אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סרט האימה של נטפליקס: מדוע איבדה החברה כמעט רבע משוויה פנאי הודעה אדומה סרט | צילום: NETFLIX

סרט האימה של נטפליקס: מדוע איבדה החברה כמעט רבע משוויה

למרות שהציגה תוצאות טובות יותר מהתחזיות ב-2021, ענקית הסטרימינג מצפה לרשום 2.5 מיליון משתמשים ברבעון הראשון של 2022, הרבה מתחת ל-3.98 מיליון נרשמים ברבעון הראשון אשתקד. אחת הסיבות להאטה היא התחרות הגוברת מצד חברות אחרות, בהן: דיסני+ ואפל TV

21.01.2022, 09:41 | חדשות חוץ

נטפליקס דיווחה על רווחיה ברבעון הרביעי ביום חמישי, ומניותיה צנחו ביותר מ-20% במסחר המאוחר, לרמתן הנמוכה ביותר מאז יוני 2020. זאת עקב תחזית לירידה בקצב צמיחת המשתמשים ב-2022, ולמרות שהציגה תוצאות טובות יותר מהתחזיות לשנת 2021. 

קראו עוד בכלכליסט:


נטפליקס הרוויחה 1.33 דולר למניה, לעומת 82 סנט שנחזו בסקר של אנליסטים שערך אתר רפיניטיב. הכנסות החברה הגיעו ל-7.71 מיליארד דולר, כמו התחזית, ומספר המשתמשים הרשומים החדשים הגיע ל-8.28 מיליון, לעומת תחזית של 8.19 מיליון. 


ריד הסטינגס מייסד ומנכ"ל נטפליקס. לשמור את הבכורות לחודש מרץ , צילום: רויטרס ריד הסטינגס מייסד ומנכ"ל נטפליקס. לשמור את הבכורות לחודש מרץ | צילום: רויטרס ריד הסטינגס מייסד ומנכ"ל נטפליקס. לשמור את הבכורות לחודש מרץ , צילום: רויטרס


לנטפליקס נוספו 8.28 מיליון משתמשים בתשלום ברחבי העולם ברבעון הרביעי. אנליסטים ציפו שלחברה יתווספו 8.19 מיליון, אך מדובר בפחות מ-8.5 מיליון המשתמשים שנוספו לחברה ברבעון הרביעי של 2020. נטפליקס אמרה שציפתה לרשום 2.5 מיליון משתמשים במהלך הרבעון הראשון של 2022, הרבה מתחת ל-3.98 המיליון שנוספו לשירות ברבעון הראשון של 2021. אנליסטים חזו 6.93 מיליון משתמשים חדשים ברבעון הראשון, על פי אומדנים של אתר StreetAccount. 


נטפליקס דיווחה שהיא מתכננת להציע יותר תוכן קיים ברבעון הראשון, ולשמור את הבכורות לחודש מרץ. תוכנית דומה למה שהציגה החברה עבור הרבעון הרביעי של 2021. נטפליקס ואנליסטים חזו קפיצה גדולה במספר הצרכנים בסוף 2021, תקופה במהלכה השיקה החברה מספר תוכניות וסרטים חדשים אשר יציאתם נדחתה למחצית השנה השנייה. במהלך הרבעון, השיקה נטפליקס תוכן חזק כמו "אמילי בפריז", "Don't Look Up", "Red Notice" ו-"You". 

נטפליקס מסרה שהתחרות הגוברת מצד חברות אחרות היא אחת הסיבות להאטה, למרות שבעבר אמרה שערוצי הסטרימינג של חברות כמו אפל ודיסני לא אמורות להשפיע על הצמיחה שלה. "לצרכנים תמיד היו הרבה אפשרויות בכל הנוגע לבידור – תחרות שרק התגברה ב-24 החודשים האחרונים", נמסר מנטפליקס. "למרות שהתחרות הנוספת הזאת עשויה להשפיע על הצמיחה השולית שלנו במידת מה, אנו ממשיכים לצמוח בכל מדינה ואזור בו המתחרות האלה פועלות". 

תגיות