אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי פוראוור 21: "עדיף להיות פרטי, האקלים להנפקות מגוחך" צילום: בלומברג

בעלי פוראוור 21: "עדיף להיות פרטי, האקלים להנפקות מגוחך"

תאגיד הקמעונאות אות'נטיק בראנדס דחה את ההנפקה ל־2023 לכל המוקדם וימכור אחזקות בעסקה המעריכה את שוויו ב־12.7 מיליארד דולר. באחרונה נרשם גל הנפקות במגזר הקמעונאות, ממשקפיים ונעליים אקולוגיות ועד חברה להשכרת בגדים

23.11.2021, 21:21 | חדשות חוץ

תאגיד הקמעונאות אות'נטיק בראנדס הולך נגד הטרנד שהכתיבו בחודשים האחרונים חברות בתעשייה, וידחה את תוכנית ההנפקה. במקום זאת, התאגיד ימכור נתחים משמעותיים מעסקיו לחברת הפרייווט אקוויטי CVC קפיטל, קרן הגידור HPS וקבוצה של בעלי אחזקות קיימים. העסקה, שהוכרזה שלשום, מעניקה לחברה שווי של 12.7 מיליארד דולר.



קראו עוד בכלכליסט:

בבעלות אות'נטיק בראנדס רשת האופנה המוזלת פוראוור 21, רשת בתי הכלבו היוקרתית בארניז ניו יורק, יצרנית החליפות ברוקס ברת'רז והמגזין ספורטס אילוסטרייטד. בתחילת השנה הבאה צפויה להיסגר עסקה לרכישת מותג הספורט ריבוק מאדידס.

החברה תיכננה לצאת להנפקה ראשונה לציבור ביולי האחרון, אך כעת, לפי מנכ"ל החברה ג'יימי סולטר, היעד נדחה ל־2023 או אפילו 2024. "האקלים להנפקות מגוחך", ציין בראיון טלפוני לרשת CNBC. "אני חושב שהיינו מקבלים הערכת שווי עצומה, אולי אפילו יותר מאשר הסכום שבו מכרנו את הפעילות. אבל נחשו מה? אני מעדיף להיות פרטי".

העסקה עם CVC ו־HPS צפויה להיסגר בחודש הבא. בלאקרוק תשמור על מעמדה כבעלת המניות הגדולה ביותר בתאגיד, מעמד בו היא מחזיקה מאז 2019, כך בהודעת החברה. עוד נמנים עם המשקיעים הקיימים, מפעילת הקניונים האמריקאית סיימון פרופרטי גרופ, קבוצת ההשקעות ג'נרל אטלנטיק, חברת הנדל"ן ברוקפילד וכוכב הכדורסל שאקיל אוניל.




במעמד הגשת התשקיף לקראת הנפקה דיווחה אות'נטיק בראנדס כי הרווח הנקי שלה ב־2020 זינק ל־211 מיליון דולר מ־72.5 מיליון דולר שנה קודם לכן, בעוד ההכנסות טיפסו בכ־2% ל־489 מיליון דולר. לפי סולטר, עד לפני סוף השנה בכוונת החברה להודיע על רכישות נוספות של מותגים. 

קרן CVC מצדה סגרה באחרונה עסקה לרכישת פעילות התה של ענקית המזון יוניליוור, כאשר שמות נוספים בתיק ההשקעות שלה מונים את מותג בגדי הקז'ואל A Bathing Ape  ורשת המוצרים לחיות מחמד Petco.

ההחלטה של אות'נטיק בראנדס התקבלה ברקע גל הנפקות של חברות קמעונאיות שהתקיימו בחודשים האחרונים. אלה מונות את יצרנית המשקפיים הטרנדית וורבי פארקר, חברת השכרת פריטי האופנה Rent the Runway, מותג הנעליים הידידותי לסביבה Allbirds ואתר האופנה Lulu's. 


סניף של פוראוור 21 בניו יורק , צילום: בלומברג סניף של פוראוור 21 בניו יורק | צילום: בלומברג סניף של פוראוור 21 בניו יורק , צילום: בלומברג


משקיעים נטו לטובת שמות בעלי נוכחות חזקה באינטרנט, וכתוצאה, חלק מהחברות זכו בהערכות שווי שמזכירות יותר את סצנת ההייטק. לפי דיווח ב־CNBC אות'נטיק בראנדס כיוונה להערכת שווי של כ־10 מיליארד דולר בהנפקה.

בשבוע שעבר דיווחה וורבי פארקר, כי הכנסותיה ברבעון השלישי טיפסו ב־32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ההפסדים שלה גדלו בשל תשלומי מניות שביצעה ועלויות הקשורות בהנפקה שהתבצעה בסוף ספטמבר. יצרנית המשקפיים רשמה הפסד נקי של 91.1 מיליון דולר ברבעון לעומת הפסד של 41.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מניותיה של יצרנית הנעליים האקולוגיות Allbirds זינקו ב־41% עם פתיחת המסחר בהן ב־3 בנובמבר ושווייה הגיע ל־3.3 מיליארד דולר. החברה, שעם משקיעיה נמנה כוכב הקולנוע לאונרדו דיקרפיו, מייצרת את הנעליים מצמר ושאר חומרים שמקורם בצמחים. הלקוחות המפורסמים ביותר שלה הם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, השחקן אשטון קוצ'ר ומייסד גוגל לארי פייג'. מנפיקה טרייה נוספת, Rent the Runway, התחילה את דרכה ב־2009 כחברה להשכרת בגדי ערב וצברה פופולריות. עם זאת, התשקיף שלה הראה כי בצל מגפת הקורונה, מספר המנויים הפעילים שלה צנח ביותר ממחצית, לכ־54 אלף.


מנכ"ל אות מנכ"ל אות'נטיק בראנדס ג'יימי סולטר | צילום: בלומברג מנכ"ל אות


בתוך כך, אות'נתיק בראנדס הודיעה היום על שותפות חדשה וארוכת טווח עם שראף גרופ עבור פוראוור 21.

באמצעות ההסכם, קבוצת שראף, השותפה התפעולית המרכזית של פוראוור 21 במזה"ת בעשור האחרון, מרחיבה את זכויות הרישוי שלה מלבוש ואביזרים לקטגוריות נוספות כבריאות ויופי, בשמים וכלי בית, ונכנסת לטריטוריות שכוללות את דרום מזרח אסיה ומסחר אלקטרוני.

כחלק מהשותפות המחודשת, פוראוור 21 ושראף גם מוציאות בימים אלה לפועל אסטרטגיה אזורית רב־ערוצית המתמקדת בדור צרכני האופנה העכשווי. מוקדם יותר השנה, שראף גרופ פתחה שתי חנויות של פוראוור 21 בסהרה סנטר ובאל גורייר סנטר בדובאי, וכעת היא מקימה חנויות בשלושה אתרים חדשים באיחוד האמירויות, כולל קניון יאס, קניון נחיל וקניון אבו דאבי. שראף השיקה לאחרונה אתר חדש לאיחוד האמירויות, www.Forever21.ae ובכוונתה לחשוף בטווח הקרוב אתרי מסחר אלקטרוני נוספים עבור סינגפור ומלזיה. כמו כן, שוקדת הקבוצה על רענון החנויות הקיימות והיצע המוצרים של המותג לגברים, נשים ובני נוער.

יאסר שראף, סגן נשיא הקבוצה לענייני קמעונאות, אירוח, תעשייה ושירותים פיננסיים אמר לאתר RLI: "לפורוואר 21 יש מערכת יחסים ארוכת שנים עם צרכנים במזרח התיכון והמטרה שלנו היא לטפח את הקשר הזה באמצעות השקעה והרחבת חוויית המותג בערוץ מגוון הכולל חנויות, מסחר אלקטרוני ורשת חברתית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות