אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה תקצה 35 מיליארד דולר למעבר לייצור מכוניות חשמליות ביקור נשיא טויוטה אקיו טויודה במפעל החברה ביפן. ארכיון | צילום: בלומברג

טויוטה תקצה 35 מיליארד דולר למעבר לייצור מכוניות חשמליות

לפי "פייננשל טיימס", בכוונת היצרנית היפנית למכור 3.5 מיליון מכוניות המונעות על סוללה בכל שנה עד 2030, ולהשיק 30 דגמים של מכוניות חשמליות עד אז. עם זאת, בחברה לא התחייבו להעביר את כל הצי למכוניות חשמליות

17.12.2021, 10:08 | חדשות חוץ

טויוטה הודיעה כי תקצה 35 מיליארד דולר למעבר לייצור מכוניות חשמליות, ובכך מציבה את עצמה יצרנית הרכב הגדולה בעולם ביריבות ישירה מל טסלה, כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".


קראו עוד בכלכליסט:


לפי היעד שהציבה החברה, בכוונתה למכור 3.5 מיליון מכוניות המונעות על סוללה בכל שנה עד 2030, ובכוונתה להשיק 30 דגמים של מכוניות חשמליות עד אז. הדגמים יכללו מכוניות ספורט וכלי רכב מסחריים. 

בטויוטה טענו בעבר כי הפתרון הטוב ביותר לבעיית ההתחממות העולמית צריך להיות שילוב של מכוניות היברידיות, מכוניות חשמליות ומכוניות המונעות על מימן, ולא הימור אחד בלבד על מכוניות המונעות על סוללות. 


טויוטה מיראי, מונעת במימן, צילום: טויוטה טויוטה מיראי, מונעת במימן | צילום: טויוטה טויוטה מיראי, מונעת במימן, צילום: טויוטה


"לא התעניינתי במכוניות חשמליות של טויוטה עד עכשיו. אבל עכשיו אני מתעניין במכוניות חשמליות עתידיות", אמר נשיא החברה אקיו טויודה במסיבת עיתונאים. 

הסכום שהקצו אמנם נמוך, לעומת 52 מיליארד יורו שמתכוונת היריבה הגרמנית פולקסווגן להשקיע במעבר למכוניות חשמליות, אך הוא גבוה משמעותית מ-17.7 מיליארד הדולר שעליהם הכריזו בניסאן לפני חודש. 

35 מיליארד דולר שהקצתה טויוטה יחולקו באופן שווה בין פיתוח מכוניות ועבודה על שיפור הסוללות. לפי טויודה, מותג לקסוס היוקרתי של החברה יעמוד בחזית המאמצים של החברה, וכל הדגמים של המותג יהפכו להיות חשמליים עד 2035. 


טויוטה bz4x, צילום: יצרן טויוטה bz4x | צילום: יצרן טויוטה bz4x, צילום: יצרן


בחברה מתכוונים גם לכוון ללקוחות בארצות הברית ובסין, שם המותג פופולרי במיוחד. ההנחה היא שלקוחות לקסוס יבצעו את המעבר לרכבים חשמליים מוקדם יותר מאשר בדגמים אחרים. "מכוניות עם סוללות יהיו יקרות, והאנשים שבעמדה הטובה ביותר לרכוש אותן הם האנשים שכבר מחזיקים בלקסוס ולא בדגמי קורולה", הגיב האנליסט כריסטופר ריכטר מ-CLSA. 

עם זאת, בחברה לא התחייבו להעביר את כל צי המכוניות למכוניות חשמליות בטענה שהם לא יכולים לחזות במדויק את התפתחות הטכנולוגיה או את קצב האימוץ. "אנחנו לא יכולים לדעת בטויוטה במה יבחרו הלקוחות, אז אנחנו רוצים להרחיב את מגוון האפשרויות שיש לנו", סיכם טויודה. "אנחנו נספק אפשרויות לכולם ונאמץ את הפתרון הנכון ברגע שנמצא אותו. כך נוכל לשמור על תחרותיות ולשרוד". 

תגיות