אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פסיפס ישראלי: על הקמפיין החדש של בזק עם כוכבי קופה ראשית נועה קולר בפרסומת של בזק | צילום מסך: Youtube

פסיפס ישראלי: על הקמפיין החדש של בזק עם כוכבי קופה ראשית

סדרת הקאלט האהובה מפגישה אותנו עם עצמנו בדרך מצחיקה ושנונה שכל אחד יכול להתחבר אליה. היה ברור שגיוס כוכבי קופה ראשית כפרזנטורים של בזק לצד גידי גוב, היא הדרך הנכונה לחגוג את Bfiber בראש חוצות

16.12.2021, 09:12 | קרן לייזרוביץ'

את הפרסומת החדשה של בזק קשה לפספס. כוכבה, אנטולי, אסתי, ניסים, טיטינסקי, שירה ועוד כוכבי הסיטקום המוצלח "קופה ראשית" גוייסו כדי לקדם את אינטרנט הסיבים של בזק לצד גידי גוב, הפרזנטור המוכר והמזוהה. בתוך זמן קצר הפרסומת הכתה גלים והתברגה למקום הראשון בדירוגי הפרסומות. לצד ההצלחה, המהלך הזה מסמל שבירת הגה לכיוון חדש ושונה מהקו התקשורתי שאפיין את בזק עד כה. אז מה בעצם קרה פה? 

הכל התחיל כשבזק הפכה את ה"מודם" לנתב שהוא must בכל בית

עד 2018 האינטרנט בבית היה קופסא לבנה מהבהבת ומוחבאת. בזק השיקה את נתב ה–Be ובכך שינתה את התפיסה מקופסא סתמית לנתב יוקרתי ונחשק שעושה את כל ההבדל בחוויית הגלישה הביתית: אינטרנט עוצמתי עם יכולת חלוקת עומסים טובה יותר במצב של ריבוי מכשירים ואבטחת סייבר. לצד הנתב הושק שירות ה- full Wi-Fi שנותן מענה לנקודת הכאב הגדולה ביותר של הצרכן - קליטת ה- wifi ברחבי הבית. באמצעות מכשירי ה-mesh וה- bspot הניתנים בשירות ניתן כיום להגדיל את טווחי הקליטה גם לחדרים מרוחקים. 


קרן לייזרוביץ קרן לייזרוביץ' סמנכ"לית שיווק ב בזק | צילום: Ronen Topelberg קרן לייזרוביץ


בוקר טוב לנתב החדש

הדרך להשקת ה-Be הייתה לייצר סביבו חגיגה ענקית, שכולם ירצו להיות שותפים לה. מכאן נולד הרעיון לבצע רימייק לשיר הנושא מהמחזמר הנוסטלגי עוץ לי גוץ לי "בוקר טוב" בבצוע של גידי ועומר אדם ובליווי עשרות רקדנים. הפרסומת "בוקר טוב" המשיכה את ז'אנר הפרסומות הבולט שיצרה בזק עוד בקמפיין "הדודה והדוד" בביצוע נועה קירל ואגם בוחבוט והפכה לאייקונית. בזק המשיכה לחגוג את הנתב עם "שירסומות" חוצות גילאים וסגנונות, עם גידי גוב והכוכבים הכי חמים בישראל. כל אחד מהביצועים וכולם יחד תרמו להפיכת בזק למובילה בזירת האינטרנט הביתי, עם נוכחות ב-1.6 מיליון בתי אב בישראל. בזק מצליחה לנכס את הטריטוריה של "wifi איכותי בכל רחבי הבית" בפער של מעל 50% מהמתחרות, כאשר 80% מהציבור תופסים את Be כנתב המתקדם והחדשני ביותר בשוק -  הצלחה שמתבטאת בהכנסה של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה. 

ועכשיו – בזק מובילה את מהפיכת הסיבים בישראל

אחרי שנים של ציפייה לדור הבא של האינטרנט, משרד התקשורת נתן אור ירוק לפריסת הסיבים גם בישראל. בזק, כחברה המובילה בתחום, השיקה את ה- Bfiber - תשתית חדשה שמספקת את האינטרנט המהיר ביותר בישראל - עד 2.5 גיגה ובכך פותחת פער טכנולוגי על מתחרותיה. הבשורה מגיעה בדיוק בזמן שבו עומס המכשירים וריבוי המשתמשים בכל בית הפכו למאתגרים. בזק ממשיכה להוביל את השוק עם פתרונות נתב wifi מובילים ומשיקה שירות חדשני נוסף –  wifi על גבי תשתית סיבים שמגיע לכל חדר בבית עם מהירות של 1 גיגה. בשורה אמיתית עבור כל בית דיגיטלי.

חוגגים את Bfiber עם התוכן הפופולרי בישראל

כבר הרבה שנים שהתוכן הוא המלך. בזק שמתמודדת עם מתחרי תוכן הבינה שכדי לבלוט ולהעביר את מסר איכות האינטרנט בדרך שבה הצרכן ירצה להקשיב, עליה לנכס את התוכן הפופולרי ביותר, כזה שהצרכן מחפש בעצמו. "קופה ראשית" התאימה כמו כפפה ליד: סדרת קאלט אהובה שמפגישה אותנו עם עצמנו – הפסיפס הישראלי הצבעוני, בדרך מצחיקה ושנונה שכל אחד בכל גיל יכול להתחבר אליה. בניגוד לסדרות רבות אחרות, קופה ראשית הפכה לעולם רחב שחי גם מחוץ לזמן השידור, בעיקר ברשתות החברתיות, שם היא ממשיכה לייצר אינסוף רגעים מצחיקים ושנונים שזוכים למיליוני צפיות ותגובות ומכאן שהחיבור לעולמות האינטרנט הוא טבעי ומתבקש. היה ברור שגיוס כוכבי קופה ראשית כפרזנטורים החדשים של בזק לצד גידי, היא ה-דרך לחגוג את Bfiber בראש חוצות. 


נועה קולר בפרסומת של בזק, צילום מסך: Youtube נועה קולר בפרסומת של בזק | צילום מסך: Youtube נועה קולר בפרסומת של בזק, צילום מסך: Youtube

חדשנות לא רק בטכנולוגיה אלא גם בחשיבה השיווקית 

בתוך עולם התוכן החדש שיצרה בזק בחיבור ל"קופה ראשית", היה חשוב לשמור על נגיעה וחיבור לקהלים כמו הגיימרים, שהצרכים שלהם שונים והסיבים האופטיים יכולים לחולל שינוי משמעותי בחוויית הגלישה שלהם. בזק זיהתה שסצינה אחת מתוך הפרסומת בה כוכבה זורקת קופסאות לבן על אמנון טיטינסקי כשהיא חובשת משקפי AI - מייצרת עניין בקרב הגולשים והרחיבה את הסצינה לכדי פיתוח של משחק אינטראקטיבי לקהל הרחב. מצד אחד המשחק מדבר את עולמות הסדרה ומצד שני, שם דגש על מהירות באופן שמתכתב עם המסר השיווקי. המשחק הושק בפייסבוק, אינסטגרם ובטיקטוק ובזמן אפסי הגיע לאלפי משתתפים. כך בזק הצליחה לייצר מעורבות ב- pull לדרישת הקהל. 

בזק עושה זאת כבר שנים – מוכיחה שעם חשיבה שיווקית שיוצאת מהתבנית ומבוססת על הבנה וקשב לצרכן הישראלי, אפשר לייצר חיבור רגשי ואהדה ולגעת באנשים בכל הגילאים. עבור בזק הצרכנים הם שותפים: לחגיגה של טכנולוגיה חדשה, לתוצאה - חווית גלישה טובה יותר בבית ואף ליצירת התוכן, ובזק גאה להיות החברה שמאפשרת זאת. 

קרן לייזרוביץ' היא סמנכ"לית שיווק בבזק


תגיות