אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשבר שיא מסירות הרכב בישראל בכל הזמנים: 300 אלף בשנה אחת מכוניות בנמל אילת | צילום: יאיר שגיא

נשבר שיא מסירות הרכב בישראל בכל הזמנים: 300 אלף בשנה אחת

משבר כלכלי בגלל הקורונה? השיא הקודם עמד על 287 אלף מכוניות ונקבע ב־2016. שיאנית המכירות, כולל ערוצי היבוא המקביל והזעיר היא טויוטה. 62 אלף מהמכוניות שעלו השנה לכבישי בארץ הן היברידיות, 11 אלף היברידיות נטענות ו-10,500 חשמליות

22.12.2021, 07:32 | אודי עציון

השבוע יעלה לכביש הרכב ה־300 אלף מתחילת השנה, שישבור את שיא המסירות ההיסטורי שנקבע ב־2016 ועמד על 287 אלף מכוניות חדשות. מדובר בזינוק של 35% במכירות הרכב לעומת 2020, כך עולה מנתוני משרד הרישוי שהגיעו לידי כלכליסט, וכוללים מוניות, מכוניות ביבוא מקביל וזעיר. 


קראו עוד בכלכליסט:


נתוני איגוד יבואני הרכב שיפורסמו בעוד שבועיים יהיו נמוכים יותר, וכוללים רק את הרכבים שהגיעו באמצעות היבואנים הרשמיים, ללא כ-10,000 מכוניות שהגיעו בערוצי הייבוא האחרים. אולם גם כך כבר נשבר השיא, עם מסירות של כ-290 אלף מכוניות בייבוא רשמי מתחילת השנה.

השנה לא נשבר רק שיא המסירות הכללי (מספר המכוניות שעלו על הכביש), אלא גם שיא המסירות של רכבים היברידיים לסוגיהם (כ־73 אלף) והחשמליים (יותר מ־10,000), מה שמצמצם במעט את ההשפעה הסביבתית של הגידול במצבת הרכבים בארץ השנה בכ־150 אלף מכוניות, בניכוי אלה שירדו מהכביש בגלל גיל, תאונות וגניבות.

טויוטה העלתה לכבישי ישראל השנה 45 אלף מכוניות חדשות בסיכום על ערוצי הייבוא, יונדאי 44 אלף, קיה 39,700, סקודה 20,150, מאזדה 15,100, מיצובישי 11,800, סיאט 11,600, ניסאן 11,300, סוזוקי 10,500 ושברולט עם 8,500. 


טויוטה קורולה, צילום: אודי עציון טויוטה קורולה | צילום: אודי עציון טויוטה קורולה, צילום: אודי עציון


טויוטה קורולה היא שוב המכונית הנמכרת ביותר עם 18,500 יחידות, ומהן כ־3,300 בגרסת הסטיישן, והיא מקדימה את יונדאי איוניק 12,100, קיה פיקנטו 11,750, קיה נירו 8,050, קיה ספורטאז' 8,000, סקודה אוקטביה 7,300, יונדאי i20 עם 6,900, טויוטה ראב4 עם 6,800, טויוטה יאריס 5,800 ויונדאי i10 עם 5,700. 

חמישה מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר נמכרו רק או בעיקר בגרסאות היברידיות, בשנה שבה עלו לכבישי ישראל כ־62 אלף היברידיות רגילות ו־11 אלף היברידיות נטענות, שיאים חדשים. שלושה מהדגמים הנמכרים ביותר הם ג'יפונים, שלושה הם מכוניות משפתיות, והרוב (ארבעה) הם מכוניות קטנות, מיני וסופר־מיני, שינוי משמעותי לשוק הרכב המקומי שנשלט שנים בידי מכוניות משפחתיות וג'יפונים. 

חלקו של שוק היוקרה המשיך לגדול השנה לנתח של 7%, כפול ממה שהיה רק לפני עשור, אך עדיין נמוך מנתח השוק של מותגי היוקרה באירופה. כך נמסרו 5,800 דגמי מרצדס, 3,800 דגמי אאודי, 4,500 דגמי ב־מ־וו, 2,525 דגמי ג'יפ, 2,330 וולוו, 1,850 לקסוס, 975 לנד־רובר ו־700 דגמי קאדילק. נתוני מרצדס וב-מ-וו כוללים כל אחת כ-1,000 מכוניות בייבוא מקביל וזעיר.

מבין מותגי־העל מסרה פורשה 223 מכוניות לפני מזראטי 54, בנטלי 23, פרארי 16 ואסטון מרטין 4.

בחשמליות מובילה טסלה עם 5,500 מסירות של דגמי מודל 3, לפני 1,550 דגמי MG ZS EV, ו־430 דגמי U5 של איווייז.

תגיות