אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות התחרות תבדוק אם עובדי נמל חיפה איימו על אונייה שביקשה לפרוק בנמל המפרץ נמל המפרץ | צילום: אלעד גרשגורן

רשות התחרות תבדוק אם עובדי נמל חיפה איימו על אונייה שביקשה לפרוק בנמל המפרץ

ההסתדרות איימה בשביתה אם אוניות מטען כללי יגיעו לנמל המפרץ, במקום לחכות בתור ארוך בכניסה לנמל חיפה. רשות התחרות הודיעה שתבדוק אם עובדי נמל חיפה איימו על אוניית ברזל שביקשה לפרוק את מטענה בנמל המפרץ

23.01.2022, 10:29 | ענת רואה

רשות התחרות מתערבת בסכסוך הנמלים ותבדוק טענות לפיהן עובדים בנמל חיפה איימו בסנקציות או בפגיעה באוניות שיפרקו מטען כללי בנמל המפרץ הסמוך. 

בפנייה רשמית שהעבירה רשות התחרות בימים האחרונים למנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן נאמר כי הרשות מתכוונת לפתוח בבדיקת הנושא, והיא אף צירפה דרישת נתונים לנמל חיפה, שעליה הנמל מחויב להשיב עד 2 בפברואר. 


קראו עוד בכלכליסט:

בשבוע שעבר הודיעה ההסתדרות על כוונתה לפתוח בשביתה בנמלים בגלל כוונת המדינה לאפשר לנמל המפרץ החדש בחיפה לפרוק מטען כללי. ההסתדרות טוענת כי לנמל המפרץ מותר לפרוק מכולות או מטען רכב אך לא מטען כללי. המדינה טוענת כי כתב ההסמכה של נמל המפרץ אינו מונע מהנמל לפרוק גם מטען כללי, וכי הדבר הכרחי היום לנוכח הפקק בכניסה לנמל חיפה ותקופת המתנה של שבועות. 


פקק בנמל חיפה, צילום:  שרון צור פקק בנמל חיפה | צילום: שרון צור פקק בנמל חיפה, צילום:  שרון צור


בתוך כך הרשות העבירה בימים האחרונים מכתב לנמל חיפה, ובו טענות הנוגעות ל"פעולות לצמצום התחרות בפריקת מטען כללי", שבעקבותיהן הודיעה על כוונתה לפתוח בבדיקה. 

על פי המכתב, שעליו חתומה עו"ד מעיין מור מרשות התחרות, הגיע לידיעת הרשות כי על רקע העומס המשמעותי בו נתונים יתר נמלי הים התיכון, אונייה הנושאת מטען כללי מסוג ברזל היתה צפויה לפרוק את מטענה בימים הקרובים בנמל המפרץ, ועל רקע זה פנה עו"ד אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, למשרד התחבורה והתריע כי אם לא תתקבל הבהרה מפורשת על כך שהדבר לא יתאפשר, יופעלו צעדים ארגוניים.

לפי רשות התחרות, מבירור ראשוני שערכה עלה שאוניית מטען הברזל לא צפויה לפרוק את מטענה בנמל המפרץ, והסיבות לכך טרם הובהרו עד תום. "בין היתר עלו טענות שעובדי נמל חיפה פנו ליבואני מטען כללי ו/או סוכני אוניות במטרה להרתיע, לתמרץ או למנוע פריקה של אוניות בנמל המפרץ", נטען במכתב. "כך עלו טענות בדבר מתן הטבות לאונייה כגון קידומה בתור התפעולי, וכן טענה בנוגע לאיומים וסנקציות באמצעות פגיעה כזו או אחרת באוניות אחרות הקשורות לאותו גורם, אשר בבוא היום ירצה לפרוק מטען בנמל חיפה".

במסגרת דרישת הנתונים שהועברה מרשות התחרות לנמל חיפה נדרש הנמל להעביר "רשימה של כל עובדי החברה המנויים עם ועד העובדים של החברה, תוך פירוט תפקידם ופרטי הקשר שלהם". 

כן דורשת הרשות לקבל "עותק מכל פרוטוקול של ישיבות הדירקטוריון או ההנהלה של החברה או של כל פורום מקביל אחר" וכל תיעוד של דיון שנעשה בין הנהלת החברה או מי מחברי ההנהלה מול ועד העובדים או מי מחברי הוועד. זאת החל מ-1 בינואר 2020 ועד היום (כלומר כ-24 חודשים), המתייחסים במלואם או בחלקם לנמל המפרץ או לחברת SIPG הסינית שמפעילה את הנמל. 

מנמל חיפה נמסר בתגובה: "חברת נמל חיפה זוכה לביקוש רב מצד חברות הספנות בארץ ובעולם. הסיבות לכך הן המקצועיות, האמינות ורמת השירות הגבוהה באופן מוכח. רק אתמול, בשבת בבוקר, שבר נמל חיפה שוב שיאים של תפוקות במסוף כרמל עם 1,450 מכולות ששונעו מאוניית ענק במשמרת אחת. זו התשובה הראויה לכל מי שעסוק בהכפשות במקום במתן שירות מעולה. החברה מספקת מגוון רב של פתרונות אופרטיביים, ומצליחה לצמצם את התור התפעולי. כאמור, בזמן שגורמים שונים עסוקים בהכפשה כדי לפגוע בתחרות, חברת נמל חיפה בעד תחרות מול נמלים בארץ בפרט ובמזרח הים התיכון בכלל".



תגיות