אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר שהפסידה בתביעה: נינטנדו תחויב לשנות את מדיניות ההחזר הכספי שלה צילום: Nintendo

גיימריסט

לאחר שהפסידה בתביעה: נינטנדו תחויב לשנות את מדיניות ההחזר הכספי שלה

גרמניה קבעה כי חלון הזמן להשבת משחקים דיגיטליים בהזמנה מוקדמת - אינו גמיש דיו. נינטנדו לא עמדה בחוקי הצרכנות האירופאים, המתירים קבלת החזר מלא במשך 14 יום מרגע הקנייה. עד ספטמבר 2020, המדיניות של נינטנדו הייתה נוקשה אף יותר - היא כלל לא הציעה החזרים כספיים על רכישות דיגיטליות

07.12.2021, 15:12 | עירד עצמון שמאייר

בשבוע שעבר, לאחר ערעור ממושך, פדרציית ארגוני הצרכנים הגרמנית (VZBV) ניצחה בתביעה שהגישה נגד ענקית המשחקים הנינטנדו. בית המשפט המחוזי של פרנקפורט קבע כי תנאי ההחזר הכספי שמציעה נינטנדו למשחקים בהזמנה מוקדמת (Pre-order) לא מספיק גמישים. בית המשפט חייב את נינטנדו לשנות את תקנון ההחזר הכספי על מנת שיעמוד בחוק האירופי, לפיו יש להציע החזר כספי מלא במשך 14 יום ממעמד הרכישה.

קראו עוד בכלכליסט:

על פי המדיניות הקיימת, ניתן לבטל הזמנות מוקדמות דרך החנות המקוונת של נינטנדו - עד שבעה ימים בלבד לפני צאת המשחק לשוק. כלומר, שלושה ימים לפני השקתו, לא ניתן לבטל את רכישת המשחק. שדולת הצרכנים טענה כי מדיניות זו אינה הוגנת, משום שצרכנים לא יכולים להתנסות במשחק טרם השקתו.

מרבית חנויות המשחקים המקוונות מציעות מדיניות החזרה גמישה יותר מזו של נינטנדו. "סטים" (Steam), למשל, חנות משחקי ה-PC הפופולרית ביותר, מציעה החזר כספי מלא בתוך 14 יום על משחק או חבילת הרחבה (DLC), אם הקונה שיחק במשחק שעתיים לכל היותר.

משפחת מכשירי הסוויץ משפחת מכשירי הסוויץ' | עירד עצמון שמאייר משפחת מכשירי הסוויץ

זו אינה הפעם הראשונה בה מדינה אירופית מתחה ביקורת חריפה על מדיניות ההחזרים של ענקית המשחקים היפנית. בשנת 2018, הכריעה ועידת הצרכנים הנורווגית כי מדיניות ההחזר הכספי דאז - שלא סיפקה לצרכנים שום אפשרות להשיב את כספם על הזמנת משחק מוקדמת - עומדת בסתירה לחוק האירופי ודרשה ממנה לשנות את תקנון החנות, אך נותרה ללא מענה.

בחודש ספטמבר 2020, נינטנדו סוף סוף שינתה את תקנון החנות שלה למצבו הנוכחי - החזר כספי עד שבעה ימים לפני צאת המשחק. ייתכן שזאת כדי להציג רצון טוב ושיתוף פעולה עם הרגולטור האירופי. בתחילת 2021, הכריע בית המשפט בגרמניה לטובת נינטנדו ואיפשר לה להותיר את המדיניות שלה על כנה. ה-VZBZ ערער על ההחלטה, מה שהוביל לפסק הדין החדש.

נכון להיום, מדיניות הביטול הנוקשה של נינטנדו קיימת בכל השווקים בהם פועלת החברה. אולם הניצחון של שדולת הצרכנים עשוי לבשר על שינוי משמעותי עבור לקוחות האיחוד האירופי. ומשם, אולי השינוי יחלחל גם לאזורים אחרים.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות