואם רוצים להנפיק צריך לחשוב מה יהיה ביום שאחרי. אנחנו חברה שעובדת עם ארגונים תעשייתיים ובחרנו לחכות עם זה ולבנות את החברה נכון".

פלד סיפר על מינט מדיה, שלאחרונה ביצעה רכישה משמעותית של חברת טכנולגיה שתאיץ את התפתחותה. גם הוא דיבר על משמעות התזמון להנפקה: "מנקודת המבט שלנו אנחנו נמצאים במקום הנכון ולהיות חברה ציבורית יאיץ את יכולת הרכישה שלנו ובתחום שלנו יש לזה חשיבות רבה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות