אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תחזיות 2022

יורם נוה: "המנכ"ל צריך לאזן בין האינטרסים של הלקוחות ואלו של בעלי המניות"

בוועידת תחזיות 2022 של כלכליסט ובנק הפועלים אמר מנכ"ל כלל ביטוח נוה - בהתייחס לבקשת השליטה שהגיש אלפרד אקירוב: "עברנו תקופות ארוכות של אי ודאות בהקשר של בעלי שליטה - הדרך להתמודד עם האתגרים הללו זה להשאיר אותם בקומת ההנהלה"

29.12.2021, 13:05 | שלמה טייטלבאום

"הדרך הנכונה לאזן בין בעלי האינטרסים השונים בחברה – לקוחות ובעלי מניות - היא להגדיל את העוגה". כך אמר היום יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים בועידת התחזיות של כלכליסט, בהתייחס לאפשרות שאלפרד אקירוב יהפוך לבעל השליטה בכלל ביטוח. 

קראו עוד בכלכליסט:


בנוגע לבקשת אישור השליטה שהגיש אקירוב לרשות שוק ההון  אמר עוד נוה: "אחד האתגרים של מנכ"ל הוא בסופו של דבר לנהל את החברה. ולשפר את התוצאות שלה לאורך כל הדרך, עברנו תקופות ארוכות של אי ודאות בהקשר הזה (של בעלי השליטה – ש"ט). היתה התקופה של אי.די.בי, ואחר כך תקופה של נאמן. הדרך להתמודד עם האתגרים הללו זה להשאיר אותם בקומת ההנהלה. הדירקטוריון וההנהלה צריכים להיות מפוקסים רק בתכנית העבודה. אחרי שממוקדים בתכנית העבודה המנכ"ל צריך לאזן בין האינטרסים של הלקוחות ובעלי מניות. והדרך  הטובה לאזן את הכוחות השונים על ידי הגדלת העוגה". 

בהקשר זה ציין נוה כי ההישגים של כלל ביטוח (תשואה של 60% בשנה האחרונה והתברגות בצמרת טבלת התשואות, ש"ט) הם תוצאה של תכנית עבודה ששמה דגש על הפעילות הפיננסית של החברה. "השנה הסתדרו לנו הכוכבים אחרי עבודה של 3 שנים. גם בעבר היו תקופות של גאות בשוק ההון אבל לא ידענו לנצל אותה. בשנים האחרונות בנינו תשתיות שירות ותפעול - עם כניסתי לתפקיד  שמתי דגש על הצד הפיננסי. 

אמרתי לעצמי - יש לנו  2 מיליון לקוחות והרבה כסף שאנחנו מנהלים, ראוי שנטפל במוצר העיקרי שאנחנו נותנים ללקוחות. שיניתי את השם ל'כלל ביטוח ופיננסים'. צריך לזכור שמרבית המוצרים שלנו זה בכלל לא ביטוח, אלא פנסיה, גמל, וחסכון פנסיוני. המהלכים הביאו לכך ששיפרנו את התשואות בשוטף. וכעת התברגנו בהובלה של התשואות ב-12 חודשים האחרונים וגם ב-3 השנים האחרונות".

יורם נוה בוועידת התחזיות 2022 , צילום: יריב כץ יורם נוה בוועידת התחזיות 2022 | צילום: יריב כץ יורם נוה בוועידת התחזיות 2022 , צילום: יריב כץ


עוד אמר המנכ"ל על ההצלחה שהגיעה עם השינוי התפיסתי: "הדגש ששמנו על הצד הפיננסי, חלחל לכל שאר הפעילויות של החברה. כך לדוגמה צמחנו באופן משמעותי בתחום הביטוח האלמנטרי. המטרה שלנו היתה  להגדיל את ההכנסות, להגדיל את הרווח החיתומי, לרסן הוצאות, ולמנף את גלי הגאות בשוק ההון לטובתנו, גם לתיק הנוסטרו וגם למוצרים הפיננסים שאנחנו מנהלים".

בנוגע לאתגרי העתיד של כלל ביטוח, אמר נוה "אפשר להגיד שב-3 השנים האחרונות האתגר היה להחזיר את הרכבת למסילה, כעת האתגר הוא להפוך את זה למסורת. זה לא קל לקבל את ההובלה, אך זה הרבה יותר קשה להישאר שם. אנחנו צריכים להמשיך לשפר את הרווח החיתומי. האתגר לחברות הביטוח הוא עצום בריבית ריאלית שלילית. זו אי ודאות מאוד גדולה וכעת זו ריצה אסטרטגית קדימה. ואף אחד מאיתנו לא יודע לתזמן את ההתפתחויות. ב-2021 הרבה אנשים חשבו שזה הזמן להוריד את הרגל משוק ההון, ומי שיצא הפסיד את אחת מהשנים הטובות".

בנוגע לאתגרים שמייצרים חברות הביטוח הדיגיטליות לחברות המסורתיות אמר נוה כי יש להבחין בין חויה דיגיטלית לבין מכירה ישירה ללקוח: ""מי שאין לו חויה דיגיטלית ייכחד. אנחנו מקפידים ומובילים במדדים הדיגיטליים וכל דבר שאנחנו מפתחים אנחנו דואגים שיהיה דיגיטלי ועוזרים גם לסוכנים שלנו להיות דיגיטליים. ולגבי החברות הישירות, אני חושב שפעם היה פער מחירים ולכן היה להם מקום - היום החברות הישירות לא מציגות ביצועים עודפים על המדדים אלא הפוך. ולכן אני חושב שהם הגיעו כבר לרויה". 

נוה אמר כי צריך לאזן גם בין הלחצים לחדשנות לבין העובדה כי בסופו של דבר משרתים לקוחות לטווח ארוך " נחשוב על הורה שקונה לילד שלו ביטוח סיעודי. והילד של הילד הזה יפנה לחברת הביטוח לנצל אותו כשאביו יהפוך לסיעודי. זה שלושה דורות של ביטוח, זה כמעט מאה שנים. לכן צריך לאזן, עם עין אחת להיות בטווח הארוך, ועם עין אחרת בטווח הקצר. להיות בקדמת הבמה הדיגיטלית. אבל לא לשכוח את הלקוחות שלנו" 


תגיות