אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עסקת ענק לדינמיק יילד: נמכרת למאסטרקארד שנתיים אחרי שנרכשה ע"י מקדונלד'ס אורי בראואר וליעד אגמון | צילום: רחל הרץ

עסקת ענק לדינמיק יילד: נמכרת למאסטרקארד שנתיים אחרי שנרכשה ע"י מקדונלד'ס

החברה הישראלית נמכרה לענקית האשראי בסכום הגבוה בכמה מאות מיליוני דולרים מהסכום שבו מקדונלד'ס רכשה אותה ב-2019, שעמד על 300 מיליון דולר. מקדונלד'ס תמשיך להשתמש בטכנולוגיה של דינמיק ואף תרחיב את שימושיה. מאסטרקארד תקים מרכז בישראל, שיכלול מאות מהנדסי תוכנה

22.12.2021, 09:19 | מאיר אורבך

מאסטרקרד קונה את חברת דינמיק יילד (Dynamic Yield) הישראלית ממקדונלד'ס. החברות לא פירסמו את סכום הרכישה, אך על פי הערכה הוא גבוה בכמה מאות מיליוני דולרים מסכום הרכישה של דינמיק ב-2019, שעמד על כ-300 מיליון דולר. הסיבה לכך היא הגידול המשמעותי במכירות של הפעילות וכן העובדה שדינמיק נחשבת כיום לאחת החברות המובילות בתחום הפרנסונליזציה. למרות הרכישה, מקדונלד'ס מתכננת לשלב עוד יותר את היכולות של דינמיק ברחבי העולם.

קראו עוד בכלכליסט:

בעקבות הרכישה תקים מאסטרקרד מרכז משמעותי בישראל שיכלול מאות מהנדסי תוכנה. העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון השני של 2022. לאחר הרכישה יהפוך ליעד אגמון, מייסד החברה והמנכ"ל שלה עד כה, ליועץ מיוחד ויישאר איתה עד סוף 2022. אורי באואר, ה-CTO, יקודם לתפקיד מנכ״ל דינמיק יילד וסגן נשיא בכיר EVP במאסטרקארד העולמית. ישראל לא צפויה ליהנות באופן מיידי מפירות האקזיט מאחר שהנרכשת נמצאת בבעלות מלאה של מקדונלד'ס העולמית.

דינמיק יילד הוקמה ב-2012 על ידי ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ׳. עד למכירתה למקדונלדס גייסה החברה כ-80 מיליון דולר ובין המשקיעים בה היו בסמר, קרן ויולה צמיחה, יוניון טק ונצ'רס מקבוצת יוניון של ג'ורג' חורש, דויטשה טלקום קפיטל פרטנר (DTCP) ו-La Maison, כללטק, ורטקס, באידו, גלובל פאונדרס קפיטל, הניו יורק טיימס, קרן מרקר ואינוביישן אנדוורס של אריק שמידט. מקדונלד'ס היא רשת המזון המהיר הגדולה בעולם עם שווי שוק של 195 מיליארד דולר והכנסות של 6.2 מיליארד דולר ברבעון שנגמר בספטמבר האחרון. מאסטרקרד היא חברת האשראי הגדולה בעולם בשווי שוק של 330 מיליארד דולר.

סניף מקדונלדס מקדונלד סניף מקדונלדס מקדונלד'ס בלונדון. הבית הישן | צילום: גטי סניף מקדונלדס מקדונלד

החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה שמסייעת למשווקים להגדיל את הכנסותיהם על ידי התאמה אוטומטית של תוכן אתר האינטרנט, אתר המובייל, האפליקציה או המיילים השיווקיים שהמשווק שולח ללקוחות. היא משתמשת בבינה מלאכותית מתקדמת ובטכנולוגיות אחרות כדי לתמוך ב-400 מותגים בכל ענפי הקמעונאות, השירותים הפיננסיים, הנסיעות והמסעדנות.  היא מספקת המלצות, הצעות ותוכן אישי על מוצרים המבוססים על מגוון גורמים, ביניהם רכישות קודמות, צפיות בדפים, שעה ביום, תעבורה ומוצרים פופולריים. בעקבות הרכישה, מאסטרקארד תוכל להציע שירותים דיגיטליים שהם הרבה הרבה מעבר לתשלומים ולעשות זאת בהתאמה אישית אחראית, ממוקדת בצרכן.

מקדונלד'ס משתמשת בטכנולוגיה של החברה על מנת ליצור חוויה מותאמת אישית ללקוחותיה - בעיקר בכל הנוגע לתפריטי הגשה לרכבים בסניפי ה-Drive Thru של הרשת בארצות הברית. הרכישה ב-2019 של החברה הישראלית הפתיעה אז רבים ונחשבה לאחת הראשונות של חברת טכנולוגיה על ידי חברה קמעונאית. מקדונלד'ס הסבירה אז את הרכישה בכך שטכנולוגיה היא מרכיב קריטי בתוכנית הצמיחה שלה ושהיא שואפת "להגביר את ההתנסות של הלקוחות שלנו בכך שנספק להם חוויה טובה יותר בתנאים שלהם", כפי שאמר סטיב איסטרברוק, מנכ"ל ונשיא מקדונלד'ס, ערב הרכישה. "בזכות הרכישה הזאת אנחנו מצפים לחזק משמעותית את השימוש בטכנולוגיה ודבאטה בהתרחבות העתידית שלנו". 

בבעלות מקדונלד'ס, דיגיטל יילד שילשה את הכנסותיה והרחיבה את בסיס הלקוחות שלה על פני ענפים רבים בשווקים גדולים. הפריסה והשיפור של טכנולוגיה זו היו גם מרכיב חשוב באסטרטגיית הצמיחה של מקדונלד'ס, במסגרתה המותג העניק עדיפות לשיפור חוויות ההזמנה, הציג תוכנית נאמנות גלובלית והרחיב את טביעת הרגל של האספקה שלו. 

מימין: אורי בראואר וליעד אגמון, צילום: רחל הרץ מימין: אורי בראואר וליעד אגמון | צילום: רחל הרץ מימין: אורי בראואר וליעד אגמון, צילום: רחל הרץ

היום, שנתיים וחצי לאחר הרכישה, כשהחברה הישראלית נשארה עצמאית במשך כל התקופה, הבינו במקדונלד'ס שהם יכולים ליהנות מהטכנולוגיה גם בלי להיות הבעלים שלה. באפריל האחרון הודיעה ענקית המזון המהיר שהיא מחפשת רוכשת לפעילות זו, תוך שימת דגש על כך שהיא תמשיך להשתמש בה באופן פעיל. מאסטרקרד נבחרה להיות הרוכשת מבין שורה של מציעות שכללו קרנות השקעה וחברת טכנולוגיה מובילות. בזמן שהייתה חלק ממקדונלד'ס, הגדילה דיגיטל יילד בצורה משמעותית את מספר עובדיה - מכ-180 בעת הרכישה לכ-320 כיום, מהם 220 בישראל, ובימים אלה היא נמצאת בתהליך של מעבר למשרדים חדשים גדולים יותר. 

"אחרי שנודע בתחילת השנה שאנחנו מתכננים ספין-אוף (פיצול של דינמיק מתוך מקדונלדס), פנו אלינו חברות ההייטק הגדולות בעולם, קרנות גידור ושלל משקיעים", מסר ל"כלכליסט" ליעד אגמון, מייסד דינימיק יילד. "הכימיה עם ההנהלה של מאסטרקארד העולמית הייתה מיידית. ראש החטיבה הרוכשת היא ד״ר לפיזיקה מהרווארד, הצוות שלה מגיע מרקע טכנולוגי והרגשנו שההזדמנות להמשיך לגדול עם מאסטרקארד היא מדהימה. מאז הרכישה על ידי מקדונלדס שילשנו את ההכנסות שלנו ויש לנו היום כ-400 לקוחות גדולים ברחבי העולם. 220 מתוך 320 העובדים שלנו נמצאים בישראל ואנחנו מתכננים להכפיל את גודל החברה בשנתיים הקרובות״.

"הרעיון של כניסה לחנות או פתיחת דף אינטרנט כדי למצוא חוויה מותאמת בצורה מושלמת עבורך כבר לא מופרך - זו מציאות שיותר מותגים ויותר צרכנים מצפים לה", מוסיף ראג' סשאדרי, נשיא נתונים ושירותים במאסטרקארד. "עם המומחיות והטכנולוגיה של דינמיק יילד נוכל להתאים עוד יותר חוויות דיגיטליות ברחבי העולם. אנחנו שמחים להמשיך לעבוד עם מקדונלד'ס, לקוחה ותיקה וחדשנית מוכחת בתחום זה".




תגיות