אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיכאלי וחולדאי סיכמו על פינוי התחנה המרכזית החדשה בת"א, אבל רק עוד 4 שנים צילום: דור זומר

מיכאלי וחולדאי סיכמו על פינוי התחנה המרכזית החדשה בת"א, אבל רק עוד 4 שנים

רק לפני חודשיים הודיעה שרת התחבורה כי התחנה תפונה עד סוף 2023, וכעת מסומן תאריך יעד אחר - תחילת 2026. על פי הסיכום שהושג בין שרת התחבורה וראש עיריית ת"א, תוך שנתיים תועבר לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים במתחם אל מסוף הלוחמים ליד משרד הרישוי בחולון ואל מסוף החרש הסמוך לתחנת רכבת ההגנה. ארגון מגמה ירוקה: "הניסיון להציג את הדברים כהישג איננו נכון, מיכאלי פספסה הזדמנות היסטורית"

31.12.2021, 17:56 | יובל שדה

שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הודיעו היום (ו') כי הגיעו להסכמה על פינוי התחנה המרכזית החדשה בתל אביב תוך 4 שנים. מדובר בעיכוב מסוים בתוכניות, שכן רק לפני חודשיים הודיעה מיכאלי כי התחנה תפונה בסוף 2023 - תחילת 2024. כעת צפויה התחנה להתפנות עד תחילת 2026.

קראו עוד בכלכליסט:

לפי נוסח ההודעה של העירייה והמשרד, משרד התחבורה יעביר בתוך כשנתיים, לפחות מחצית מפעילות האוטובוסים הקיימת אל מתחמים אחרים באזור - מסוף הלוחמים ליד משרד הרישוי בחולון ומסוף החרש בתל אביב הסמוך לתחנת רכבת ההגנה. רוב האוטובוסים שיפעלו במתחמים אלה יהיו חשמליים ולא מזהמים.

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב , טל שחר התחנה המרכזית החדשה בתל אביב | טל שחר התחנה המרכזית החדשה בתל אביב , טל שחר

כאמור, בנוסח ההודעה של שני הגופים לא מופיע מתחם פנורמה, שאליו הייתה אמורה לעבור רוב הפעילות התחבורתית של התחנה המרכזית, וזאת עקב התנגדות עיריית תל אביב. הערכת משרד התחבורה היא כי הפינוי יושלם תוך לא יותר מ-4 שנים.  

משרד התחבורה ועיריית תל אביב הוסיפו כי עד לפינוי הם יפעלו "להגביר את האכיפה על הניקיון והסדר בתחנה הקיימת ובסביבתה, על מנת לספק ביטחון ורמת שירות הולמת למשתמשי התחבורה הציבורית, וכן יפעלו להגדלה משמעותית של האוטובוסים החשמליים בסביבת התחנה ובקווים היוצאים מהתחנה".

כיום, יוצאות ונכנסות לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב כ-5,000 נסיעות מדי יום. יש בה 88 רציפי העלאה והורדה ו-180 חניות. המסוף החדש בפנורמה, שירד מהפרק, היה אמור לתת מענה חלקי לתנועה שתיגרע מהתחנה המרכזית – בפנורמה יש 33 עמדות העלאה והורדה, ובין 80 ל-100 חניות מנהלתיות. לא ברור כיצד מסוף החרש ומסוף הלוחמים, שגודלם מצומצם והגישה אליהם בעייתית, יספקו מענה הולם לפעילות התחבורתית שתיגרע מהתחנה המרכזית.

בעקבות הסיכום, מסרה שרת התחבורה מיכאלי: "הגענו להבנות על הדרך הטובה ביותר להוצאת פעילות האוטובוסים מהתחנה למסופים חלופיים. מצאנו פתרון הולם ומתואם, שלא יפגע בתחבורה הנדרשת למאות האלפים המשתמשות והמשתמשים, אבל יטפל במפגע שנגרם מהתחנה ויוביל את האזור כולו למצב טוב ונקי הרבה יותר". 

ראש העירייה חולדאי הוסיף כי "העירייה היתה קשובה כל העת לרחשי לב כל תושביה, ואני מקווה שמצאנו את האיזון הנכון בין צרכי התחבורה ואיכות החיים של תושבי האזור".

מארגון מגמה ירוקה נמסר כי "שרת התחבורה מיכאלי, נכנעה ללא תנאים לחולדאי ופיספסה את ההזדמנות ההיסטורית לעשות צדק עם תושבי דרום תל אביב ומשתמשי התחבורה הציבורית. השרה מיכאלי, הניסיון להציג את הדברים כהישג איננו נכון. מסוף החרש ממוקם עשרות מטרים מן התחנה כך שהאוטובוסים ישארו בשכונה. מסוף הלוחמים הינו הקטן מבין המסופים שתוכננו, וכך הלכה למעשה התחנה המרכזית תישאר לעוד שנים רבות. 

"לשרה מיכאלי סמכויות רבות בחוק, החל מסעיף 266 לחוק התכנון והבניה וכלה בחוות דעת משפטית שתאפשר את הפינוי כבר עכשיו. זהו כישלון פוליטי מהדהד וקשה של השרה מיכאלי, אך אנחנו נמשיך את המאבק הצודק לזכות לנשום אוויר נקי ולזכות לתחבורה ציבורית טובה. הצלחנו לכפות את הוצאתם של חלק מן האוטובוסים המזהמים בשנים הקרובות אבל לא ננוח עד שהתחנה הזו תיסגר. חולדאי הוכיח בהחלטתו כי הוא לא כשיר לעמוד בראש עירייה בישראל".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות