אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחת מכל שמונה מכוניות שנבדקו ב-2021 הורדה מהכביש בשל ליקויים צילום: אלכס קולומויסקי

אחת מכל שמונה מכוניות שנבדקו ב-2021 הורדה מהכביש בשל ליקויים

לפי נתוני משרד התחבורה, ב-33.7% מ-31.3 אלף הרכבים שנבדקו בניידות הבטיחות נמצאו ליקויים קלים; בשטחי יהודה ושומרון רק 13.7% מהרכבים נמצאו תקינים

19.01.2022, 13:44 | תומר הדר

12.4% מכלי הרכב (3,872 רכבים) שנבדקו אשתקד בניידות הבטיחות של משרד התחבורה הורדו מהכביש בגין ליקויים המחייבים תיקון - כך עולה מנתוני המשרד. מדובר במכוניות שיכולות להמשיך לנסוע לפרק זמן קצר מאוד, עד שיגיעו למוסך. ב-73 רכבים נמצאו ליקויים חמורים, שדרשו הורדה מידית מהכביש והמשך נסיעה רק באמצעות גרר. 


קראו עוד בכלכליסט:


עוד עולה כי ב-33.7% מ-31.3 אלף הרכבים שנבדקו נמצאו ליקויים קלים. שאר הרכבים - 16.8 אלף - היו תקינים.

נתוני משרד התחבורה מתייחסים גם לבדיקות שנערכו במגזר הערבי, שם 16% מ-2,444 הרכבים שנבדקו הורדו מהכביש בגין ליקויים המחייבים תיקון (כלומר ליקויים שניתן להמשיך איתם בדחיפות למוסך). שיעור הרכבים שהורדו מידית מהכביש באמצעות גרר עמד על 0.2%, אחוז זהה לממוצע הכללי בישראל. ב-42% מהרכבים התגלו ליקויים קלים בלבד (ביחס לממוצע כללי של 33.7%). 

בשטחי יהודה ושומרון נבדקו 1,085 רכבים, ו-1.8% מהם התגלו כמסוכנים ברמה שדרשה גרירה. 44.5% מהרכבים הורדו מהכביש בגין ליקויים שדרשו נסיעה דחופה למוסך לתיקון, וב-40% התגלו ליקויים קלים. רק 13.7% מהרכבים שנבדקו בשטחים היו תקינים (ביחס ל-53.7% מהרכבים בסך הכל).

עוד עולה כי בבדיקות עומס יתר שערך המשרד נשקלו בשנה שעברה 4,909 רכבים. 81.2% מהם התגלו ללא עודף משקל, אך 6% התגלו כנושאי עומס יתר של עד 5% מעל המותר. 5% מהרכבים אשר נשקלו התגלו כנושאים עומס יתר של עד 10% מעל המותר, ואילו 3% מהרכבים אשר נשקלו התגלו ככאלה שעמוסים עד 15% מעל המשקל המותר לרכב לשאת.


טיפול במוסך, צילום: אלכס קולומויסקי טיפול במוסך | צילום: אלכס קולומויסקי טיפול במוסך, צילום: אלכס קולומויסקי


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות