אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Overwolf הישראלית מגייסת 75 מיליון דולר בסבב D מקרן a16z של אנדריסן הורוביץ אוברוולף Overwolf גיימינג | צילום: ישראל הדרי

כלכליסט-טק

Overwolf הישראלית מגייסת 75 מיליון דולר בסבב D מקרן a16z של אנדריסן הורוביץ

החברה, שנמצאת פסע משווי של יוניקורן, פיתחה פלטפורמה שבאמצעותה יוצרי תוכן יכולים לגרוף רווחים מאפליקציות וממודים של משחקים. יותר מ-87 אלף יוצרים משתמשים כיום בתכנים שלה

17.11.2021, 17:00 | רפאל קאהאן

חברת אוברוולף (Overwolf) שפיתחה פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לבנות, להפיץ ולייצר רווחים מאפליקציות ומ-mods של משחקים, הודיעה היום (ד') על גיוס של 75 מיליון דולר בסבב D, בהובלת קרן אנדריסן הורוביץ (a16z). בסבב השתתפו גם משקיעים קודמים, ביניהם Griffin Gaming Partners, Insight Partners, Intel Capital, Liberty Technology Venture Capital ו-Marker.

קראו עוד בכלכליסט:

אוברוולף הוקמה ב-2010 על ידי אורי מרשנד, אלון רבינוביץ' וגיל אור. היא גייסה כמיליון דולר ב-seed מיוסי ורדי, ב-2013 גייסה עוד 5.3 מיליון דולר, ב-2018 16 מיליון ובמרץ 2021 עוד כ-52.5 מיליון דולר - מה שמשווה לה שווי שוק מוערך של יותר מחצי מיליארד דולר לפי המכפילים המקובלים. הגיוס הנוכחי מזניק עוד את שוויה שכעת הופך אותה  לכמעט יוניקורן. משרדיה ממוקמים ברמת גן, שם היא מעסיקה כ-90 עובדים.

המימון האחרון ישמש את אוברוולף לחיזוק ולפיתוח מערך יצירת התוכן עבור משחקים, בעיקר באמצעות הפלטפורמה שלה, CurseForge Core, שכבר נמצאת בשימוש של יותר מ-87 אלף יוצרים, לפי נתוני החברה. יותר מ-20 מיליון שחקנים משתמשים מדי חודש בתכנים שנבנו על ידי אוברוולף ויותר מ-15 מיליארד הורדות של אפליקציות ומודים מתבצעות בפלטפורמה מדי שנה. 

מעבר לפתרון מהצד הטכני, אוברוולף מציעה לחברות המשחקים תמיכה מלאה בכל הקשור לתוכן – החל בתפעול, דרך בקרת איכות ואבטחת מידע, ועד ניהול הקהילות של השחקנים ויוצרי התוכן, בדיקות תאימות, אחסון קבצים וניהול מערך תשלומים ליוצרים. עד לסוף שנת 2021 החברה צפויה לשלם 29 מיליון דולר ליוצרי תוכן – סכום גדול כמעט פי שלושה ממה ששילמה בשנה שעברה. לפני מספר חודשים השיקה החברה את Overwolf Creator Fund - קרן בשווי 50 מיליון דולר שמוקדשת לתמיכה ביוצרי אפליקציות למשחקים, ביוצרי מודים, ובחברות משחקים שמתכננות להטמיע מודים בכותרים חדשים שלהן.

אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף. "ראינו שינוי בתפישה מצד חברות המשחקים", צילום: overwolf אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף. "ראינו שינוי בתפישה מצד חברות המשחקים" | צילום: overwolf אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף. "ראינו שינוי בתפישה מצד חברות המשחקים", צילום: overwolf

באוברוולף מאמינים שהתעשיה נכנסת לעידן חדש בתחום הגיימינג, עם חוויות משחק המיוצרות על ידי קהילת הגיימרים, ורואים בכך אמצעי להארכת חיי המדף של משחק, תוך שילוב מוצרים נוספים, מעבר למשחק הבסיסי. "חוויות שמיוצרות על ידי הקהילה הן העתיד של עולם הגיימינג", אומר אורי מרשנד, מנכ"ל ומייסד שותף באוברוולף. "אין אף חברת משחקים שיכולה להתחרות במהירות הביצוע וביצירתיות הטהורה של קהילה נלהבת. לאחרונה, במקום התנגדות ליצירות של הקהילה, ראינו שינוי בתפישה מצד חברות המשחקים, שמתחילות להבין ולאמץ את הערך הרב שיוצרים כאלה מביאים לקהילה ולחברת המשחקים עצמה".

"פלטפורמות הסושיאל המובילות כיום – ביניהן טיקטוק, יוטיוב ואינסטגרם - מבססות חלק עצום מהכוח שלהן על יוצרים המייצרים תוכן עבור חברים, משפחה וכלל הקהילה", מוסיף ג'ונתן לאי, שותף בקרן a16z. "עם המשך הפיכתם של משחקים לרשתות חברתיות, גם יוצרי תוכן עבור משחקים יהוו תפקיד חשוב מאוד במערך הזה. הפלטפורמה של אוברוולף מאפשרת לכל שחקן להיות שותף ביצירה של המשחק האהוב עליו - זאת, הודות למנוע פיתוח חזק, חנות אפליקציות להפצה וכלים המאפשרים ליוצרים לקבל הכנסה מהיצירות שלהם".






תגיות