אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה מעכב את משלוחי המכוניות בכל העולם ואיך השפיעה טסלה על השוק המקומי?

30 דקות או פחות

מה מעכב את משלוחי המכוניות בכל העולם ואיך השפיעה טסלה על השוק המקומי?

דני שביט, מנכ"ל יבואנית הרכב הוותיקה לובינסקי, מספר בפודקאסט "30 דקות או פחות" איך משפיע משבר השבבים על שוק הרכב העולמי, מתי האספקה תחזור לסדרה ועל ההשקעות של החברה בסטארט-אפים

19.12.2021, 12:27 | שירות כלכליסט

"אנחנו מוסרים היום מכוניות ללקוחות שהזמינו בפברואר ומרץ 2021, כלומר הם המתינו 8-9 חודשים לרכב" - כך מתאר דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, את ההשלכות של משבר השבבים על תעשיית הרכב. יבואנית הרכב הוותיקה, שמייבאת לישראל את מותגי פיג׳ו, סיטרואן, MG ועוד לא יוצאת דופן בנושא, לא בארץ ולא בחו"ל.

שביט הוא אחד המנכ"לים הוותיקים בתעשיית הרכב הישראלית, שחוותה אינספור עליות ומורדות, אבל משבר כזה עוד לא היה. שביט מסביר שלא מדובר רק בשבבים: "המפץ הגדול קורה כשיש שילוב של מספר גורמים". לאחר התפרצות הקורונה יצרני הרכב עצרו את הייצור, יצרני השבבים העבירו את הפוקוס לתחומים אחרים והביקוש למכוניות וגם למכשירי אלקטרוניקה דווקא עלה, לכן נוצר ביקוש גדול שמפעלי השבבים פשוט לא מצליחים למלא. גם אפל הענקית, למשל, הזהירה כי לא תצליח לייצר מספיק מכשירי אייפון.

דני שביט דני שביט דני שביט

שביט מעריך כי המחסור יסתיים בעוד כשנתיים ומשתף אותנו באתגרים של תעשיית הרכב, מהתחרות המפתיעה שהביאה טסלה ועד ההשקעות בסטארט-אפים, שגם יבואנית רכב מסורתית חייבת לעשות כדי להישאר רלוונטית, איך מתמודדים אנשי המכירות עם המעבר למכירה באינטרנט והעיכובים במסירות ומה יכולה לעשות יבואנית כדי לשמר לקוח שימתין 6-9 חודשים להזמנה שביצע ולא יתחרט בדרך.

מה מעכב את משלוחי המכוניות בכל העולם ואיך השפיעה טסלה על השוק המקומי?
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןמה מעכב את משלוחי המכוניות בכל העולם ואיך השפיעה טסלה על השוק המקומי?

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות