אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיט קיי: הדרך הנכונה והשמחה לרדת במשקל ולשמור על התוצאה לאורך זמן יח''צ

פיט קיי: הדרך הנכונה והשמחה לרדת במשקל ולשמור על התוצאה לאורך זמן

עם הליווי הצמוד, האישי והמקצועי של פיט קיי (Fit-K), גם אתם תוכלו להגיע לאיזון נכון, להוריד קילוגרמים עודפים ולא לאבד את שמחת החיים

21.11.2021, 12:48 | בשיתוף Visionet

למרות שאף אחד לא יכחיש שהקורונה היא מחלה נוראית שגרמה לנזקים אדירים, האמת היא שהשמנה היא המגפה האמיתית של המאה ה-21. השמנה היא גורם המוות החמישי בשכיחותו בעולם, וברמה כזו או אחרת היא פוגעת באיכות החיים של חלקים נרחבים מאוד מהאוכלוסייה. אנו חיים בחברה שבה קיים שפע גדול וזמין של מזון עמוס בשומנים וסוכרים, ומוקפים כמעט ללא הרף בפיתויים מכל כיוון. אם נצפה בטלוויזיה בשעות הערב, ניתקל תמיד בכמה תשדירים מאת מפרסמים שינסו לפתות אותנו לטעום את המאפים, הגלידות והשוקולדים הטעימים שלהם. מדי פעם אף ניתקל בתשדיר שיבטיח לנו גם דרך חדשנית ופורצת דרך להוריד במשקל. עולם כמנהגו נוהג. 

אלי אלימלך, צילום: איילת רוטמן אלי אלימלך | צילום: איילת רוטמן אלי אלימלך, צילום: איילת רוטמן

שוחחנו עם אלי אלימלך, המייסד של שיטת פיט קיי (Fit-K), כדי ללמוד היכן בדרך כלל אנו נכשלים כאשר אנו מנסים לרזות, ולדעת כיצד פיט קיי הצליחו לפתור זאת בהצלחה. 

מאמן אישי צמוד בנייד

"הנחת המוצא שלנו", אומר אלי, "היא שאדם שנמצא בעודף משקל, הגיע למצב הזה משום שישנו כשל מסוים בהתנהלות התזונתית שלו. אנחנו גורסים שלא צריך לעשות דיאטה 'טיפשה', אלא לעשות שינוי בהרגלים שגרמו לעודף המשקל שלו. התפיסה שלנו היא שכדי לרזות בצורה נכונה ויציבה, עלינו לעבור תהליך של שינוי דפוסי חשיבה והרגלים, ולייצר שגרה המותאמת לנו תזונתית. אם נתנהל נכון מבחינה תזונתית, נגיע למשקל הנכון והטבעי לגוף שלנו".

תמונה של לקוחה לפני ואחרי, יח תמונה של לקוחה לפני ואחרי | יח''צ תמונה של לקוחה לפני ואחרי, יח

מה הכוונה בדפוסי חשיבה?

אלי: "בדרך כלל כשאדם הולך לתזונאי, התזונאי אומר לו מה לאכול, וברוב המקרים הוא אכן מצליח לתקופה זמנית. אולם כשהתזונאי לא נמצא בסביבה, לרוב אותו אדם חוזר לדפוסים שלו, היות והוא לא באמת שינה אותם. ההתנהלות התקינה כביכול הגיעה ממקור חיצוני, קרי הנוכחות של התזונאי. אנחנו עובדים עם תהליך שמשנה את דפוסי החשיבה, ונועד לעזור לנו לשמור על המשקל לאורך זמן". 

איך מזהים כשלים בדפוסי חשיבה?

"אנחנו מתחילים באבחון, שנעשה על ידי שיחה ארוכה ומעמיקה של המתאמן ושל סדר היום שלו וכן בבדיקת מדדים", אומר אלי. "באבחון אנו מזהים את ההתנהגויות אותן אנו מניחים שגורמות למתאמן לצאת מאיזון. למשל, לצאת מהבית בבוקר ולהיות שעות ארוכות מבלי לקחת משהו לאכול, מה שגורם לו לאכול יותר בצהריים וכן הלאה. אנחנו מתאימים את עצמנו לאורח חייו של המתאמן, שעות העבודה שלו, שעות הפעילות שלו וכדומה, אולם אנחנו מתחילים לסגל לו הרגלים חדשים/ למשל, תכנון נכון: רוב האנשים לא מתכננים את התזונה שלהם. אנחנו יודעים שמי שלא תכנן הצלחה, הוא בעצם אוטומטית תכנן כישלון. תכנון נכון הופך את סדר היום לרגוע ומאוזן בקלות. 

אחרי שהגענו לתובנות באבחון, אנו ממשיכים בתהליך על ידי ליווי של מאמן בווצאפ ובטלפון אחד-על-אחד באופן יום־יומי. כל מאמן של פיט קיי עובד עם מספר מוגבל של מתאמנים, כדי שיוכל לתת את תשומת הלב הנדרשת לכל מתאמן. יש לנו יותר ממאה מאמנים שעובדים בשיטת פיט קיי, ומדריכים מתאמנים לאורח חיים בריא. הליווי נמשך ארבעה חודשים, בהם אנו מזהים כשלים נוספים תוך כדי התהליך, בונים אט-אט סדר יום עם תכנון תזונתי והרגלים נכונים שמיטיבים עם המתאמן. בכל דבר שאנו עושים, אנו מסבירים את החשיבות למתאמן: אם מבינים את החשיבות אז יותר קל למתאמן ליישם את הדברים. ברגע שמצליחים להפנים את התכנון, קל יותר לשמור על אורח חיים בריא". 

אז מפסיקים לאכול פיצות ומתוקים וכדומה?

אלי: "כאן בדיוק טמון הכשל אצל הרבה אנשים שמנסים לרזות. נניח ויש מישהו שרוצה לרזות, והוא חושב שאם הוא יאכל עוגה זה יפגע בדיאטה שלו, ולכן אסור לו לאכול עוגה. התוצאה הטבעית של החשיבה הזאת, היא שהעוגה הופכת למשהו נחשק עוד יותר, והמתאמן כל הזמן ירצה לאכול עוגה. אצלנו בפיט קיי אפשר לאכול הכל, אלא שעושים זאת בתהליך מאוזן: אם אכלתי עוגה, אז לא קרה כלום, לא צריך להרגיש אשם. עם זאת, אי אפשר לאכול עוגה שלמה ואחרי זה לאכול גלידה כן? צריך לעשות זאת בצורה מאוזנת. אנשים רזים מטבעם לא מרגישים אשמה אחרי שהם אוכלים עוגה: הם פשוט אוכלים אותה, ומאזנים לאחר מכן באופן טבעי". 

כלומר, מרזים אבל אפשר ליהנות מדי פעם.

אלי: "חייבים ליהנות מדי פעם! בעברי הייתי מאמן באומנויות לחימה ואגרוף תאילנדי, וחייתי בברזיל כמה שנים. במסגרת החיים שלי שם, עבדתי בתחום ההרזיה. מי שחי בברזיל, יודע שהברזילאים הם עם שמח מאוד. עם זאת, כשהם ניסו לעשות דיאטה, הם מהר מאוד מאבדים את שמחת החיים שלהם. זיהיתי מהר מאוד שהאוכל קשור לשמחת החיים, ומי שמאבד את שמחת החיים לא מצליח להחזיק בדיאטה, היות והוא לא מצליח לסגל באמת הרגלים נכונים ובריאים. לכן אני מאזן: להתנזר מפחמימות לגמרי זו טעות. פשוט צריך ללמוד לאזן. לכן המוטו שלנו הוא לרזות מבלי לאבד את שמחת החיים".

תמונה של לקוח לפני ואחרי, יח תמונה של לקוח לפני ואחרי | יח''צ תמונה של לקוח לפני ואחרי, יח

לפרטים נוספים, כנסו לאתר של פיט קיי, ותתחילו לרזות בלי לאבד את שמחת החיים. אפשר גם לעקוב בפייסבוק או באינסטגרם.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות