אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: גוגל דוחקת הצידה את שירות הגיימינג בענן שלה מטה גוגל באירלנד | צילום: בלומברג

גיימריסט

דיווח: גוגל דוחקת הצידה את שירות הגיימינג בענן שלה

ענקית החיפוש צפויה למתג מחדש את סטאדיה, שירות הסטרימינג למשחקים, כ-Google Stream. החברה תפנה ליצרניות משחקים צד-שלישי, כמו קאפקום ובאנג'י, שמעוניינות להציע גיימינג בענן מבלי לפתח שירות משלהן

06.02.2022, 17:02 | עירד עצמון שמאייר

גוגל מסיטה את תשומת הלב הרחק מסטאדיה (Stadia), שירות הגיימינג בענן שלה - כך על פי דיווח מאת "ביזנס אינסיידר". על פי מקורות בחברה, גוגל מעוניינת לשנות למתג מחדש את סטאדיה כ-Google Stream ולהציע את שירות הענן ליצרניות משחקים צד-שלישי, שרוצות להציע סטרימינג של משחקים מבלי לפתח שירות ייעודי משלהן.

קראו עוד בכלכליסט:

כפי שדווח, גוגל פנתה לחברות כמו יצרניות המשחקים קאפקום (Capcom) ובאנג'י (Bungie), שנמכרה באחרונה לסוני - ואף ליצרנית אופני הכושר פלוטון (Peloton). השירות לכאורה "הורד בדרגה" בהיררכיה התאגידית של ענקית החיפוש. ראש שירות הגיימינג, פיל האריסון (Phil Harrison), ידווח מעתה לסגן הנשיא של שירותי המינויים של גוגל במקום ישירות למנהל חטיבת החומרה של החברה.

סטאדיה, שהושקה ב-2019, הייתה הכניסה הבולטת ביותר של גוגל לעולם הגיימינג והציעה שירות סטרימינג למשחקים: בעזרת חוות שרתי הענן של גוגל, שחקנים יכולים לשחק במשחקים כבדים ותובעניים מכל מכשיר, ובלבד שהוא מחובר לאינטרנט. אלא שייתכן כי גוגל הקדימה את זמנה. סטאדיה דרשה חיבור אינטרנט יציב ורחב פס, מה שעדיין אינו זמין כיום למרבית הגיימרים.

שלט של שירות הסטרימינג סטאדיה של גוגל, צילום: google שלט של שירות הסטרימינג סטאדיה של גוגל | צילום: google שלט של שירות הסטרימינג סטאדיה של גוגל, צילום: google

באוקטובר, הציעה גוגל 30 דקות משחק בחינם בסטאדיה כדי למשוך אנשים להירשם כמנויים לשירות ולבחון האם חיבור הרשת שלהם מתאים להזרמת משחקים. לפני כשנה, גוגל גם זנחה את שאיפותיה לפתח משחקים מקוריים משלה והשביתה את אולפן המשחקים שלה.

הבעיה העיקרית כיום בשירותי משחקים בסטרימינג היא שיהוי - העיכוב שבין הלחיצה על כפתור בשלט ובין הזמן שהדמות מגיבה לפקודה על המסך. יתרה מכך, ייתכן שאין ביקוש כל כך גדול למשחק ב"סייברפאנק 2077" דרך הסמארטפון. גוגל אינה היחידה שמציעה כיום שירות גיימינג בענן: גם למיקרוסופט, אנבידיה, סוני ואמזון יש סוס במירוץ הזה. על אף שסטרימינג של משחקים עשוי להיות עתיד התעשייה, אף אחת מחברות הטכנולוגיה אין עדיין פתרון קסם שיהפוך את השירותים הללו לנגישים ופופולריים.


תגיות