אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האחריות לקידום הדור הבא בהיי-טק מוטלת על כלל חברות הטכנולוגיה ווסטרן דיגיטל | יח"צ

האחריות לקידום הדור הבא בהיי-טק מוטלת על כלל חברות הטכנולוגיה

מסר חשוב זה מגיע מחברת ווסטרן דיגיטל שיחד עם עמותת QueenB יוזמת ומקיימת שיתופי פעולה להגדלת מספר הנשים המועסקות בהייטק. לקראת היום הבינלאומי לנערות ונשים במדע וטכנולוגיה הן תעלנה במשותף קמפיין טיקטוק שיפתח לנערות את הדלת לעולם הקודינג, וזאת במקביל לתכנית רב-שנתית להגדלת שוויון הזדמנויות לנשים בחברה הערבית. הקונספט בא לנפץ סטריאוטיפים מגדריים ומצהיר בריש גלי: תכנות נועד לכולן.

08.02.2022, 09:11 | בשיתוף עמותת QueenB

בעשור האחרון עולה המודעות בנוגע לחוסר האיזון המשווע בין נשים לגברים בהייטק, שהרי אנחנו כבר בשנת 2022, תעשיית ההייטק דוהרת קדימה אך משום מה נשים עדיין נשארות מאחור. לראייה בעוד שנשים מהוות מחצית מהאוכלוסייה הן מחזיקות רק ב-25% מכלל משרות ההייטק, ורק כ-15% מתפקידי הפיתוח והתכנות. המפתח לשינוי נעוץ בהעלאת מודעות, בחינוך ובהתנסות חיובית ונמצא בידיים של חברות טכנולוגיה כמו ווסטרן דיגיטל, ענקית הייטק בתחום תשתיות נתונים וזכרון דיגיטלי שמונה בישראל כ-1,200 עובדים הפרושים ב-3 אתרים בכפר סבא, בתפן ובעומר. לצד היותה מובילה טכנולוגית, ווסטרן דיגיטל גם מובילה באחריות חברתית עם דגש על חינוך טכנולוגי לנשים צעירות.  

רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל ומנהלת המשאב האנושי,  שלומי יוסף רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל ומנהלת המשאב האנושי | שלומי יוסף רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל ומנהלת המשאב האנושי,  שלומי יוסף

שילוב היבטים עסקיים ביחד עם אחריות חברתית

"הביקוש למתכנתות ולמתכנתים ברמה איכותית רק ילך ויעלה ולכן מתעורר כבר היום צורך אקוטי להגדיל את מאגר העובדים העתידי בשוק." אומרת רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל ומנהלת המשאב האנושי. "כבר לפני מספר שנים זיהינו כי המגדר הנשי מהווה את אחת מאוכלוסיות החסר הבולטות בישראל כשזה מגיע להשתלבות בהייטק, והחלטנו תוך ראייה אסטרטגית להשקיע בהנעת פרוייקטים מחוללי שינוי במעמד האישה בהייטק." 

חזון זה יוצא לפועל בזכות שיתוף פעולה פורה בין ווסטרן דיגיטל ל-QueenB – עמותה שקמה עם אג'נדה ברורה להכניס יותר נשים צעירות להייטק, וב-6 שנות פעילותה כבר בנתה קהילה מכובדת של למעלה מ-3,500 סטודנטיות, 650 חניכות בתוכנית הרב שנתית ברחבי הארץ ואלפני נערות שעברו סדנאות בבתי הספר. התוכנית זוכה לתמיכה נרחבת מצד אוניברסיטאות, מוסדות לימוד וחברות וגופים נוספים. לפני כ-3 שנים החלו ווסטרן דיגיטל ו-QueenB פרויקט משותף במרכזו קבוצות של חניכות, נערות ישראליות וערביות, מגיעות פיזית פעם בשבוע למשרדי ווסטרן דיגיטל בכפר סבא שם הן מקבלות הדרכה מקצועית דו-לשונית על ידי מדריכות מילגאיות במתכונת ידידותית ומאפשרת. "אנו רוצות לייצר לנערות מסלול נגיש כבר בגיל צעיר ולהראות להן מה קורה בפועל בשטח אחרי הלימודים, קרי להתנסות בתוך סביבת עבודה אמיתית." מסבירה גל אלג'ם, מנכ"לית עמותת QueenB. בנוסף לקבוצות ההדרכה מתקיימים במהלך השנה מספר ערוצים נוספים לחניכות הכוללים מגוון סדנאות, מנטורינג, ייעוץ תעסוקתי והאקתון תכנות שנתי שמגיעות אליו מאות משתתפות מרחבי הארץ. 

 גל אלג גל אלג'ם, מנכ"לית עמותת QueenB | דורי בן אלון  גל אלג

קמפיין טיקטוק חדשני שחושף נערות לעולם הקודינג

כמדי שנה, יחול ב-11 בפברואר היום הבינלאומי לנערות ונשים במדע וטכנולוגיה, יום שנקבע ע"י האו"ם במטרה לעורר מודעות לשוויון מגדרי ולהעצמת נערות ונשים בתחומי המדעים והטכנולוגיה. לרגל יום חשוב זה יעלה השבוע קמפיין טיקטוק ראשון מסוגו בישראל שיזמו ווסטרן דיגיטל ו QueenB- שבחרו עבורו את השם הקליט: אתגר ה-TIKTECH.  

קמפיין זה פונה לנערות בגילאי 12 עד 18 באמצעות משפיעניות רשת פופולריות שמציגות אתגר טכנולוגי ומזמינות את הגולשות לצלם ולהעלות את התשובה לטיקטוק, כשניתן להיעזר ברמזים שיעלו בחשבון הטיקטוק של QueenB. נעשה כאן שימוש חכם במשפיעניות מגוונות בחברה הישראלית שהן לאו דווקא טכנולוגיות מובהקות, זאת בכדי להדגיש לקהל שתכנות הוא תחום אפשרי ונגיש לכל אחת, תוך כדי יצירת התנסות מעניינת, מסקרנת וקלילה. 

"הרבה נערות אינן בוחרות בתחומים המדעיים והטכנולוגים משום שטרם נחשפו אליהן, ולכן בחרנו הפעם לפגוש את הנערות במגרש הביתי שלהן – בטיקטוק." מסבירה קרפול, "ככל שנערה תכיר את התחום ותתנסה בגיל מוקדם יותר, כך היא תוכל לעשות בחירה מודעת בנושאי הלימוד שמעניינים אותה בעתיד. המסר המרכזי הוא שכל אחת יכולה להיכנס להייטק, ושנערות ונשים בכל גיל לא תחשושנה להתאמץ ולנסות ולבחון אם הן מסוגלות להצליח בעולם הטכנולוגי."

הגדלת האימפקט גם בחברה הערבית

קמפיין הטיקטוק הוא חלק מתוכנית שיצרו יחד ווסטרן דיגיטל עם QueenB תחת השם  The Next Coding Queens ששמה לעצמה לגשר על הפערים המגדריים והמגזריים בשוק ההייטק. הערוץ השני של התכנית הוא פרויקט רב שנתי שירחיב את האימפקט בקרב החברה הערבית, הבדואית והדרוזית. המצב הרווח כיום בחברה הערבית הוא שהרבה בנות פונות באופן מסורתי לתחום הרפואה, וקיים רצון לפתוח בפניהן גם את אפיק ההייטק כאפשרות להתמחות. למעשה יש התעניינות הולכת וגוברת מצד הורים ומנהלי בתי ספר בחברה הערבית לכך שנערות תקבלנה הדרכה בקודינג. למטרה זו תיפתח השנה תכנית מנטורינג רב שנתית בסיוע רכזת מיוחדת מהחברה הערבית, שתפתח לנערות ערביות אפיקים עתידיים בהייטק ותלווה מספר מוקדים ואתרים ברחבי הארץ כולל במזרח ירושלים, חיפה ורמת הגולן. 

"חרטנו על דגלנו להכניס את כל הנשים וכל הנערות לתחום ללא הבדלי מגזר, מקום גאוגרפי, רקע חברתי או רקע סוציאלי." מדגישה אלג'ם ומוסיפה "תכנות הוא כלי למוביליות חברית כלכלית בישראל, ואנו מאמינות שמגיעה לנערות יהודיות וערביות הזדמנות שווה להרוויח שכר גבוה בדומה לגברים בהייטק - לכן אנו מדברות איתן על ציפיות שכר כבר בכיתה ח'."  

קרפול מציינת לסיכום כי "פרויקטים כגון אלו הם המפתח להזזת המחט ויצירת אימפקט משמעותי בחברה הישראלית. אני בהחלט רואה את ההאחריות העסקית והחברתית של חברות הייטק ביניהן ווסטרן דיגיטל בלייצר אפשרויות קידום לגיוון והכלה בשוק התעסוקה, ולכוון את הדרך לאוכלוסיות שפחות טבעי להן להגיע לתחום הזה."

לפרטים נוספים>>












תגיות