אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר של הכנסת: למרות העלייה בהיצע המכוניות חשמליות, אין מספיק עמדות טעינה צילום: תומר הדר

מחקר של הכנסת: למרות העלייה בהיצע המכוניות חשמליות, אין מספיק עמדות טעינה

ב-2018 הבטיח משרד האנרגיה פריסה של 2,500 עמדות טעינה ציבוריות בתוך שנתיים-שלוש - ואולם מספרן כיום עומד על 791 בלבד; מספר הדגמים החשמליים זינק מ-15 ב-2019 ל-79 ב-2021

09.01.2022, 22:46 | תומר הדר

ישראל היא "מעצמת רכב חשמלי"? חישבו שנית . מסמך חדש שמפרסם מרכז המחקר והמידע בכנסת אשר סוקר את חדירתם של רכבים חשמליים לישראל מצביע על פערים בין ישראל לעולם ומחסור בעמדות טעינה בארץ. המחקר אשר חובר על ידי רינת בניטה לבקשת ח"כ יריב לוין מתייחס לחדירת רכב חשמלי לשוק הישראלי בהיבטי רגולציה, שוק מקומי ופריסת תשתיות טעינה. 

ראשית, כך קובעת מחברת המסמך, בישראל קיימת מגמת גידול של מכירת רכב חשמלי. כך, בשנת 2019 נמסרו בישראל 613 מכוניות חשמליות בלבד. בשנת 2020 מדובר ב-1,570 מכוניות חשמליות ובשנת 2021 - 10,211 מכוניות חשמליות (נתון זה אינו מופיע בסקירה שהוגשה בשלהי השנה שעברה).

עוד עולה מהסקירה כי בישראל קיים גידול מרשים במספר הדגמים החשמליים: ב-2019 ניתן היה לרכוש בישראל 15 דגמים חשמליים, ב-2020 עלה המספר ל-40 וב-2021 הוצעו לרוכשים בישראל לא פחות מ-79 דגמים חשמליים. אבל הדגמים החשמליים האמורים אינם נתמכים בריבוי של עמדות טעינה: לפי מחברת הדוח, למרות שבשנת 2018 הבטיח משרד האנרגיה פריסה של 2,500 עמדות טעינה ציבוריות בתוך שנתיים-שלוש, ב

פועל עומדות לרשות הציבור נכון למועד חיבור הדוח (שלהי 2021) רק 791 עמדות. מתוך עמדות אלה, 61% הן באזור המרכז ו-97% משקעי הטעינה אינם מהירים.

טעינת רכב חשמלי, צילום: תומר הדר טעינת רכב חשמלי | צילום: תומר הדר טעינת רכב חשמלי, צילום: תומר הדר
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות