אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לשחק חכם: התחרות של בעלי העסקים הקטנים מול ענקיות האיקומרס לא אבודה מראש קניות ברשת איקומרס מסחר מקוון

TechTalk

לשחק חכם: התחרות של בעלי העסקים הקטנים מול ענקיות האיקומרס לא אבודה מראש

פלטפורמות בינה מלאכותית פשוטות לתפעול, במחיר סביר, כבר עכשיו מאפשרות לבעלי עסקים להשיב מלחמה שערה לאמזון וחברותיה. עמרי כץ, מנכ״ל חברת Dialogue, מבקש להדגיש את ההשפעה הישירה של הדיוק והתחכום בעיבוד נתוני הלקוחות על היקף המכירות

01.02.2022, 14:35 | עמרי כץ

אחד האתגרים הגדולים בעולם האיקומרס - אתגר שפוגש בעלי עסקים קטנים ובינוניים - הוא הדאטה. שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית ובטכנולוגיית פרסונליזציה פוסח על אותם בעלי עסקים ויוצר פער ענק ביניהם לבין השחקנים הגדולים בשוק.

קראו עוד בכלכליסט:

בעולם השופינג אונליין ובהסתכלות על השנה האחרונה, הצרכן הבודד מתמודד עם היצע בלתי נגמר של אפשרויות קנייה ברשת ולרוב בוחר ברשתות הענק - ולא בכדי. אנחנו מוצפים באתרי איקומרס ענקיים שמשתמשים במערכות כבדות ומסורבלות המתאימות רק לשחקנים הגדולים ומהצד השני בפלאג-אינים קטנים שלא נותנים את האפקט הרצוי. במילים אחרות, קשה מאוד לעסקים קטנים להגיע אליו. 

 לפי פורבס, שוק האיקומרס צפוי להגיע לרווח של 5.1 טריליון דולר בשנת 2026, כששימוש בטכנולוגיית AI הוכח כמגדיל את המכירות לעסקים הקטנים: הוא חוסך את הזמן שהיה לוקח על מנת להגיע לתובנות, מאפשר לשפר את חווית הלקוח בקלות ומוצא מהר יותר מכל אדם חריגות הקשורות ל-Online Behavior Data.

אמזון. גם הקטנים מוזמנים לחייך, צילום: שאטרסטוק אמזון. גם הקטנים מוזמנים לחייך | צילום: שאטרסטוק אמזון. גם הקטנים מוזמנים לחייך, צילום: שאטרסטוק

הטכנולוגיה כבר קיימת. הבעיה היא חוסר הידע והמשאבים של החנויות הדיגיטליות. אותם בעלי חנויות נדרשים למצוא את הדרך להשתמש בכלים של בינה מלאכותית בצורה שתהיה Cost Effective: כלים שלא ידרשו השקעה גבוהה מדי מצידם אך יוכלו לייצר תוצאות שיעמדו בהתאם לגודל ולמגבלות בניהול אתר eCommerce.

קניות באינסטגרם. גדולה על קטנים, צילום: Neiman Marcus קניות באינסטגרם. גדולה על קטנים | צילום: Neiman Marcus קניות באינסטגרם. גדולה על קטנים, צילום: Neiman Marcus

 לא ניתן לצפות מחנות קטנה - עסק שנע בין 2-50 עובדים שאין לו אנשי פיתוח וטכנולוגיה - להטמיע מערכות מסובכות ולתפעל אותן. לא נוכל גם לצפות ממנהל חנות שמתמחה במלאי, בתמחור, במיתוג, בקידום, בשילוח ובעוד אינספור היבטים אחרים בעולמו שיידע גם כיצד להתאים את המידע שיש לו כדי להשתמש בטכנולוגיית AI, שתקבל עבורו החלטות טובות יותר. זה פשוט לא ישים.

המטרה היא ליצור ללקוח פלטפורמה הוליסטית ובכך לספק לו את חווית המשתמש הטובה ביותר - ואת אלה ניתן לספק דרך מוצרי פרסונליזציה ואופטימיזציה לתוכן, מבוססי דאטה. הכוונה היא למוצרים שבאמצעותם נעשה איחוד של נתוני כל לקוחות החנות לניתוח המאפשר להבין אותם בצורה משמעותית יותר ולהפיק מהם תובנות בזמן אמת. כשחסרה לבעל החנות ההבנה הזאת הוא לא יכול להתאים ללקוחותיו את המוצרים שהם רוצים - וללא התאמה אישית לקוחות קונים מוצרים שלא מתאימים לצרכים שלהם ומתפשרים על מוצר, או במקרה הגרוע יותר, לא קונים כלל. בעלי העסקים מפסידים כסף בכך שהם לא מציגים את המוצרים הרלוונטים ללקוח, גם כשיש להם אותם.

עמרי כץ, צילום: Dialogue עמרי כץ | צילום: Dialogue עמרי כץ, צילום: Dialogue

מכון המחקר Gartner דיווח כי גדילת הבינה המלאכותית היא אקספוננציאלית, כשההוצאות עליה בשוק האיקומרס צפויות להגיע ל-7.3 מיליארד דולר לשנה. מתוך הצורך הזה נבנו מערכות  שמתאימות לצרכי כל אותם בעלי עסקים קטנים-בינוניים, המסייעות להם להשלים מידע ולנרמל אותו בפרק זמן קצר. בעלי עסקים קטנים לא באמת צריכים עוד להשתמש בתקציבי ענק כדי להפוך לעסקי בינה מלאכותית. טכנולוגיות של אוטומציה ופרסונליזציה יכולות כבר היום לשפר את ביצועי המכירות שלהם בטווח המיידי.

צרכנים מייצרים אינספור נתונים. בעלי אותם עסקים שיידעו להשתמש בהם נכון יתקדמו צעד נוסף לעבר סגירת הפער עם ענקיות המסחר המקוון.

 הכותב הוא עמרי כץ, מנכ״ל חברת Dialogue 


תגיות