אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייר פראנס תגבה מהנוסעים היטל דלק כדי לזרז מעבר לאנרגיה ירוקה מטוס של אייר פראנס | צילום: בלומברג

אייר פראנס תגבה מהנוסעים היטל דלק כדי לזרז מעבר לאנרגיה ירוקה

לפי דיווח ב-AFP, נוסעי מחלקת תיירים ישלמו בין יורו לארבעה יורו, בעוד התוספת במחלקת עסקים תנוע בין 1.5 יורו ל־12 יורו, לפי אורך הנתיב

15.01.2022, 23:06 | חדשות חוץ

חברת התעופה אייר פראנס, מהמובילות באירופה במונחים של מספר נוסעים, החלה לגבות בשבוע שעבר היטל דלק לטובת הרחבת השימוש שלה בדלק ממקורות מתחדשים. 


קראו עוד בכלכליסט:


לפי דיווח בסוכנות AFP, נוסעי מחלקת תיירים ישלמו בין יורו לארבעה יורו, בעוד התוספת עבור נוסעי מחלקת עסקים תנוע בין 1.5 יורו ל־12 יורו, לפי אורך הנתיב.

גם שותפתה של אייר פראנס, KLM ההולנדית, והחברה־הבת שלה טרנסאוויה ישיתו את ההיטל על טיסות שיוצאות מצרפת ומהולנד. בהודעת אייר פראנס נמסר כי בכוונתה להמיר 0.5%־1% מהדלק שלה במקורות מתחדשים. אייר פראנס גם תאפשר לנוסעים עם מצפון ירוק לבצע תרומה לטובת רכישת דלק ירוק, כשהיא מתחייבת לנתב את כספם למטרה הזו.


מטוס של אייר פראנס, צילום: בלומברג מטוס של אייר פראנס | צילום: בלומברג מטוס של אייר פראנס, צילום: בלומברג


בתעשיית התעופה דלק בר־קיימא, המכונה SAF, מופק משמן בישול או מאשפת יערות ואשפה חקלאית, ומאפשר להפחית את פליטות הפחמן בשיעור של עד 75% לעומת דלק רגיל. רכיב דלק המטוסים מגיע לכ־30% מעלויות חברות התעופה. בה בעת המעבר ל־SAF אטי משום שעלותו גבוהה פי ארבעה עד שמונה מדלק רגיל, ורמות הייצור נמוכות בהרבה מהנדרש. ב־2019, דלק בר קיימא ייצג פחות מ־0.1% מ־360 מיליארד הליטרים ששימשו את חברות התעופה.

תנועת המטוסים אחראית לכ־3% מפליטות הפחמן, כאשר השאיפה של התעשייה היא להגיע לניטרליות פחמנית עד 2050 באמצעות מטוסים חסכוניים יותר בדלק ומקורות מתחדשים.


תגיות