אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת האנרגיה

"מי שישתמש בטכנולוגיית ייצור המימן שלנו יגיע לעלות נמוכה יותר"

טלמון מרקו, מנכ"ל H2pro שעוסקת בייצור מימן ממים התייחס בוועידת האנרגיה של כלכליסט לחיוניות והצורך שלו בבזן ובתעשיה, "לא ניתן להפחית פליטות Co2 מבלי לעבוד עם מי שעושה את זה. אני לא מסתכל על זה כגרינווש". שלומי בסון, משנה למנכ"ל בזן, "בימים אלה אנחנו נמצאים במשא ומתן עם רכבת ישראל על מנת להקים רכבות שייסעו על מימן"

29.11.2021, 12:35 | מעין מנלה

"הממשלה ישנה בכל הקשור לתעשיית המימן כבר הרבה מאוד שנים", כך אמר הבוקר (ב') רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל בפאנל בנושא חזון כלכלת המימן בהנחיית כתב כלכליסט יובל שדה, במסגרת ועידת האנרגיה של כלכליסט בשיתוף בזן.

קראו עוד בכלכליסט:

"אנחנו רואים לאחרונה הרבה מאוד תוכניות והחלטות ממשלה אבל הבעיה היא בין ההחלטה לבין הביצוע. יש פערים עצומים בנושא של רגולציה מאד כבדה ואני לא רואה שזה מחלחל כמעט בשום משרד ממשלתי. אין שום עידוד אמיתי. לכן, אם ניקח לדוגמא את משבר המים הגדול במשק שהתרחש לפני מספר שנים. אז קמה ועדה ממשלתית עם מספר המלצות כאשר ההחלטה הכי גדולה הייתה להקים חמישה אזורי התפלה והיום אנחנו מייצאים מים מותפלים לירדן. צריכות להיות החלטות ממשלה שמשחררות את החסמים ולתת לנו, ליזמים ולתעשייה להוביל את השינוי הזה. אנחנו בישראל ידועים כסטארט-אפ ניישן – תנו לנו לעבוד", אמר. 

שלומי בסון, משנה למנכ"ל בזן הצטרף לקריאה לממשלה ואמר: "המדינה נתנה לבזן שלושה מענקים כדי לקדם את תחום המימן ואנחנו מבקשים מהממשלה, תביאו אותנו למקום שבו באמת מדינת ישראל תיקח את הסטארט-אפ ניישן ותביא אותו לידי ביטוי". 


מימין יובל שדה, טלמון מרקו, שלומי בסון ורמי רשף , צילום: אוראל כהן מימין יובל שדה, טלמון מרקו, שלומי בסון ורמי רשף | צילום: אוראל כהן מימין יובל שדה, טלמון מרקו, שלומי בסון ורמי רשף , צילום: אוראל כהן


בסון אמר כי הפתרון לאנרגיית מימן יגיע מחברות האנרגיה. "כולנו חווים את הקורונה בצורה מאוד אינטנסיבית ואנחנו מבינים שכשהחליטו למצוא פתרון בסוף מי שמצא את הפתרון אלה החברות שעוסקות בזה - מודרנה ופייזר. הן הפתרון. בזן היא חברת אנרגיה ובתור יצרנית אנרגיה מבינים בדיוק מה זה מימן ומה זה אנרגיה. בזן היא הפתרון ובימים אלה אנחנו מקימים את התשתית על מנת שהמימן יקבל את המקום הראוי לו בפורטפוליו של האנרגיות שיתנו את המענה לאתגרים אליהם אנחנו מכוונים. הפתרון היחיד לתחבורה כבדה הוא שימוש במימן כאמצעי אנרגיה להנעת הרכבים האלה. הרכב החשמלי לא ייתן את היכולת הנדרשת. השלב הבא הוא רכבות וכבר בימים אלה אנחנו נמצאים במשא ומתן עם רכבת ישראל על מנת להקים רכבות שייסעו על מימן. השימושים הנוספים יהיו למטוסים ואוניות ולשוק הרכב הפרטי ייקח מעט יותר זמן להיכנס. הסקטור הבא הוא התעשייה והיכולת למהול את המימן בגז טבעי כדי להפחית את הפליטות", אמר. 

טלמון מרקו מנכ"ל H2pro שעוסקת בייצור מימן ממים ואשר לה ולבזן שותפות אסטרטגית אמר כי "אחד הדברים שיכריעו אם כלכלת המימן תצליח זה כמה הולך לעלות קילו מימן. מי שישתמש בטכנולוגיה שלנו יגיע לעלות נמוכה יותר". על השותפות עם בזן, ועל הטענה כי מדובר ב"Green Wash" אמר כי "אם מסתכלים על הפליטות של בזן צריך להסתכל על CO2  ועל כל השאר. לא ניתן להפחית פליטות Co2 מבלי לעבוד עם מי שעושה את זה. יש מזהמים הרבה יותר גדולים – חברות הפלדה שאחראיות על 9% מהפליטות בעולם. אנחנו יכולים להגיד אוקיי לא נעבוד איתם כי הם רעים או שנעבוד איתם כדי להעביר אותם לתהליכים מבוססי מימן. אנחנו שואלים איך אנחנו יכולים יחד עם השותפים שלנו ללכת ולעזור להם לעבור לצעד הבא. לכן, אני לא מסתכל על זה כגרינווש. הם עוזרים לנו בדברים שאנחנו לא מבינים בהם והתרומה שלהם לבנייה של המערכות שלנו באמת טובה", אמר. 

על ההשקעות מצד קרנות בתחום המימן אמר מרקו כי "זה לא נכון שאין השקעה מצד קרנות במימן, אין השקעה מצד קרנות ישראליות במימן. בעולם יש השקעה ואנחנו נלך ונראה עוד ועוד השקעות בתשתיות של מימן". 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות