אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יינות ביתן תפצה ב־800 אלף שקל לקוחות על אי סימון מחירים ינות ביתן | צילום: מיכה לובטון

יינות ביתן תפצה ב־800 אלף שקל לקוחות על אי סימון מחירים

ביהמ"ש המחוזי־מרכז אישר הסדר הפשרה בתיק במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת בשנת 2018

14.12.2021, 06:01 | ליטל דוברוביצקי

רשת יינות ביתן תעניק סכומים והטבות לציבור בגובה 800 אלף שקל במסגרת אישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית בנושא סימון מחירים על מוצרים, כך נודע לכלכליסט. 

השופטת יעל טויסטר ישראלי מבית המשפט המחוזי־מרכז אישרה שלשום את הסדר הפשרה בתיק. ההחלטה לאשר את הסדר הפשרה ניתנה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת בשנת 2018 על ידי מבקש שיוצג על ידי עוה”ד ליאת שטיין וחן שטיין. 

צילום: מיכה לובטון צילום: מיכה לובטון צילום: מיכה לובטון

לפי טענות המבקש, נמנעה יינות ביתן מלסמן את מוצריה או בסמוך אליהם, גם את המחיר ליחידת מידה של המוצר, תוך שהרשת גרמה לעיוות באופן הסימון הקבוע בחוק, ובכך מנעה הלכה למעשה מהצרכן המבקש ומצרכנים נוספים להשוות מחירים בין מוצרים דומים, הנמכרים באריזות שונות בנפח או במשקל. 

מנגד, טענה הרשת כי היא עומדת בהוראות החוק הרלוונטיות ולכל היותר מדובר בטעות נקודתית. בסופו של יום הצדדים גיבשו הסדר פשרה מבלי שיש בו הודאה כלשהי מצד מי מהצדדים. 

על פי ההסדר סכום של 400 אלף שקל יוענק על ידי הרשת ללקוחותיה באמצעות הפחתת מחירים של מוצרים מסוימים. בנוסף יתרמו על ידי הרשת מוצרים ב־400 אלף שקל לעמותות העוסקות בתרומות לנזקקים ובתרומה לחיילים. רשת יינות ביתן התחייבה להמשיך להקפיד על יישום החוק ביחס לסימון מחיר ליחידת מידה. 


תגיות