אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק בישראל - הקניות בסופר התייקרו משמעותית גם בבריטניה סניף של טסקו בלונדון | צילום: איי אף פי

לא רק בישראל - הקניות בסופר התייקרו משמעותית גם בבריטניה

יוקר המחיה, גרסת הממלכה המאוחדת: לפי ה-BBC, בשנה שעברה זינק ב-8% מחיר סל של 15 מוצרים בסיסיים כמו פסטה, שימורי עגבניות וריבת תותים. עורך מגזין צרכנות בריטי: "רגע שקורה פעם בדור מבחינת עליות המחירים. לא ראינו משהו דומה מאז המשבר של 2008"

12.02.2022, 14:03 | חדשות חוץ

בזמן שהמחירים בישראל עולים והממשלה מציגה תוכנית להקלה ביוקר המחיה שיעילותה מוטלת בספק - גם בבריטניה המחירים מאמירים והצרכנים משלמים יותר על הקניות בסופר. 

לפי דיווח ב-BBC, מחירי הפסטה, שימורי העגבניות וריבת התותים קפצו בשנה שעברה בבריטניה, על רקע העלייה הכללית במחירי מוצרי הצריכה. בסך הכול עלה מחירו של סל שמורכב מ-15 פריטים סטנדרטיים ב-1.32 פאונד, או 8%, תוך שנה אחת בלבד.


קראו עוד בכלכליסט:


שינויי המחיר של פריטי מזון ברשתות אסדה, מוריסונס, סיינסבורי וטסקו, תועדו במהלך השנה על ידי חברת המחקר Assosia. מחירם של כמה פריטים ירד, למשל גזרים וגבינת צ'דר. מחירו של אותו סל קניות עם פריטים בטווחי העלות הזולים ברשתות האלה ירד ב-45 פני, או 4%, אך ביניהם כלולים פריטים כמו פסטה וגלידת וניל שרשמו עלייה של יותר מ-6%. 

פריטים נוספים שתיעדה החברה במחקר שערכה עבור ה-BBC כללו חטיפים מלוחים, מקלוני דגים, אוכמניות, גזרים ולימונים. למרות שעל פי הנתונים יוקר המחיה עלה ב-5.4% בשנה שהסתיימה בדצמבר, הנתון הזה – שמייצג את שיעור האינפלציה – עלול למסך עליות חדות של פריטים יום-יומיים.


קניות בסניף של טסקו, לונדון, צילום: איי אף פי קניות בסניף של טסקו, לונדון | צילום: איי אף פי קניות בסניף של טסקו, לונדון, צילום: איי אף פי


ישנם גורמים רבים שמקשים על המעקב על האופן שבו המחירים משתנים עבור משקי הבית, כמו מבצעים בסופרמרקטים, או מחסור באספקה של מוצרים מסוימים. אסדה, למשל, התחייבה לאחרונה לוודא שמוצרים בכל טווחי המחירים נמצאים על מדפיה, בעקבות תלונות של הפעיל נגד העוני, ג'ק מונרו. "נתוני המחירים עלולים להטעות. אני חושבת שהמספרים מראים שהקמעונאים מנסים להימנע מעליות המחירים ככל שניתן במוצרים שמפיקים להם את עיקר הרווח. אבל המוצרים האלה מהווים נתח קטן מכלל הסחורה, ובדרך כלל ממוקמים באמצע סקאלת המחירים", אמרה קיי סטיינלנד, מנהלת אסוסיה. 

"אנחנו נמצאים ברגע שקורה פעם בדור מבחינת עליות המחירים. לא ראינו משהו דומה מאז המשבר הכלכלי של 2008", כך אמר אדם לילנד, עורך מגזין הצרכנות The Grocer. "זה הולך להימשך שנתיים עד שנתיים וחצי, כל עוד ימשיכו להיות בעיות במערכת".


תגיות