אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השנה החולפת - הקטלנית ביותר בדרכים מאז 2017 רכב שעבר תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: ישראל יוסף

השנה החולפת - הקטלנית ביותר בדרכים מאז 2017

לפי דו"ח סיכום שנת 2021 של הרשות לבטיחות בדרכים, בשנה החולפת נהרגו 361 בני אדם ב-333 תאונות קטלניות, וכאלפיים נפצעו באופן קשה; חמישית מההרוגים היו רוכבי אופנוע וקטנוע - נתון המהווה המשך של מגמה מטרידה, לפיה חלקם של הרוכבים ההרוגים מקרב כלל ההרוגים עולה בכל שנה

30.12.2021, 15:02 | יובל שדה

הרשות לבטיחות בדרכים פרסמה היום (ה') את דו"ח סיכום השנה בבטיחות בדרכים לשנת 2021. השנה נהרגו 361 בני אדם ב-333 תאונות קטלניות, וכאלפיים נפצעו באופן קשה. מדובר במספר ההרוגים הגדול ביותר מאז שנת 2017, אז נהרגו 364 בני אדם בתאונות דרכים. לפי הרלב"ד, המספר מהווה עלייה של כ-11% במספר ההרוגים ועלייה של כ-16% במספר התאונות הקטלניות השנה ביחס לממוצע השנים 2018-2020.

קראו עוד בכלכליסט:

פילוח הנתונים מגלה כי 33% מההרוגים הינם משתמשי רכב פרטי, 26% הולכי רגל ו-23% רוכבי אופנוע וקטנוע. מדובר בעלייה של 43% במספר ההרוגים מתאונות אופנוע וקטנוע, 84 במספר, ובהמשך מגמה מטרידה של עליית חלקם של הרוכבים ההרוגים מקרב כלל ההרוגים. בשנת 2018 השיעור היה 14%, בשנת 2019 הוא עלה ל-18%, בשנת 2020 הוא קפץ ל-22.5%, והשנה המספר נעצר על 23% מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים. 35% מההרוגים בקרב רוכבי אופנוע וקטנוע נהרגו בתאונות עצמיות, וזאת לעומת 25% מההרוגים ברכב הפרטי.

 , הרלב"ד הרלב"ד  , הרלב"ד

56 נהגים צעירים נהרגו השנה בתאונות דרכים, עלייה משמעותית של 42% לעומת הממוצע של 2018-2020. שיעור מעורבותם של צעירים בתאונות קטלניות עלה ב-30%.

95 הולכי רגל נהרגו השנה בתאונות דרכים. 38 מההרוגים היו מבוגרים מעל גיל 65, והם מהווים 43% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. השנה נהרגו 11 רוכבי אופניים רגילים ו-14 רוכבים באופניים חשמליים, ירידה לעומת השנים הקודמות. לעומת זאת, ארבעה רוכבי קורקינט חשמלי נהרגו השנה, לעומת שני רוכבים בממוצע השנים 2018-2020.

בחלוקה מגזרית, כ-63% מההרוגים היו יהודים וכ-31% מההרוגים היו ערבים. מדובר בנתון דומה לשנים קודמות, אך כזה שמשקף שערבים נהרגים בתאונות דרכים בהיקף גדול יותר מאשר חלקם באוכלוסיה. 78% מההרוגים בתאונות דרכים הינם גברים, לעומת 22% נשים.

רכב שעבר תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ישראל יוסף רכב שעבר תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: ישראל יוסף רכב שעבר תאונת דרכים (ארכיון), צילום: ישראל יוסף

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה אתמול בכנס כלכליסט כי "כל תקציב המשרד, הדרך שאנחנו מסתכלות עליו הוא מתוך הפריזמה של בטיחות. כל דבר נבחן לפי השאלה האם הוא תורם לבטיחות, או חלילה מאיים על הבטיחות. התחבורה הציבורית הרבה יותר בטוחה מאשר רכב פרטי, וגם הסלילה של שבילי אופניים ושבילי הולכי והולכות רגל נועדה להגן עליהם מפגיעה של מכוניות. אנחנו גם בתהליך של מינוי אבי נאור, יו"ר ומייסד אור ירוק, לתפקיד יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים".

 , הרלב"ד הרלב"ד  , הרלב"ד

מנכ"ל הרלב"ד (בפועל) שניר זיידל: "שנת 2021 היא השנה הקטלנית ביותר בארבע השנים האחרונות. 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנה החולפת, 361 משפחות שנהרסו ועוד כאלפיים איש שנפצעים קשה מידי שנה ונזקקים לשיקום ארוך. מדינת ישראל חייבת ויכולה לשנות את המצב באמצעות אימוץ ותקצוב תוכנית לאומית רב שנתית ארוכת טווח, כפי שגובשה ע"י הרלב"ד ומשרד התחבורה, בדומה לנעשה במדינות רבות בעולם שהצליחו להפחית באופן ניכר את ההיפגעות החמורה בתאונות דרכים. המאבק בקטל בדרכים מחייב שיתוף פעולה של כלל הגורמים הרלוונטיים בממשלה ובשלטון המקומי, יחד עם רתימת כלל משתמשי הדרך להתנהגות בטוחה יותר בדרכים".

תגיות