אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תילתן החיפאית תשתתף בפיתוח משחק בתקציב בסך כ-50 מיליון דולר grime game screenshot | צילום מסך: Clover Bite

פרסום ראשון

תילתן החיפאית תשתתף בפיתוח משחק בתקציב בסך כ-50 מיליון דולר

המכללה תשתף פעולה עם יצרנית משחקים אמריקאית שהוקמה על ידי ותיקי תעשיית הגיימינג. השתיים צפויות לחתום בקרוב על הסכם עם מפיצת משחקים. על המשחק יעבדו 150 איש, מתוכם 45 בסטודיו החיפאי. "הדור הבא של המפתחים בישראל יוכל ליצור משחקים ברמת טריפל A"

10.02.2022, 08:37 | עירד עצמון שמאייר

תילתן, המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית בחיפה, תשתף פעולה עם חברה אמריקאית לצורך פיתוח משחק חדש בתקציב בסך כ-50 מיליון דולר - תקציב פיתוח גבוה למדי ביחס לתעשיית המשחקים בישראל. המכללה חתמה על הסכם עם מפתחת משחקים אמריקאית, Author Digital, לצורך הקמת חברה משותפת: ארקדיה גיימס (Arcadia Games), שנרשמה בארה"ב בחודש מאי האחרון.

קראו עוד בכלכליסט:

המשחק מבוסס על מותג קניין רוחני (IP) פופולרי, אך תילתן מנועה מלחשוף אותו בשלב זה. המשחק צפוי לצאת לשוק ברבעון השלישי של 2023, וארקדיה גיימס נמצאת כיום במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם הפצה. כיום כ-45 איש עובדים על פיתוח המשחק, כאשר בהמשך החברה צפויה להתרחב ולהעסיק כ-150 איש, מתוכם 45 יועסקו בסטודיו בחיפה - והיתר בסיאטל. בחודש אוגוסט הושק "גריים" (Grime), המשחק הראשון מבית "קלובר בייט", הסטודיו הביתי של תילתן. "גריים" היה לאחד המשחקים העצמאיים המצליחים שפותחו בישראל, שהכנסותיו נאמדו במיליוני שקלים. 

מימין: אופיר כץ, מנהל ביה"ס לעיצוב משחקים דיגיטליים וארז ישכרוב, מנכ"ל ומייסד מכללת תילתן לעיצוב ותקשורת חזותית, צילום: עומר בן חיים; נורית יצחקי מימין: אופיר כץ, מנהל ביה"ס לעיצוב משחקים דיגיטליים וארז ישכרוב, מנכ"ל ומייסד מכללת תילתן לעיצוב ותקשורת חזותית | צילום: עומר בן חיים; נורית יצחקי מימין: אופיר כץ, מנהל ביה"ס לעיצוב משחקים דיגיטליים וארז ישכרוב, מנכ"ל ומייסד מכללת תילתן לעיצוב ותקשורת חזותית, צילום: עומר בן חיים; נורית יצחקי

השותפה האמריקאית, Author Digital, מנוהלת על ידי שלושה: המנכ"לית סרינה רובר (Serena Robar), סמנכ"ל המוצר ג'ייסון רובר (Jason Robar) וסמנכ"ל הקריאייטיב ביל רופר (Bill Roper) - שלושתם מוותיקי תעשיית הגיימינג האמריקאית ובעלי ניסיון בפיתוח משחקי טריפל A (משחקים בעלי תקציב פיתוח גבוה במיוחד). רופר בפרט, אחד השמות הבולטים בתעשייה, שימש כסגן נשיא חטיבת הגיימינג של דיסני. קודם לכן, היה רופר בכיר בחברת בליזארד (Blizzard) ועזר להשיק את סדרות המשחקים הוותיקות "וורקראפט" (Warcraft), "סטארקראפט" (Starcraft) ו"דיאבלו" (Diablo).

המשחק שמפותח בימים אלה גם ישפיע על תוכנית הלימודים במסלול לפיתוח ועיצוב משחקים דיגיטליים. "זה שינוי שאנחנו עובדים עליו מזה שנתיים - להכניס יותר ערכים הקשורים למשחקים ששמים דגש על ערך הפקה גבוה, על ריאליזם יותר גבוה", אמר אופיר כץ, ראש המסלול, בשיחה עם "כלכליסט". ארז ישכרוב, מנכ"ל ומייסד המכללה, הוסיף כי "הצוות האמריקאי התחייב להגיע ארצה למשך שבועיים מדי שישה שבועות כדי לעבוד איתנו ולתרום לתכנית הלימודים. תילתן ממש בימים הקרובים תצא עם שינויים ותוספות למערכת הלימודים כדי להכשיר אנשים בהתאם למה שדורש אולפן הפיתוח".

הקשר בין צוותי הפיתוח נוצר בזכות יעל מריץ, לשעבר ראש המסלול לפיתוח משחקים במכללה וכיום מנהלת הסטודיו הישראלי של ארקדיה גיימס. "ארז יצר איתי קשר לפני כשנה ואמר, 'יש לי רעיון משוגע - להקים סטודיו טריפל A בישראל'", נזכרה מריץ. "והוא אמר, 'את יכולה לעזור לי לגרום לזה לקרות?' דרך קשרים משותפים, מצאתי את סרינה וג'ייסון וידעתי שזכינו בכל הקופה. אמרתי לארז שזו הזדמנות מטורפת, שאלה נפילים בתעשייה, בזכות ביל רופר והפורטפוליו שלהם".

מייסדי Author Digital. מימין: המנכ"לית סרינה רובר, סמנכ"ל מוצר ג מייסדי Author Digital. מימין: המנכ"לית סרינה רובר, סמנכ"ל מוצר ג'ייסון רובר וסמנכ"ל קריאייטיב ביל רופר | קרדיט: Author Digital מייסדי Author Digital. מימין: המנכ"לית סרינה רובר, סמנכ"ל מוצר ג

רובר, מנכ"לית Author Digital וארקדיה גיימס, משוכנעת כי למרות פערי התרבות וחוסר הניסיון, שיתוף פעולה עם המכללה הוא דווקא יתרון. "לישראל יש הרבה טאלנטים במשחקי מובייל וסושיאל קזינו, אבל עדיין אין לה משחקי טריפל A. הרעיון הוא להדריך, לייבא ידע מארצות הברית לישראל, לבנות ולטפח שותפות מוצלחת". 

"זה כמו להקים אולפן במיקור-חוץ, אבל להשאיר את הידע בפנים", אמרה רובר. "במכללה יש הרבה כישרונות צעירים ואפשר להעביר אותם בתכנית התמחות כדי ליצור את הדור הבא של מפתחי משחקים בישראל, שיוכל לפתח משחקים ברמת טריפל A. העולם נעשה קטן יותר והבנת תרבויות אחרות זה יתרון שכולם חייבים להשיג. אמריקאים נוהגים לחשוב שהם ישירים, אבל לעומת הישראלים הם מאוד מאופקים", היא מודה. "חשיפה לתרבויות חדשות תעזור לנו ליצור משחקים לקהל מגוון יותר".


תגיות