אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בסיעתא דקרנתא: סטארט-אפ האינשורטק סיעתא (Sayata) גייס 35 מיליון דולר מייסדי סיעתא. מימין: עידן גולומב, אסף ליפשיץ ואבישי מאיה | צילום: K Rifkind Photography

בסיעתא דקרנתא: סטארט-אפ האינשורטק סיעתא (Sayata) גייס 35 מיליון דולר

את סבב הגיוס לחברה הישראלית שפיתחה פלטפורמה שמייתרת את הצורך של סוכני ביטוח לעסוק במשימות ידניות שוחקות הובילו Pitango Growth ו-Hanaco Ventures. בסך הכל, יחד עם חלקו הראשון של הסבב, גייסה סיעתא 52 מיליון דולר

24.01.2022, 16:02 | מאיר אורבך

חברות האינשורטק (טכנולוגיה לביטוח) לא רוו נחת בשנה האחרונה. אחת אחרי השניה קרסו המניות של חברות מבטיחות (למשל, למונייד והיפו) ונראה שהתחום מאבד מזוהרו. היום מצליחה אחת החברות הישראליות הפועלות בתחום להוכיח שהוא עדיין חי ובועט: חברת האינשורטק סיעתא (Sayata) הודיעה היום על גיוס של 35 מיליון דולר, כחלק מהרחבה של סבב A. 

קראו עוד בכלכליסט:

הסבב הנוכחי מגיע חמישה חודשים אחרי חלקו הראשון של הסבב, שעמד על 17 מיליון דולר, ובעליית שווי משמעותית לעומת הסבב הקודם. "החברה החליטה לקרוא לסיבוב החדש הרחבה של הקודם ולא סיבוב B, מתוך כוונה שסיבוב B כאשר יגיע יהיה משמעותי יותר", מסביר מנכ"ל החברה אסף ליפשיץ. 

הגיוס החדש מביא את הסיבוב לסכום כולל של 52 מיליון דולר. הובילו אותו הקרנות הישראליות Pitango Growth ו-Hanaco Ventures, והשתתפו בו המשקיעים הקודמים Team8 Capital, Vertex Ventures, Elron Ventures, ו-OurCrowd. החברה השלימה את הגיוס בסוף 2021, כשלצדו התבצע גיוס סקנדרי של כמה מיליוני דולרים.

אסף ליפשיץ, מנכ"ל סיעתא , צילום: K Rifkind Photography אסף ליפשיץ, מנכ"ל סיעתא | צילום: K Rifkind Photography אסף ליפשיץ, מנכ"ל סיעתא , צילום: K Rifkind Photography

הטכנולוגיה שפיתחה סיעתא הופכת את תהליך החיפוש והרכישה של ביטוח עסקי לאוטומטי ובכך מייתרת את הצורך של סוכני הביטוח לעסוק במשימות הידניות של בקשת הצעות מחיר, מילוי טפסים וכו', וחוסכת תכתובת ממושכת עם חברות הביטוח עד לסגירת העסקה. הסוכנים צריכים להזין פרטי מידע ספורים בלבד ובתוך שניות פלטפורמת התוכנה מספקת להם מספר הצעות מחיר לביטוח המותאם לצורכי הלקוח. ברגע שהסוכן בוחר הצעת מחיר מסוימת, הוא משלים את התהליך כולו בתוך הפלטפורמה ומבצע את הרכישה בשבריר מהזמן שהיה נדרש בדרך כלל. כך, יכולים הסוכנים להקדיש את מאמציהם להעמקת קשריהם עם הלקוחות הקיימים ולהרחבת בסיס הלקוחות שלהם.

הפלטפורמה של החברה הושקה לפני קרוב לשנתיים והיא פונה בעיקר לשוק של ביטוחי סייבר עבור עסקים קטנים ובינוניים. היא הוכיחה את נחיצותה לסוכנים במגוון תחומים - בין אם מדובר בשוק שבו קל למצוא ביטוח וקיימת יש תחרות קשה בין חברות הביטוח על תנאים ומחיר, ובין אם מדובר בשוק של היום, בו הפרמיות על ביטוח סייבר עולות וקשה יותר למצוא פוליסות מתאימות - בין השאר בשל שכיחותן של תוכנות כופרה.

לחברה יש משרד בישראל ומשרד בארצות הברית, בהם היא מעסיקה כ-40 עובדים, אליהם יצטרפו בקרוב עוד שמונה. בחברה מתכוונים להגדיל את כוח האדם בכ-50% בשנת 2022.

ליפשיץ מודע היטב למצב השוק שבו הוא פועל. "אני לא אנליסט שיודע מה הסיפור שגורם לירידת שווי חברות האינשורטק הנסחרות", הוא אומר. "הן קמו כדי להתחרות בחברות הביטוח הקיימות ואילו אנחנו עובדים עם חברות מהדור החדש וגם עם חברות ביטוח מסורתיות. אמנם שנינו באותה תעשיה, שהיא ענקית ויש בה הרבה שחקנים, אבל כל אחת מהחברות שקרסו פועלת בתחום שונה. יש משקיעים שהולכים לפי טרנדים ויש כאלה שמסתכלים לגופו של עניין. אצלנו לא השתנה כלום. נכון, משקיעים שמקשיבים לבאזז השלילי לא ירצו להשקיע - ואותם אני גם לא רוצה".

"הצמיחה של סיעתא ביותר מפי-10 בשנה האחרונה והתרחבותה לענף הביטוח המסחרי של חברות בינוניות וקטנות, שהיקפו 100 מיליארד דולר, מתאימות למודל הההשקעה שלנו", מסר צחי הלל, שותף-מנהל בפיטנגו צמיחה. 

ליאור פרושאור, שותף מייסד של Hanaco Ventures, מוסיף: "אנחנו מאמינים שהחברות הבאות בתחום האינשורטק שיגדלו לשווי של מיליארדי דולרים לא יהיו מותגי צריכה חדשים כמו דור 1.0, אלא פתרונות שמשנים את פניהם של התהליכים העורפיים, הידניים, הקיימים בענף כיום והופכים אותם לפתרונות דיגיטליים יעילים".


תגיות