אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות ההתרחבות באירופה: הכנסות ריטיילורס זינקו ב-61% ברבעון חנות נייקי | צילום: עמית שעל

בעקבות ההתרחבות באירופה: הכנסות ריטיילורס זינקו ב-61% ברבעון

קמעונאית הספורט מקבוצת פוקס רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 341 מיליון שקל ורווח נקי של 32 מיליון שקל; צופה כי עד סוף 2022 תחזיק ב-203-188 חנויות, לעומת 132 כיום

21.11.2021, 18:03 | אורנה יפת

קמעונאית נעלי ואופנת הספורט ריטיילורס רשמה ברבעון השלישי עלייה של 61% בהכנסות ל-341.6 מיליון שקל; וזינוק של 49% ברווח הנקי ל-32 מיליון שקל.


קראו עוד בכלכליסט:

עיקר העלייה בהכנסות החברה-הבת של קבוצת פוקס (55.7%) מיוחס לפתיחת שטחי מסחר באירופה למותגים נייקי ופוטלוקר וכן בישראל - לרשת דרים ספורט. 

באירופה החלה ריטיילורס לפעול ברבעון הרביעי של 2020, ומפעילה 27 חנויות של נייקי ופוטלוקר. ההכנסות עלו גם בזכות גידול במכירות החנויות הזהות והאטה במכירות אשתקד בעקבות סגר הקורונה השני, שחל מ-18 בספטמבר עד 8 בדצמבר 2020. 

מגפת הקורונה לא פסחה על חנויות הקבוצה שפועלות באירופה. החברה מדווחת כי בהולנד קיימת מגבלה של שעות פעילות שנכנסה לתוקף ב-13 בנובמבר 2021 בשל העלייה בתחלואה, וחנויות הקבוצה נסגרות בשעה שש בערב.  

צמצום שיעור ההנחה הממוצעת ללקוח הגדיל את שיעור הרווח הגולמי של ריטיילורס ל-51.3%, לעומת 50.2% ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הגולמי זינק ב-64.6% והסתכם בכ-175.2 מיליון שקל. 

הרווח התפעולי של החברה עלה ב-54% ל-49 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות קטן ל-14.4%, לעומת 15% ברבעון המקביל ב-2020, בשל ירידה של 22% ברווח התפעולי של פוטלוקר, שנבעה מעלייה בהוצאות על פתיחת חנויות באירופה. 


דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר, צילום: אוראל כהן דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר | צילום: אוראל כהן דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר, צילום: אוראל כהן


המותג נייקי מהווה 57% מהכנסות הקבוצה, ומכירותיו ברבעון השלישי עמדו על 198 מיליון שקל, לעומת 114.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. פוטלוקר מהווה 35.8% מההכנסות, ומכירותיו הסתכמו ברבעון ב-125 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

בישראל הציג נייקי ירידה של 0.6% במכירות החנויות הזהות, בין 1 ביולי ל-17 בספטמבר, לעומת התקופה המקבילה ב-2020, בעוד המכירות בחנויות הזהות במותג פוטלוקר עלו ב-0.8%. בהשוואת המכירות בחנויות הזהות בין הרבעון השלישי ב-2021 לרבעון השלישי ב-2019 (לפני הקורונה), זינקו המכירות של נייקי ב-49.2% ל-83.8 מיליון שקל, ואלה של פוטלוקר עלו ב-22.3% ל-62 מיליון שקל. 

ב-2021 התרחבה ריטיילורס בחו"ל. נכנסה לנורווגיה ושוודיה, רכשה חמש חנויות מזכיין מקומי של המותג נייקי בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה, ופתחה חנויות חדשות באירופה. נכון לספטמבר 2021, יש לחברה 132 חנויות, מתוכן 96 בישראל (23 חנויות נייקי, 65 חנויות פוטלוקר ו-8 חנויות דרים ספורט), 9 חנויות נייקי בקנדה, 18 חנויות נייקי באירופה ו-9 חנויות פוטלוקר באירופה, באמצעות חברות מוחזקות. 

ריטיילורס צופה כי עד סוף 2022 תחזיק ב-188-203 חנויות, כאשר נכון להיום חתומה החברה על 12 חוזים חדשים לפתיחת חנויות. מרבית החנויות החדשות ייפתחו באירופה: בין 14 ל-19 חנויות למותג נייקי ,ובין 18 ל-26 חנויות פוטלוקר. בקנדה ייפתחו שלוש חנויות נייקי ב-2022. בישראל - חנות אחת של נייקי, בין 7 ל-9 חנויות פוטלוקר ו-4 חנויות של דרים ספורט. 

תגיות