אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תיק יד ב-8,000 דולר: בית האופנה שאנל מעלה שוב מחירים תיק שאנל Flap | צילום: גטי

תיק יד ב-8,000 דולר: בית האופנה שאנל מעלה שוב מחירים

בית האופנה מעורר כעס בקרב הקונים, לאור עליות המחירים התכופות של מותגיו. "בשאנל היו יותר העלאות מחיר בשנים האחרונות מאשר במותגים האחרים", טוענת מייסדת של אתרי קניות. כך למשל, מחיר תיק מדגם Classic Flap עלה שלוש פעמים ב- 2021, ובינואר האחרון עלה שוב

06.02.2022, 14:52 | ליטל סמט

בית האופנה שאנל מעלה מחירים בקצב מהיר יותר מאשר מותגי יוקרה אחרים, ומעורר כעס בקרב חלק מהקונים שאף מתלבטים האם להמשיך ולשלם את המחירים הגבוהים, על כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. כך למשל, תיק יד קלאסי של המותג עולה כעת 8,200 דולר, בזמן שב-2019 עלה אותו תיק 5,200 דולר. 

קראו עוד בכלכליסט:

דוברת שאנל מסרה בתגובה כי החברה מתאימה באופן קבוע את המחירים לשינויים בעלויות הייצור ובחומרים הגולמיים וכן תנודות בשערי המט"ח. "המחיר של חומרי גלם מסוימים, שגם ככה קשה להשיג בשל האיכות הגבוהה שאנחנו דורשים, בעלייה מתמדת ולפיכך נאלצנו להתאים את מחירי החברה", אמרה. 

לפי בכירים בתעשייה, חברות היוקרה מנצלות את הביקוש המתגבר למוצרים כדי למצב מחדש את המותגים שלהן כעוד יותר אקסקלוסיביים ויקרים. נוהל זה היה קיים עוד לפני פרוץ הקורונה, אך זכה לדחיפה מחודשת בשנה האחרונה על רקע הביקוש הגבוה בקרב הצרכנים לתיקים, נעליים, תכשיטים ופריטים אחרים. 

"כל תעשיית היוקרה מעלה מחירים", הגיב לעיתון ג'ון איידול מנכ"ל קפרי הולדינגס שבבעלותה המותגים מייקל קרוס, ורסאצ'ה וג'ימי צ'ו. "לא נתקלנו בשום התנגדות מצד הצרכנים לעליות המחירים שנקטנו, ויהיו עוד". 

חנות תיקים של שאנל, צילום: בלומברג חנות תיקים של שאנל | צילום: בלומברג חנות תיקים של שאנל, צילום: בלומברג

עם זאת, האנליסטים מציינים כי העלאות המחיר של שאנל בולטות במיוחד בשל היקפם ותכיפותם. כך למשל, מחיר התיקים מדגם Classic Flap עלה שלוש פעמים במהלך 2021, ובינואר האחרון עלה שוב. 

"בשאנל היו יותר העלאות מחיר בשנים האחרונות מאשר במותגים האחרים", הוסיפה מייגן מהוני דוסיל, מייסדת האתרים PurseBlog.com ו- PurseForum.com שעוקבים אחר השוק. "אנשים מופתעים לא רק ממספר הפעמים ששאנל העלתה מחירים, אלא גם מהמחיר. הם מתלוננים שהאיכות לא עולה בהתאם למחיר". 

במוקד תלונות הלקוחות עמדו תיקי הקלאסיק פלאפ שהושקו ב-1955 בעיצוב המייסדת קוקו שאנל. "אנחנו מצפים להעלאות מחיר של כמה מאות דולרים", הסבירה די גייבלס, סופרת ממישיגן. "אבל העלאה של יותר מ-2,000 דולר בשישה חודשים הרגיזה הרבה מאוהבי המותג". 

תיק ארנק של שאנל, צילום: גטי אימג תיק ארנק של שאנל | צילום: גטי אימג'ס תיק ארנק של שאנל, צילום: גטי אימג

המחירים החדשים של שאנל מציבים אותה לצד מותגים כמו הרמס, שלתיקי בירקין שלו יש רשימת המתנה על אף מחירים של עשרות אלפי דולרים. לפי אנליסטים ב-HSBC המותג של שאנל אמנם חזק כמו הרמס, אך עד לאחרונה התיקים שלו היו פחות יקרים. 

"אנשים אמנם כועסים על העלאות המחירים של שאנל, אך הם ממשיכים לקנות", אמרה מהוני דוסיל. "המחירים עולים כך שחלק מהלקוחות כבר לא יוכלו להרשות לעצמם לקנות, אך המחיר לא מבריח את לקוחות הליבה". 

שאנל היא חברה פרטית ומדווחת את תוצאותיה הפיננסיות רק פעם בשנה. בדו"ח האחרון, שהתייחס לשנה שהסתיימה בדצמבר 2020 נרשמה ירידה של 18% במכירות ל-10.1 מיליארד דולר. לפי דוברת החברה, המכירות החלו להתאושש ברבעון הרביעי של 2020 וההתאוששות נמשכה גם ב-2021. 


תגיות