אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל ואינסייט משקיעות בפקאן הישראלית, שיודעת מתי הלקוחות ינטשו את העסק נועם ברזיס וזוהר ברונפמן מפקאן | צילום: דניאל חנוך

גוגל ואינסייט משקיעות בפקאן הישראלית, שיודעת מתי הלקוחות ינטשו את העסק

חברת התוכנה גייסה 66 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי, ועד היום - 117.5 מיליון דולר; חלק מהגיוס הנוכחי לא ייכנס לקופת החברה וישמש לרכישה של מניות עובדים ומשקיעים בכמה מיליוני דולרים

02.02.2022, 16:02 | מאיר אורבך

חברת התוכנה פקאן  (Pecan.ai) גייסה 66 מיליון דולר בסבב גיוס הון רביעי (Round C), בהובלתם של Insight Partners, ובשיתוף עם GV (לשעבר Google Ventures) והמשקיעים הקודמים S-Capital, GGV, Dell Technologies Capital, Mindset Ventures, ו-Vintage Investment Partners. 


קראו עוד בכלכליסט:


החברה לא ציינה את שוויה בגיוס ועדיין לא הגיעה לשווי של יוניקורן, אבל הוא עלה משמעותית בגיוס האחרון. החברה גייסה עד היום 117.5 מיליון דולר. חלק מהגיוס הנוכחי לא ייכנס לקופת החברה וישמש לרכישה של מניות עובדים ומשקיעים. החברה סירבה לציין כמה מתוך הגיוס מיועד לכך, אבל ל"כלכליסט" נודע שמדובר במיליוני דולרים בודדים.


נועם ברזיס וזוהר ברונפמן מחברת פקאן, צילום: דניאל חנוך נועם ברזיס וזוהר ברונפמן מחברת פקאן | צילום: דניאל חנוך נועם ברזיס וזוהר ברונפמן מחברת פקאן, צילום: דניאל חנוך


פקאן הוקמה ב-2018 על ידי זוהר ברונפמן, המשמש כמנכ"ל, ונועם ברזיס, המשמש כ-CTO. שניהם יוצאי 8200 ובעלי דוקטורט במדעי הקוגניציה והמוח מאוניברסיטת תל- אביב - שם גם הכירו ופרסמו יחד מאמרים בכתבי עת מדעיים. לפקאן משרדים בתל אביב ובניו יורק.

בשיחה עם כלכליסט אומר ברונפמן כי בעקבות הגיוסים "צוות העובדים שלנו גדל מ-30 ל-100 ובשנה הקרובה אף נכפיל אותו. הכסף נועד להמשך התרחבות מסחרית בארצות הברית. היעדים שלנו הם עדיין אגרסיביים ונמשיך לגדול באותו נתיב".  

תחום הפעילות של פקאן נמצא בחיבור שבין עולם הבינה המלאכותית לעולם ניתוח הנתונים, וכך היא מסייעת לאנליסטים עסקיים בחיזוי התנהגות צרכנים והשפעותיה על ביצועיהן של חברות. משתמשי הפלטפורמה יכולים להפוך כמויות עצומות של נתוני עסקאות לתחזיות מדויקות של ביצועים, ובכך להשפיע ישירות על הכנסות ורווחיות.  

ברונפמן מציין כי "אנחנו מאפשרים לנתח את הדאטה בצורה מאוד מתקדמת שמאפשרת לחברות שאין להן מדעני נתונים לעבד אותם. ההתמחות שלנו היא בעולם הצרכני ובעיקר בדברים שקשורים להתנהגות הצרכן. מה הסיכוי שיקנה יותר, ולחזות פעילות עסקית ברמת כל לקוח. יש חברות שמוכרות ישירות ללקוחות ואנחנו מסוגלים לחזות שיעורי נטישה ולמנוע אותם".

   



תגיות