אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאפס למאה: משליח במסעדה ליזם שנוהג על טסלה חדשה רמז: זאת שיטה שכל אחד יכול להפעיל | יח"צ

מאפס למאה: משליח במסעדה ליזם שנוהג על טסלה חדשה

היזם יהב רובין שעומד מאחורי מנגנון השיווק של המותג 'נטלי מילוא', ושהצליח לייצר הכנסות של מיליונים בשוק רווי מתחרים - חושף בפנינו את הסודות שלו

22.11.2021, 11:24 | בשיתוף Visionet

עידן התוהו ובוהו כאן. הבלבול הפך להיות מגמה מאוד חזקה ברשתות החברתיות ואפשר להבין למה. בכל רגע נתון אנחנו מבחינים לפתע ב"מנטור" כזה או אחר שצועק לעברנו מבעד למסך ומבלבל אותנו בידע לא רלוונטי, ולפעמים גם מתפרנס ממכירת 'מוטיבציה' שהוא בעצמו לא מיישם. כל 'מנטור' מושך לכיוון אחר, וכתוצאה מכך, בעלי עסקים משקיעים את כספם ולא בהכרח מקבלים את התמורה הרלוונטית עבורם, וזה מוביל למצב של תסכול רב. בהצצה פנימה לתוך עולם הפרסום אפשר לראות מאות בעלי עסקים שנלחמים בשיניים מול מחירי פרסום יקרים, הכנסות נמוכות וקנאה למותגים הגדולים.

עולם המדיה השתנה דרמטית ב-50 השנים האחרונות. עברנו משלושה ערוצי טלוויזיה ועיתון אחד, לכאוס דיגיטלי עצום של מאות ערוצים, מיליוני בלוגים ופודקאסטים, טוויטר, סנאפצ'ט, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, לינקדאין והרשימה עוד ארוכה.

אז איך אפשר לבלוט מעל כולם? תפסנו את יהב רובין לשיחה קצרה וקיבלנו הצצה כיצד הפרסום החדש עובד.

רמז: זאת שיטה שכל אחד יכול להפעיל, יח"צ רמז: זאת שיטה שכל אחד יכול להפעיל | יח"צ רמז: זאת שיטה שכל אחד יכול להפעיל, יח"צ

"המלחמה על תשומת הלב של הצרכן, חיה ובועטת", מספר יהב רובין. "אלפי בעלי עסקים ומנטורים חובבנים חדרו לזירת האונליין ומתמודדים עם מלחמה יומיומית על תשומת לב". יהב נכנס לעולם האונליין ב-2018 וגילה במקרה את 'סודות הכסף באונליין' שלדבריו עזרו לו לייצר הכנסה של מעל 3,000,000 ש״ח ב-12 חודשים בלבד. יצאנו לבדוק איך זה קרה.

לצאת ממרוץ העכברים 

יהב, ספר לנו איך התחלת?- "האמת היא, שבמבט לאחור, ברגעים הקשים לא היה לי מושג איך ואם אני אצליח להכניס כאלה סכומים. בשנת 2016 רכשתי קורס שמלמד איך להתעשר דרך 'פרייבט לייבל' באמזון. לקחתי הלוואה גדולה מהבנק, וקיוויתי שבתוך שלושה חודשים אני אטייל בנופים אקזוטיים בעולם עם הכנסה פסיבית של 30 אלף דולר". לצערו של יהב, המהלך הפזיז הזה הותיר אותו בחובות של כמעט 100 אלף ש"ח: "בשביל לעמוד בתשלומים, עבדתי תקופה כשליח סושי, עם משכורת בסיסית ביותר פלוס טיפים".   

החזר ההלוואה, החשבונות השוטפים ויוקר המחיה, גרמו ליהב כמעט לאבד תקווה: "לא היה לי סיכוי לעצור את מרוץ העכברים הזה. כל חודש ההוצאות החודשיות היו גדולות מההכנסות שלי, וכל חודש שעבר זה הפך ונהיה גרוע יותר. דווקא אז, כשהכל נראה שחור, ראיתי אור קטן בקצה המנהרה. במאי 2018 נתקלתי בקבוצת פייסבוק שכעסה על הקורסים להתעשרות מהירה. כמובן שהצטרפתי, והגבתי וכעסתי יחד עם כולם שם".

במהלך השיטוט בקבוצה, נתקל יהב בפוסט ממנהל הקבוצה עם הכותרת "סוף סוף קורס שבאמת עובד", יחד עם צילום מסך של 23 אלף ש״ח בהכנסות. יהב החליט לנסות את מזלו בשנית ונרשם לקורס שיווק שעלה לו כ-3,000 ₪. "למעשה פה התחילה נקודת המפנה", יהב מספר. "ראיתי את המספרים והבנתי את הפוטנציאל. ידעתי שאני רוצה להיות יזם צללים, כלומר להיות האיש שעושה את כל השיווק מאחורי הקלעים. 

אחרי כמה שיתופי פעולה שנכשלו, עשיתי שיתוף פעולה עם בת הזוג שלי, נטלי מילוא. נטלי למעשה הייתה המותג, הפנים ויוצרת התוכן, ואני הייתי המפעיל של כל המהלכים השיווקיים מאחורי הקלעים". כשיהב כבר החל לראות את האור שבקצה המנהרה, הוא החליט להסתער בכל הכוח והצליח ליצור קשרים עם אנשי השיווק החזקים בישראל, מהלך שהכניס אותו למגרש המשחקים של הגדולים.

יהב רובין - משליח ליזם מצליח, יח"צ יהב רובין - משליח ליזם מצליח | יח"צ יהב רובין - משליח ליזם מצליח, יח"צ

למכור קורסים דיגיטליים ולהרוויח 150 אלף ש״ח בחודש

בעזרת ההכוונה והעזרה שקיבל ממומחי השיווק שהכיר, יהב החל למכור קורסים באינטרנט: "התחלנו למכור קורסים דיגיטליים ותוך כמה חודשים, הכנסתי מעל ל- 150 אלף שקל בחודש, הכנסה שרק הלכה וגדלה. אבל חשוב לזכור ולהבין, שבלי ההכוונה והעזרה שקיבלתי מאנשים מומחים בתחום השיווק הדיגיטלי, לא היה לי סיכוי להצליח. קיבלתי עזרה מקצועית מבחור שעובד ומתפרנס בכבוד דרך האינטרנט, זאת עזרה שאף יועץ עסקי לא יצליח לתת לך, הוא מכיר את ההתנהלות בדיגיטל ויודע כיצד לפעול כדי למקסם את ההכנסות, כך שהקשר שנוצר בניינו הוא יקר ערך עבורי".

י.נ מרקטינג, יח"צ י.נ מרקטינג | יח"צ י.נ מרקטינג, יח"צ

ליצור מוצר שאנשים משתוקקים לקנות

טיפ הזהב של יהב הוא ברור וחד משמעי: למכור מוצר שאנשים רוצים לקנות. "כל היועצים העסקיים והמנטורים, מלמדים אותך איך לשווק וליצור תוכן", הוא מסביר. "הם כל הזמן מלמדים אותך לדחוף ולהזיע, אבל אף אחד לא מדבר איתך על הדבר הכי חשוב - למכור מוצרים שאנשים משתוקקים לקנות. זה פשוט כמו שזה נשמע, אם תנסה למכור קרח לאסקימוסים כנראה לא תצליח, נכון? ואם כן, כנראה תמכור בזול, אז למה בעלי עסקים עדיין מפרסמים מוצרים ושירותים שאף אחד לא צריך ואז נלחמים בשיניים על כל שקל? לעומת זאת, תחשוב מה יקרה אם תנסה למכור לאסקימוסים, תנור חימום או פוך מפנק. יהיה לך הרבה יותר קל, נכון? ליצור מוצר או שירות שאנשים רוצים לקנות זה המפתח להצלחה".

לדברי יהב, יזם הוא מי שרואה בעיה כואבת אצל קהל יעד מסוים ואומר "מעכשיו, הבעיה הזאת שלי, ואני אעשה הכל בשביל ליצור מוצר או שירות שפותר את הבעיה". "ברגע שמצאת בעיה רצינית שיש להרבה אנשים והבאת פתרון ייחודי, אפשר להגיד שכמעט פיצחת את הנוסחה", רובין מסביר. "מוצר כזה יכול להכניס לך בין מאות אלפי שקלים למיליונים. עם פרסום ממוקד ונכון, מוצר כזה יכול לגייס לך כל יום עשרות לקוחות חדשים". 

החזר השקעה (ROI)

מה הסוד השני של יהב? החזר השקעה. "החזר השקעה אומר כמה כסף חוזר אליך מהכסף שהשקעת בפרסום, חוק הכסף שהרבה בעלי עסקים מפספסים".

למה זה כזה חשוב?

"תראה, ברגע שתבין כמה כסף חוזר אליך מהפרסום ותדע איך לשפר את החזר ההשקעה, תוכל להגדיל תקציבים, ולהרוויח בהתאם. ככה זה עובד בפרסום באונליין. בכמה לחיצות פשוטות, אתה יכול להגדיל תקציבים".

אז איך משפרים את החזר ההשקעה? 

"אז פה אנחנו מגיעים לסוד השלישי".

הסוד השלישי - לשפר את ההחזר השקעה (CLV)

הטיפ האחרון של יהב, הוא כיצד לשפר את החזר ההשקעה שלנו על המוצר: "אם השקעת 100 ש״ח בפרסום והכנסת 300 ש״ח בתמורה מלקוח, זה נחמד, אם תגדיל תקציבים, אתה כנראה תרוויח יותר. אבל מה יקרה אם תגרום לכל לקוח להיות שווה לך יותר מ-300 ש״ח? והכוונה היא לא להעלות מחירים שייקרו לך את הפרסום, אני מדבר על זה שתמכור עוד מוצרים או שירותים לאותו לקוח שכבר השקעת עליו את ה-100 ש״ח בפרסום וככה תגדיל את 'שווי חיי הלקוח' – CLV (Customer Lifetime value). ׳שווי חיי לקוח׳ פירושו: סכום הכסף שמגיע מלקוח (ממוצע) במשך כל חייו.

ברגע שאתה יודע להגדיל את שווי חיי הלקוח, נפתחים שערי שמים, מכיוון שמהשלב הזה, הכל עניין של מספרים. ברגע שתגדיל תקציבי שיווק - תרוויח יותר". 

אז איך מעלים את 'שווי חיי הלקוח'?

"בודקים איזה בעיות נוספות יש לו בחיים ונותנים פתרון. עוטפים את הפתרון כמוצר או שירות ומציעים ללקוח להזמין מוצר נוסף. ברגע שתצליח להגדיל את 'שווי חיי הלקוח' תוכל להגדיל תקציבים בפרסום, ולנטרל את כל המתחרים, כי פשוט תוכל להרשות לעצמך להשקיע יותר בפרסום בשביל לגייס לקוח חדש".

אלו הסודות של יהב. בעקבות הכאוס המתחולל בתקופה זו ברשת, יהב יצר פתרון ייחודי לקוראי הכתבה. אחרי שיהב הפך את נטלי מילוא (שותפה שלו) למותג באינסטגרם עם חמישה רבי מכר מאחוריה ו-2 חברות בע״מ, כעת הוא מציג תכנית מסודרת שחושפת איך ליצור רב מכר שמוכר את עצמו והופך למותג ברשת. 

לחיצה כאן תוביל אתכם לתכנית.

יהב רובין - רב מכר באינסטגרם, יח"צ יהב רובין - רב מכר באינסטגרם | יח"צ יהב רובין - רב מכר באינסטגרם, יח"צ


תגיות