אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פורום יוניקורנס

"כולם רוצים חווית קנייה אישית, נוחה וקרובה לבית - זו המכולת השכונתית"

מייסד ויו"ר Trax יואל בר אל ציין בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק, שגם כיום יש הכרח לחנויות פיזיות. "טרנד האונליין לא לגמרי תופס, קמעונאיות גדולות, כולל אמזון, סוגרות סניפים גדולים ופותחות חנויות קטנות יותר"

12.12.2021, 12:39 | דורון ברויטמן

"עולם הריטייל נמצא היום במהפכה", אומר יואל בר אל מייסד ויו"ר Trax בפורום היוניקורנס של כלכליסט. "החנויות שבהן אנו קונים כיום  ייראו אחרת - הלקוח יותר קנאי לפרטיות שלו, מאוד מודע למחירים ומכור לפרטים, קנאי לבריאות שלו וללא נאמנות למותג. כל הטכנולוגיות שיבואו יהיו ממוקדות צרכן ויאפשרו לקנות גם אונליין וגם אופליין".

קראו עוד בכלכליסט:


לדבריו של בר אל, כל הניסיונות שבוצעו עד עכשיו לשילוב בין האונליין לאופ-אופליין לא הצליחו. "החנויות הפיזיות נבנו כדי לשרת לקוחות ולא לקניות אונליין. ואז היה ניבוי שהאי-קומרס הולך להרוג את כולם", הוא אומר, "כל הגדולות ניסו להיכנס לזה אבל ראו שזה לא כל כך קל. כי צריך חנויות פיזיות. אמזון שילמה כמעט 14 מיליארד דולר כדי לקנות רשת חנויות פיזיות".

לטענתו של בר אל, לפי גוגל רק 1.5% מהקניות מתבצעות אונליין. "גם אם המספר הזה מעט נמוך והמספר האמיתי נע סביב 6%-7%, זה עדיין מראה שהטרנד הזה לא לגמרי תופס".

תפיסה אחרת גרסה שכיוון שרוב הקניות נעשות בחנויות הפיסיות אזי יש לנסות ולשפר שם. "קמו המון חברות שהציעו קניות ללא קופות או self-checkout , עגלות חכמות", מסביר בר אל, שהוסיף: "אמזון הקימה את אמזון גו, חנות שאתה לוקח מהמדף והולך הביתה. ב-2018 היא הצהירה שהיא הולכת להקים 3,000 חנויות עד 2021, בפועל קמו 26 חנויות בלבד". 


יואל בר אל , צילום: אוראל כהן יואל בר אל | צילום: אוראל כהן יואל בר אל , צילום: אוראל כהן

הסיבה שזה לא תפס לדבריו של בר אל היא "כי אנחנו אנשים מפונקים ורוצים מבחר והחנויות האלו מחזיקות רק 1,000-2,000 מוצרים". כמו כן, כמות הגניבות הממוצעת בחנויות האלו גבוהה, באמזון גו היא עומדת על 14%.

לטענתו של בר אל, גם הניסיונות החדשים של ביצוע קניות במציאות מדומה לא תופסים: "יש לנו התנגדות טבעית למה שלא נראה אמיתי ונראה סינתטי ולכן זה לא תופס. אני פסימי לגבי האפשרות שיום אחד כולנו נחייה בעולם וירטואלי".

"כל אותן חניות מנסים להשיג חווית קנייה אישית, ללא תורים, לא צריך אשראי, קרוב לבית, שיחת טלפון. ולא צריך בינה מלאכותית. כל זה כבר קיים כיום - זו המכולת השכונתית. אז למה החנויות חדשות לא משתלטות על העולם? אז זהו שהן כן. הטרנד בעולם הריטייל הוא שחנויות גדולות כמו אמזון סוגרות את הסניפים הגדולים ופותחות חנויות קטנות יותר שקרובות יותר למכולת שאנחנו מכירים היום. הקניות אונליין יספקו את המוצרים עם חיי מדף ארוכים ותהיה סינרגיה ביניהם", מציין בר אל.  

פלטפורמת הענן של Trax  מאיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של יצרנים בתחום מוצרי הצריכה ורשתות מזון קמעונאיות - החברה מספקת בזמן אמת תמונת מצב עדכנית על מצב החנות ותובנות על התנהגות הצרכנים. החברה הוקמה בשנת 2010 ע"י יואל בר אל ודרור פלדהיים. באפריל האחרון השלימה גיוס של 640 מיליון דולר - הגדול ביותר אי פעם של חברה ישראלית - לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר. פלטפורמת הענן של Trax 

תגיות