אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התעשיינים: "אסור לתת להסתדרות לשלוט בנמלים" פקק בנמל חיפה | צילום: שרון צור

התעשיינים: "אסור לתת להסתדרות לשלוט בנמלים"

נשיא התאחדות התעשיינים אמר בווועידת התעשייה וההייטק כי "אם 50 אניות שמחכות לפריקה הוא הנורמלי החדש – אנחנו צריכים לשבור את הכלים". ההסתדרות: "לא נאפשר היווצרות של מצב שבו דורסים את ההסכמים"

19.01.2022, 18:49 | יובל אזולאי

מחריף המשבר בין ההסתדרותלבין התעשיינים על רקע הימשכות הפקק התפעולי בנמלי הים באשדוד ובחיפה: "הנושא הזה הוא משבר מז'ורי שהולך ומתמשך", אמר הערב (ד') נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר במושב הפתיחה של ועידת התעשייה וההייטק שמתקיימת באילת. 


קראו עוד בכלכליסט:


רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים , צילום: דנה קופל רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים | צילום: דנה קופל רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים , צילום: דנה קופל


לדברי תומר "אני לא מוכן לקבל את זה שתור תפעולי של 50 אניות מול חיפה ואשדוד הוא ההווה החדש. אני רוצה לפעול במציאות נורמלית, שאנייה שמגיעה יודעת מראש מה התור התפעולי שלה ושהתור הזה לא יימשך שבועות. היה להתאחדות התעשיינים חשוב מאד לשמור על יחסי עבודה תקינים עם עובדי הנמלים ועם ההסתדרות אבל אם 50 אניות שמחכות לפריקה הוא הנורמלי החדש – אנחנו צריכים לשבור את הכלים. אסור לתת להסתדרות לשלוט בנמלים, התנהלותה פוגעת בכל אזרח בישראל ובעיקר בעובדים ומביאה לעלייה ביוקר המחייה, במטרה לשמר את המונופול החונק שיצרו. הגיע הזמן שהממשלה ומשרד התחבורה יתערבו וישימו לזה סוף. אין לי שום הבנה ושום חמלה לחזק שרוצה לפגוע בחלש".

לדברי הביקורת האלה הצטרפו  תעשיינים רבים, בהם גם מנכ"ל תרמוקיר, אלי כהן,שביקר בחריפות את הימשכות העיכובים בנמלי הים, באופן שפוגע באספקה השוטפת לתעשייה ולמשק וזאת בנוסף לעיכובים בשרשראות האספקה בעולם: "לא ייתכן שבעיצומו של משבר בשרשרות האספקה בעולם הנמלים הישראליים סגורים. זה לא יכול להיות, זאת שערורייה לכל דבר ועניין".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, היה אמור להשתתף בוועידה ולקיים שיחה עם תומר על סוגיות המשותפות לעובדים ולמעסיקים כולל על המצב בנמלים. אלא שהוא הודיע כי לא יגיע בשל התפשטות האומיקרון. 


אבי אדרי, ו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, צילום: דוברות ההסתדרות אבי אדרי, ו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות | צילום: דוברות ההסתדרות אבי אדרי, ו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, צילום: דוברות ההסתדרות


בקרב התעשיינים נשמעו היום קריאות לסכם עם ההסתדרות ועם ועדי העובדים בנמלים על פריקה זמנית של מטען כללי ברציפים הריקים של הנמלים הפרטיים. אלא שיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר ל"כלכליסט" כי "אף אחד לא מדבר איתנו בצורה ישירה. שיבואו וידברו איתנו ונקיים מו"מ על מה שצריך. כשאומרים לנו שיש צורך להירתם אנחנו נרתמים, וכשמבקשים מאיתנו לסייע אנחנו מסייעים. אבל לא נאפשר היווצרות של מצב שבו דורסים את ההסכמים הקיבוציים במשק בחסות הקורונה. במשך 8 שנים ההסתדרות ונציגי המדינה קיימו מו"מ שעל בסיסו גובשו הסכמים קשיחים. אם המדינה מבקשת לשנות משהו – שתשב איתנו ונדבר על הכל".


תגיות