אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קלאודינרי הישראלית כבר שווה 2 מיליארד דולר; העובדים מכרו מניות ב-110 מיליון דולר צילום: נוגה שדמי-ואן דה-ריפ

קלאודינרי הישראלית כבר שווה 2 מיליארד דולר; העובדים מכרו מניות ב-110 מיליון דולר

סבב הסקנדרי, הרביעי בסך הכל של הסטארט-אפ המקומי שלא גייס כספים לטובת פעילותו מאז הוקם ב-2012, הופך את קלאודינרי ליוניקורן ישראלי חדש. בדצמבר האחרון הגיעה החברה שפיתחה פלטפורמה לניהול מדיה לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר

15.02.2022, 15:30 | מאיר אורבך

רוב הסטארט-אפים הישראליים מגייסים סכומי עתק בשנים האחרונות וחלקם אף זוכים להגיע לשווי המיוחל של מיליארד דולר - כלומר, יוניקורן. שונה בנוף הזה היא חברת קלאודינרי (Cloudinary), שמפתחת פלטפורמה לניהול מדיה ומעולם לא גייסה כסף לטובת פעילותה. החברה שהוקמה ב-2012 מימנה את עצמה מתחילת דרכה באמצעות הכנסותיה, אך מנהליה הבינו בשלב מסוים שכדי להיות חלק מהתעשייה היא חייבת לאפשר לעובדיה לממש חלק מאחזקותיהם ובאותה נשימה להכניס פנימה משקיעים מקצועיים. 

קראו עוד בכלכליסט:

היום מודיעה החברה כי עובדיה מכרו מניות בכ-110 מיליון דולר במסגרת סיבוב סקנדרי. הסיבוב הנוכחי נעשה לפי שווי של 2 מיליארד דולר - מה שהופך את קלאודינרי ליוניקורן חדש בתעשיית ההייטק הישראלית. את סבב הגיוס הובילה קרן בלקסטון. מלבד סבב הסקנדרי הנוכחי, ביצעה החברה שלושה סבבים דומים מאז הקמתה - בשנת 2015, בשנת 2018 ובשנת 2020, בהם השקיעו סיילספורס ובסמר.

 לפי החברה, גיוס הסקנדרי הנוכחי התאפשר בעקבות שנה שבה חוותה החברה צמיחה משמעותית - הן מבחינת מצבת העובדים בארץ ובעולם, והן מבחינת מספר הלקוחות המשתמשים במוצרי המדיה שהחברה מציעה. בדצמבר האחרון הגיעה החברה לקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר ורכשה את חברת Indivio האמריקאית, שתאפשר לקלאודינרי להרחיב את סל פתרונות המדיה שמוצע לאלפי לקוחותיה בתחום הווידיאו.

איתי לחן, מנכ"ל קלאודינרי, צילום: יח"צ איתי לחן, מנכ"ל קלאודינרי | צילום: יח"צ איתי לחן, מנכ"ל קלאודינרי, צילום: יח"צ

קלאודינרי הוקמה בשנת 2012 על ידי איתי לחן, מנכ"ל החברה, נדב סופרמן (COP) וטל לב-עמי (CTO), ומספקת פתרון מבוסס ענן לניהול מדיה דיגיטלית. לחברה יש כיום כ-9,000 לקוחות ברחבי העולם, בהם Atlassian, Bleacher Report, Bombas, Grubhub, Hinge, NBC, Mediavine, Minted, Peloton and Petco. החברה מעסיקה יותר מ-400 עובדים, מתוכם כ-200 ממטה החברה בפתח תקווה והשאר בשלוחותיה באירופה, אסיה וארה"ב. 

"בחרנו לצאת לסבב גיוס סקנדרי בפעם הרביעית מאז הקמת החברה כדי להביע את הערכתנו לעובדים ולהודות להם על העבודה הקשה", אומר איתי לחן, מייסד שותף ומנכ"ל קלאודינרי. "מדובר בהשקעה המסמנת אבן דרך חשובה עבור כולנו בקלאודינרי". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות