אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם סטארקיסט והיינץ בדרך להתייקר: דיפלומט מצטרפת לגל עליות המחירים טונה סטארקיסט | צילום: אביגיל עוזי

גם סטארקיסט והיינץ בדרך להתייקר: דיפלומט מצטרפת לגל עליות המחירים

אחרי שחברות רבות בשוק המזון והאלכוהול, החל מאסם ועד לחברה המרכזית, העלו מחירים, חברת ההפצה, בבעלות נעם וימן ויבואנית של שורה ארוכה של מותגים כמו פרוקטר אנד גמבל, ג'ילט, ביונד מיט ועוד, הודיעה על ייקור מוצריה בשיעור של עד 16% החל מ-1 במרץ

25.01.2022, 10:43 | אורנה יפת

גל עליות המחירים במשק לא עוצר, וכעת הגיע תורה של הענקית דיפלומט לבצע התייקרות של מותגי המזון שהיא מייבאת. יבואנית ומפיצת מוצרי המזון והטואלטיקה מעלה מחירים בשיעור של 4% עד 16%.  


קראו עוד בכלכליסט:


דיפלומט היא אחת מחברות ההפצה והמכירות הגדולות בישראל, שמשווקת ומפיצה מוצרי צריכה ומזון במדינות נוספות בעולם. בין היתר מפיצה החברה, בבעלותו של נעם וימן, את מוצרי הענקית הבינלאומית פרוקטר אנד גמבל, ג'ילט, מזון התינוקות נוטרילון, תחליף הבשר ביונד מיט ועוד.  


מנכ"ל דיפלומט נעם וימן, צילום: יוני רייף מנכ"ל דיפלומט נעם וימן | צילום: יוני רייף מנכ"ל דיפלומט נעם וימן, צילום: יוני רייף


אמש שיגרה דיפלומט מכתב לקמעונאים בו היא מודיעה כי החל מ-1 במרץ תבצע עליות מחירים של מוצרי מזון רבים. שימורי טונה סטארקיסט, אחד ממותגי הדגל של יבואנית המזון, יתייקרו בכ-4.5%, קטשופ היינץ יתייקר ב-4.7%, קורנפלקס של המותג קלוגס יתייקר לקמעונאים ב-6.5%, חטיף תפוחי האדמה פרינגלס מתייקר בכ-8%, מותגי הקפה ג'ייקובס ו- LOR יתייקרו ב-7%, עוגיות וממרחים במותג לוטוס יתייקרו ב-6%.   


טונה סטארקיסט. עומדת להתייקר, צילום: אביגיל עוזי טונה סטארקיסט. עומדת להתייקר | צילום: אביגיל עוזי טונה סטארקיסט. עומדת להתייקר, צילום: אביגיל עוזי


כמו כן יעלה מחירם של כל סוגי הקמח של המותג CAPUTO ב-5%, לחם שיפון של מסטמאכר יתייקר ב-5%, יינות מבעבעים של המותג ג'אקובאזי ב-6%, וגליליות ופלים במותג גולדן ברייק יתייקרו ב-9%.   

פסטה RUMMO, שמחירה ממילא גבוה ביחס לפסטות מתחרות של אסם או ברילה, תתייקר  משמעותית ב- 14%, ומוצרי חרדל דיז'ון וממרחים של המותג ריין דה דיז'ון מתייקרים בשיעור הגבוה ביותר של 16%.  

גם חיות המחמד לא יישארו מקופחות. את מזון הכלבים והחתולים בונזו, לה קט וסופר קט של חברת ביופט מייקרת דיפלומט בכ-8%.   


מוצרי היינץ, צילום: Heinz מוצרי היינץ | צילום: Heinz מוצרי היינץ, צילום: Heinz


ההודעה של דיפלומט לקמעונאים באמצעות המייל בשעת לילה מאוחרת באה לאחר שבחודש מאי התריעה ענקית היבוא, שהיא חברה ציבורית, על כוונתה לבצע עליות מחירים בשל "עלייה במחירי התובלה הימית". 

החברה חזרה בה לאחר שרשות התחרות זימנה את המנכ"ל נעם וימן לחקירה בחשד ליצירת קרטל עם ספקיות מזון אחרות, וכעת הודיעה על עליית מחירים, והפעם במייל לקמעונאים - ולא בדיווח בדו"חות הכספיים כפי שעשתה במאי 2021.  

בשלב זה הקמעונאים טרם אישרו לדיפלומט לבצע עליות מחירים, וניתן להניח כי סביב הבקשה של החברה יתנהל שיח עם הקמעונאים. דיפלומט מצטרפת ליתר היצרניות ויבואניות המזון ומוצרי הצריכה שכבר ביצעו עליות מחירים בחודשים האחרונים, ובהן אסם, שסטוביץ וסנו.  

מדיפלומט לא נמסרה תגובה לידיעה.  

תגיות