אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לגברים בלבד – סדנאות תזונה, בריאות וכושר של המאמן שי חסון יח''צ

לגברים בלבד – סדנאות תזונה, בריאות וכושר של המאמן שי חסון

עברתם את גיל 40 ושמתם לב להצטברות של שומן בטני עיקש? מסתבר שמדובר בנטייה טבעית ששורשה בשינויים הורמנליים. שי חסון, מאמן כושר ותזונה, מלמד גברים רבים בישראל כיצד ניתן להפוך את המצב, ללא ספירת קלוריות ולא בהכרח ע"י ריצה אינסופית על ההליכון.

24.11.2021, 12:37 | בשיתוף Visionet

שי חסון, הינו מאמן כושר ותזונה, אשר עוסק כיום בתחום אורח החיים הבריא עבור גברים מעל גיל 40. שי עוסק בתחום התזונה כבר משנת 2004, והינו בוגר קורס מאמני תזונה ממכללת NCS, וקורס מאמני כושר מטעם קמפוס שיאים שאותו למד בשנת 2017. שי מעביר סדנאות והרצאות, ומאמין כי הסוד הוא התאמת הכושר והתזונה לגיל ולתהליכים הנלווים אליו. 

שי חסון - סדנאות תזונה בריאות וכושר, יח שי חסון - סדנאות תזונה בריאות וכושר | יח''צ שי חסון - סדנאות תזונה בריאות וכושר, יח

במה מתייחדת תכנית לתזונה ואורח חיים בריא לגברים, לעומת נשים?

"הפיזיולוגיה של גברים שונה מזו של נשים, ובהתאם גם המטרות התזונתיות והיעדים שאליהם אנו רוצים להגיע. העניין הזה נכון בכל גיל, אבל אני מתמקד בעיקר בגברים מעל גיל 40, משום שלאחר סוף שנות ה-20 לרוב, הגוף שלנו מתחיל לעבור שינויים הורמונליים המתגברים בשנים שלאחר מכן. התוצאה היא שהגוף הגברי אוגר שומן בטני בגילאים אלה ושומן סביב החזה, מה שנתפס אצל רבים כמעין "חזה נשי". בנוסף, חשוב מאוד לציין שמעבר לפן האסתטי, שומן באזור הבטן מעלה את הסיכון למחלות מסוימות", מסביר שי. 

מדוע זה קורה?

"הגורם העיקרי לכך הוא ירידה בייצור הטסטוסטרון, ועם הזמן החלפתו בהורמון אחר, אסטרוגן. התהליכים הללו גורמים מחד לאגירת שומן בטני ולהאטה ביכולת פיתוח מסת השריר. כשמבינים את התהליכים האלה, קל יותר להתאים את התזונה וסוג הפעילות הגופנית, מכיוון שהמטרה שלנו בסדנא היא לא בהכרח רק לרזות או רק להיכנס לכושר. אני מאמין שצריך לעבוד על שני הפרמטרים במקביל, כלומר: מחד להתמיד באכילת מזון שיקדם את ייצור הטסטוסטרון ויוריד את רמון האסטרוגן. מאידך, אימוני הכושר יתמקדו בשריפת שומן, לצד העלאת מסת השריר"

מועדון ה40 של שי חסון, יח מועדון ה40 של שי חסון | יח''צ מועדון ה40 של שי חסון, יח

מה מייחד את הסדנאות שלך? 

"יש הרבה "סטיגמות", אם אפשר לכנות זאת כך, על תכניות לתזונה נכונה וירידה במשקל, בעיקר מעולמות אכילת החסה והדיאטות למיניהן. בנוסף, אנשים נוטים לחשוב שאימוני כושר מסתכמים בריצה על ההליכון (או בטבע), וכדומה. אני לא מכוון את האנשים שבאים לסדנאות שלי לכך, לא כי יש לי משהו נגד ריצה, ממש להיפך, אבל המטרות שלנו הן מאוד ממוקדות: להוריד שומן בטני, להעלות את רמות הטסטוסטרון, וכמובן, המטרה החשובה ביותר היא להגיע למצב בו האדם יתמיד בשגרת הכושר ואכילת המזון המתאים לו". 

מהי אתה ממליץ לגברים בני 40 פלוס?

"בתחום הכושר, אימון אינטרוולים יהיו הכי יעיל (בעצימות גבוהה). בנוסף, אימוני כוח מסייעים מאוד בהעלאת מסת שריר. בכל הנוגע למזון, אנחנו לומדים בסדנאות איך להתמקד במזון שיתמוך בתהליך הבריאותי, אבל בלי לספור קלוריות. בכלל, אני ממליץ לכולם לשנות את המחשבה בכל הנוגע לדיאטות, משום שתהליך בריאותי יעיל ומחייב יכלול דיאטה שאדם ירגיש נוח איתה ויוכל להתמיד בה, לא משהו זמני שיסתיים ברגע שהמטרות יושגו. 

מלבד זאת, על גברים לזכור שהצטברות השומן הבטני הוא מצב הפיך, כלומר זה שיש לגוף נטיות מסוימות לא אומר שלא ניתן לשנות את המצב ע"י התאמות של אימוני כושר ותזונה". 


לפרטים נוספים, מידע ויצירת קשר, ניתן להיכנס לפייסבוק , לאינסטגרם ולעמוד היוטיוב 






שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות