אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוחננוף: פתיחת חנויות והוספת זול סטוק אפשרו צמיחה ושיפור רווחיות ברבעון השלישי איתן יוחננוף ה בעלים של רשת יוחננוף | צילום: עמית שעל

יוחננוף: פתיחת חנויות והוספת זול סטוק אפשרו צמיחה ושיפור רווחיות ברבעון השלישי

הרווח הנקי זינק ב-180% ל-29 מיליון שקל. המכירות הסתכמו ב-925 מיליון שקל, לעומת 802 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול תרומת החנויות החדשות וזול סטוק, התמודדה החברה עם ירידה של 4.5% במכירות רשת המזון

28.11.2021, 10:01 | נורית קדוש

פתיחת חנויות חדשות ורכישת השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק, אפשרו ליוחננוף לחתום את הרבעון השלישי עם עלייה במכירות וזינוק של 180% ברווח הנקי שהסתכם ב-29 מיליון שקל. הזינוק ברווח הושג משיפור הרווחיות ובהשוואה לרבעון אשתקד, בו רשמה החברה הוצאה חד-פעמית בגובה 25 מיליון שקל, על גריטת ציוד שרכשה, אשר פגעה בשורה התחתונה. המכירות ברבעון הסתכמו ב-925 מיליון שקל, לעומת 802 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט:

בנטרול תרומת החנויות החדשות שהוסיפו 146 מיליון שקל למכירות ומתרומת זול סטוק שמכירותיה ברבעון הסתכמו ב-26 מיליון שקל, התמודדה החברה עם ירידה של 4.5% במכירות רשת המזון ברבעון, אותה נימקה בעיתוי חגי תשרי ומפדיונות גבוהים ברבעון המקביל אשתקד אשר נבעו מהגבלות הקורונה.

החודש נחקר איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי השליטה ביוחננוף במשרדי רשות התחרות. זאת במסגרת חקירה העוסקת בעבירות על חוק התחרות, אשר נפתחה בתחילת החודש וכללה פשיטה על משרדי שטראוס ושופרסל וחקירת בכירים בשוק המזון ובהם איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס, אייל רביד מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, רמי לוי מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת שיווק השקמה, נעם וימן מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת דיפלומט, אריה בוים מבעלי אושר עד, בכירים בחברת המזון יוניליוור ועוד. 

איתן יוחננוף בעל השליטה, צילום: עמית שעל איתן יוחננוף בעל השליטה | צילום: עמית שעל איתן יוחננוף בעל השליטה, צילום: עמית שעל

העלייה במכירות, באה לידי ביטוי בשיעור חד יותר בשורת הרווח הגולמי שצמח ב- 19.3% ל- 250 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות טיפס ל- 27.1% מהמכירות. שיפור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בכוח הקניה ותנאי הסחר של החברה, בעקבות ההתרחבות וכן מתרומת זול סטוק, הפועלת על רווחיות גבוהה יותר מזו של ענף המזון. 

העלייה ברווח הגולמי, לצד שמירה על שיעור דומה של הוצאות, לזה שהיה ברבעון המקביל אשתקד, אפשרה לחברה להציג זינוק של 27.3% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 68.4 מיליון שקל, שהוביל לשיפור הרווחיות התפעולית ל- 7.4% מהמכירות לעומת 6.7% ברבעון המקביל אשתקד. 

ברבעון השלישי אשתקד, רשמה יוחננוף הפסד הון מגריעת רכוש קבוע בגובה 25.3 מיליון שקל. הדבר נגרם בהמשך לרכישת חנות באיירפורט סיטי מיינות ביתן בדצמבר 2019 בתמורה ל-25 מיליון שקל. הרשת סגרה את החנות לשיפוץ שנמשך 6 חודשים בעלות 11 מיליון שקל ונאלצה לגרוע את עלות הציוד הישן שהיה בחנות בהיקף של כ-6 מיליון שקל. צעד זה הוביל לפגיעה ברווח הנקי, כך שביחס לאותה פגיעה, נהנתה החברה ברבעון השלישי השנה מזינוק בשורה התחתונה. 

יוחננוף מסר עם פרסום הדוחות: "ברבעון השלישי המשכנו את מגמת הצמיחה המתוכננת של הרשת – פתחנו סניפים חדשים, הרחבנו את הפעילות בחלק מהסניפים הקיימים ואף השקנו לראשונה מותג פרטי של הרשת שכבר כבש בממוצע כ-20% מקטגוריות הפעילות. ברבעון הבא אנו מתכננים להמשיך את מגמת ההתרחבות והובלת שינוי תפיסת השוק בישראל".

יוחננוף המונה 34 סניפי רשת המזון, פתחה מאז הרבעון הרביעי אשתקד 6 חנויות חדשות. בחודש שעבר פתחה סניף בראשון לציון. לחברה חוזים חתומים לפתיחת 9 חנויות נוספות, לאורך 5 השנים הקרובות. באפריל החולף רכישה החברה את השליטה (50.1%) ב"זול סטוק", המתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט לצרכן, תמורת 45 מיליון שקל. 

הרשת המונה כיום 67 חנויות ברחבי המדינה, צפויה לפתוח בחודשים הקרובים 10 חנויות נוספות. מתוך מטרה להרחיב את המותג 'זול סטוק', וליצור סינרגיה בין מכירת מוצרי מזון למכירת מוצרים לבית בחנויות שתי הרשתות, החלה החברה בעבודות לפתיחת מחלקת זול סטוק באחד מסניפיה, ונערכת להמשיך ולעשות זאת בסניפים נוספים. לפני שנה, ביצעה החברה השקעה הונית בסך של כ-2.6 מיליון דולר קנדי בחברת A2Z Smart Technologies Corp, השולטת בחברה המפתחת ומייצרת עגלות החכמות, אשר החברה עושה בהן שימוש בסניפיה. 

העגלות החכמות מאפשרות לבצע את רכישת המוצרים מבלי לעבור בקופת התשלום ובכך מקנות חיסכון משמעותי בזמן. שיעור החזקותיה של החברה במניות A2Z הוא כ-5.91% וכ-8.53% בדילול מלא. בנוסף, מחזיקה החברה באופציה לרכישת מניות נוספות מבעל השליטה ב-A2Z  תמורת כ-50 אלף שקל. אם תמומש, תחזיק החברה בכ-7.98% ובכ-10.03% בדילול מלא. לפני כחודשיים חתמה החברה על הסכם השקעה של כ-5 מיליון דולר תמורת 20% בחברת אלגוריטייל, המפתחת טכנולוגיה לניהול חכם ואוטומציה של תהליכי ניהול המלאי, ביצוע רכש מדויק ואופטימלי להזמנת המוצרים מספקים, סידור וזמינות המוצרים בחנויות, ומסייעת בצמצום הפחת וימי המלאי ברשתות קמעונאיות. 

תגיות