אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יונדאי סונטה טורבו למנהלים שאוהבים ביצועים יונדאי סונטה טורבו בנזין החדשה | באדיבות יונדאי

יונדאי סונטה טורבו למנהלים שאוהבים ביצועים

יונדאי מרחיבה את משפחת מכוניות המנהלים עם גרסת 1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס בעלת עיצוב ספורטיבי, אבזור נדיב ומחיר אטרקטיבי.

23.11.2021, 14:14 | בשיתוף יונדאי

כולנו וודאי זוכרים שלפני כשנה חזרה לאחר היעדרות ממושכת לסגמנט רכבי המנהלים יונדאי סונטה בגרסתה ההיברידית, שעד מהרה קטפה את התואר הנכסף "רכב המנהלים הנמכר ביותר לשנת 2021", ואף עשתה זאת בפער ניכר לפני מתחרותיה העיקריות סקודה סופרב ומאזדה 6. 

חלפה לה שנה וכעת אנו מתבשרים על הגעתה לארץ של הגרסה החדשה לרב־המכר של יונדאי סונטה דור 4 עם מנוע טורבו-בנזין, ואכן מדובר בבשורה שהרי למעלה מעשור לא הגיעה לנו גרסה של סונטה שאיננה היברידית. אנחנו מקבלים כאן רכב מנהלים סופר-מאובזר שמציג יתרונות בולטים בבטיחות, באבזור ובנוחות הנסיעה ולצד הביצועים הנועזים גרסת הטורבו החדשה שומרת כמובן על כל היתרונות הטכנולוגיים שהופכים את הסונטה לרכב המנהלים הנמכר ביותר בישראל.

 יונדאי סונטה טורבו בנזין החדשה, באדיבות יונדאי יונדאי סונטה טורבו בנזין החדשה | באדיבות יונדאי  יונדאי סונטה טורבו בנזין החדשה, באדיבות יונדאי

מכונית מנהלים יוקרתית עם פוזה ספורטיבית 

עם דגם הטורבו בנזין החדש של סונטה, יונדאי ככל הנראה שמה על הכוונת את הקהל ההייטקיסטי שמעדיף את רכב המנהלים שלו ספורטיבי בביצועים במחיר טיפה יותר אטרקטיבי. כן, מסתבר שלמרות ההייפ החשמלי וההיברידי יש עדיין נהגים שמעדיפים את הרכב שלהם עם מנוע הבנזין הטוב והמוכר. 

את ההבדל בין סונטה טורבו החדשה לקודמתה ההיברידית אפשר לראות כבר בחיצוניות כי הטורבו מעוצבת עם קריצה ספורטיבית. אפשר לומר על העיצוב שמצד אחד הוא יוקרתי כמו שמנהלים אוהבים, ומצד שני נועז וחצוף. הקווים האווירודינמיים, החיתוכים החדים, החזית הדומיננטית עם שבכת גריל ודפוס היהלומים שלא תשאיר אתכם אדישים, פנסי LED שמשתלבים לתוך מכסה המנוע, צללית גג בסגנון קופה, ספויילר מובנה וחישוקי סגסוגת "18 שנראים מצוין. 

 יונדאי סונטה טורבו בנזין , באדיבות יונדאי יונדאי סונטה טורבו בנזין | באדיבות יונדאי  יונדאי סונטה טורבו בנזין , באדיבות יונדאי

נכנסנו פנימה והתרשמנו מהאבזור ומהעיצוב

כשמתיישבים בתוך הסונטה טורבו שמחים לגלות שיונדאי ממשיכים להקפיד על תא נוסעים מרווח ומאובזר בכל טוב. המושבים נוחים ומפנקים. ארכיטקטורת העיצוב אלגנטית ונקיה, ואין עודף מתגים וכפתורים הודות לכך שהממשק החכם מרכז את תפעול רוב המערכות מלבד לפאנל שליטה במערכת בקרת האקלים.

בין המושבים הקדמיים לא תמצאו את ידית ההילוכים המסורתית שהוחלפה בטכנולוגיית העברת הילוכים בכפתורים ((Shift By Wire - זה אומר שמתפנה עוד מקום בין המושבים למשענת יד רחבה לנהג ולנוסע לצדו ולחלל אחסון גדול. 

לגבי האבזור התרשמנו מרמת החדשנות ומהשפע שיונדאי מציעים עד לפרטים הקטנים: כניסה והנעה ללא מפתח, אופציה להתנעת הרכב מהשלט, בלם יד חשמלי, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרון למושב הנהג, חימום ואיוורור מושבים קדמיים, חימום הגה, תאורת אווירה פנימית, מראה מתכהה, תאורת לד מלאה, משטח טעינה לטלפונים ניידים, מערכת מולטימדיה מקורית 8 אינץ' עם מסגרת שחורה יוקרתית, נוחה להפעלה ומצוידת בחיבור אלחוטי לAndroid Auto ו-Appe Car Play. ברמת גימור לימיטד תקבלו גם גג שמש פנורמי חשמלי ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.25 אינץ' עם תצוגה משתנה. עוד פיצ'ר בסונטה שלא תמצאו אצל המתחרה באף רמת גימורHUD - Head Up Display תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית, מסוג הדברים הקטנים והכיפיים שעושים את כל ההבדל.  

 יונדאי סונטה , באדיבות יונדאי יונדאי סונטה | באדיבות יונדאי  יונדאי סונטה , באדיבות יונדאי

ביצועים ספורטיביים וחוויית נהיגה מהנה

מתחת למכסה המנוע מתגלה בפנינו מנוע בנזין מוגדש מסדרת T-GDI SmartStream  שחלקכם יזהו אותו גם מיונדאי טוסון. זהו מנוע בנפח 1.6 ליטר (1,600 סמ"ק) שמייצר הספק של 180 כ"ס ומומנט של  27 קג"מ שיביא אתכם מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות (לעומת 9.2 שניות בסונטה היברידית), כשהמהירות המרבית היא 210 קמ"ש. המנוע גם יכול להתגאות בפליטת מזהמים נמוכה שעומדת בתקן יורו 6 כשלרכב ציון ירוק 13. כמו ביתר דגמי הסונטה, הרכב ניחן בשלדה חזקה וקלת משקל, כשיונדאי משתמשים בפלטפורמה K3 מדור שלישי בעלת מבנה משולב פלדה לשיפור הבטיחות, היעילות והיכולת הדינאמית ומערכת המתלים שופרו והותאמו לסגנון הספורטיבי של דגם הטורבו ומשככים את מהמורות הכביש. שמנו לב גם לנהיגה השקטה הודות לבידוד רעשים מוצלח הן של המנוע והן של הסביבה החיצונית.

לסונטה טורבו תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה יחסי העברה כשההחלפות מרגישות מהירות וחלקות, ומי שמחפשים שליטה יותר צמודה בביצועי הרכב ייהנו מהאופציה להחליף הילוכים באופן ידני בעזרת מנוף ייעודי מאחורי ההגה. סונטה טורבו מגיעה עם מערכת Drive Mode לבחירת מצבי נהיגה - ECO לנהיגה חסכונית או SPORT לחוויית נהיגה ספורטיבית - ואכן כפי שציינו לעומת אחותה ההיברידית לסונטה טורבו בהחלט יש ביצועים יותר ספורטיביים ובזכות מיצוי ביצועי המנוע התגובות שלו הופכות עוצמתיות וחדות יותר וההאצה מהירה יותר. יחד עם זאת כדאי לשים לב שמאחר ובגרסת טורבו אין מנוע עזר חשמלי צריכת הדלק עולה בהתאמה ועומדת לפי הצהרת היצרן על 13.1 קילומטר לליטר, כשנפח מיכל הדלק הוא 60 ליטר.

 חבילת בטיחות מתקדמת ללא פשרות

לחבילת הבטיחות של יונדאי קוראים  Hyundai SmartSense וכשמה כן היא – מתקדמת, חכמה ומרגישה ורואה כמעט הכל. 

כסטנדרט מקבלים 9 כריות אוויר כולל כרית הגנה לברכי הנהג ושתי כריות צד ליושבים מאחור (לעומת 7 כריות ברמת גימור בסיסית אצל המתחרה). מערכות הבטיחות כוללות מערכת לזיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה (שני האחרונים לא קיימים אצל המתחרה) כולל בלימה אוטונומית בצמתים וכיכרות, מערכת אקטיבית (בלעדית לסונטה) שעוקבת אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים ומסייעת לשמור על מרכז נתיב הנסיעה כולל תיקון הגה, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד עם רכב בשטח מת כולל בלימה במצב התנגשות (לעומת התראה בלבד אצל המתחרה), מערכת אקטיבית לזיהוי תנועת רכב חוצה מאחור, התראה ביציאה מחנייה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות ומניעת פתיחת דלתות המושב האחורי במקרה של רכב חוצה, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך בהתאם לתנאי הדרך למניעת סינוור רכבים ובטיחות בנהיגת לילה (בלעדי בסונטה), מערכת התראה על עירנות שמזהה סימני עייפות אצל הנהג/ת וממליצה על הפסקת התרעננות, התרעה למניעת שכחת ילדים באוטו עם חיווי בלוח שעונים שמזכיר לכם לבדוק את המושב האחורי לפני שיצאתם מהרכב. רמת הגימור לימיטד מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית בתמרוני חניה, מערך מצלמות הקפיות עם תצוגת 360 מסביב לרכב כדי לסייעה בחניה במקומות צרים, והצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים. הודות לכל האבזור הבטיחותי המרשים שלה, זכתה יונדאי סונטה לציון המקסימלי של 5 כוכבי בטיחות מארגון הבטיחות הפדראלי NHTSA, לצד ציון הבטיחות Top Safety Pick של IIHS האמריקאי. 

לסיכום, יונדאי סונטה טורבו בנזין החדשה היא בחירה חכמה למנהלים שמחפשים חווית נהיגה בשילוב טכנולוגיה מתקדמת, הנדסת אנוש מעולה ואבזור מפנק. היא מוצעת בשתי רמות גימור עשירות - Supreme וה-Limited היוקרתי יותר, ומגיעה במגוון צבעים כשבנוסף לשחור ולבן הקלאסיים תוכלו לבחור בצבעים מטאליים נחשקים של אפור, אפור כהה וכסוף. כל הטוב הזה מגיע עם 3 שנות אחריות יצרן כחלק מהסטנדרט של כלמוביל ויונדאי עם 3 טיפולים ראשונים בחינם בליסינג פרטי במחיר משתלם החל מ-187,900 ₪ עם מקדמה נמוכה בסך 13,900 ₪.

לפרטים נוספים>>








תגיות