אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מודעה ב"ניו יורק טיימס" מזהירה מתוכנת הנהיגה האוטונומית של טסלה המודעה בניו יורק טיימס | צילום: The Dawn Project

מודעה ב"ניו יורק טיימס" מזהירה מתוכנת הנהיגה האוטונומית של טסלה

ארגון אמריקאי שפועל לאסור שימוש בתוכנות לא בטוחות, טוען כי מחקר שערך גילה סטיות תמרון רבות שביצעה התוכנה. "זו התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברה בפורצ'ן 500", נכתב במודעה

18.01.2022, 14:48 | חדשות חוץ

מודעה שפורסמה שלשום (א') על פני עמוד שלם ב"ניו יורק טיימס" תקפה את תוכנת הנהיגה האוטונומית (Full Self-Driving) של טסלה וכינתה אותה "התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברה בפורצ'ן 500" ומציעה 10,000 דולר – זהה למחיר של התוכנה עצמה – לאדם הראשון שיוכל למצוא "מוצר מסחרי אחר של אחת מ-500 החברות הנסחרות הגדולות ביותר שחווה כשל קריטי בכל 8 דקות". 


קראו עוד בכלכליסט:


"לא מסכימים שהמשפחות שלנו יהיו בובות מבחני ריסוק עבור אלפי מכוניות טסלה שנוסעות על הכבישים הציבוריים", נכתב במודעה. 

באתר טק קראנץ' דיווחו כי המודעה פורסמה על ידי "פרויקט דאון" (The Dawn Project), ארגון שהוקם לאחרונה ופועל לאסור  שימוש בתוכנות לא בטוחות במערכות שבהן הבטיחות קריטית ויכולות להוות מטרה להאקרים. מטרת המודעה היא להוביל להסרת תוכנת הנהיגה האוטונומית מהכבישים הציבוריים עד שיהיו לה "פי אלף פחות כשלים קריטיים". 


המודעה ב"ניו יורק טיימס" נגד תוכנת המכונית האוטונומית של טסלה, צילום: The Dawn Project המודעה ב"ניו יורק טיימס" נגד תוכנת המכונית האוטונומית של טסלה | צילום: The Dawn Project המודעה ב"ניו יורק טיימס" נגד תוכנת המכונית האוטונומית של טסלה, צילום: The Dawn Project


דן או'דאוד, מייסד הארגון, מכהן גם כמנכ"ל גרין היל סופטוור, חברה המפתחת מערכות הפעלה וכלי תיכנות להטמעה במערכות בטיחות וביטחון. 

זו לא הפעם הראשונה שהמערכת של טסלה סופגת ביקורות. בחודשים האחרונים היא תחת אש לאחר שסדרה של סרטונים ביוטיוב הראתה כשלים במערכת והפכה ויראלית

מנכ"ל טסלה אלון מאסק הגיב בטוויטר וטען שהמערכת של טסלה לא הובילה לתאונות או לפציעות מאז השקתה. אולם,  מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי חוקר תלונה של בעלים של מכונית מודל Y של טסלה שדיווח כי המכונית נכנסה לנתיב הלא נכון בזמן פנייה שמאלה כשהמערכת  פעלה וכתוצאה בכך התנגשה בו מכונית אחרת. 


אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה , צילום: גטי אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה | צילום: גטי אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה , צילום: גטי


מלבד המודעה בעיתון, ב"פרויקט דאון" פרסמו גם בדיקת עובדות לטענות שלהם, והתייחסו לניתוח שערכו בעצמם למערכת של טסלה בהתבסס על 21 סרטונים שעלו ביוטיוב. הסרטונים שנותחו כוללים את גרסאות הבטא מספר 8 (ששוחררה בדצמבר 2020) ומספר 10 (ששוחררה בספטמבר 2021). המחקר מצא שהתוכנה ביצעה 16 שגיאות תמרון בתוך פחות משעה ושגיאות קריטיות בכל 8 דקות. עם זאת, יש להביא בחשבון שגודל המדגם הוא קטן מדי כדי להיחשב מדויק מבחינה סטטיסטית. 

"לא הסכמנו שהמשפחות שלנו יהיו בובות מבחני ריסוק עבור אלפי מכוניות טסלה שנוסעות על הכבישים הציבוריים", נכתב במודעה. 


תגיות