אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיוי פייג' תנסה לגייס 32 מיליון שקל בת"א לטובת "כלכלת החלטורות" בניין בורסה תל אביב | צילום: אוראל כהן

טיוי פייג' תנסה לגייס 32 מיליון שקל בת"א לטובת "כלכלת החלטורות"

מפתחת פלטפורמת השיווק באמצעות ידוענים מארה"ב, שנושאת אזהרת עסק חי, הגישה אתמול תשקיף. זאת, בהמשך לתשקיף ששלחה לרשות ני"ע בארה"ב, שעל פיו בכוונתה לגייס 10 מיליון דולר

16.02.2022, 07:20 | חזי שטרנליכט

זוג ישראלים שחיים בארה"ב, אלון ושני קידר, מבקשים להנפיק בתל אביב החברה האמריקאית שהקימו - טיוי פייג' (TVPAGE) - שפועלת בתחום הפרסום הדיגילי. על פי טיוטת התשקיף שהוגשה אתמול, רואי החשבון הצמידו הערת "עסק חי" לדו"חות החברה, בעקבות הפסדים צבורים של 10.6 מיליון דולר בתום 2020 וגירעון של 1.3 מיליון דולר בהון העצמי. 

טיוטת התשקיף עדיין אינה כוללת מספרים רשמיים, אך לצורך הליך ההנפקה בארץ צירפה החברה תשקיף ששלחה לרשות ני"ע בארה"ב שלפיו כי היא מעוניינת לגייס 10 מיליון דולר (32 מיליון שקל).

קראו עוד בכלכליסט:


בני הזוג הם יוצאי חברת האינטרנט הוטבר, שפיתחה סרגל לחצנים לדפדפני אינטרנט. בטיוי פייג' יש לא מעט ממייסדי הוטבר שהיו אחראים להצלחתה. החברה נמכרה תמורת 60 מיליון דולר ב-2006 ולאחר עזיבת בני הזוג קידר, תחת הבעלים החדשים, נרשמה התדרדרות בעסקיה והיא הגיעה לבסוף לפירוק ב־2009 בהוראת בית המשפט. 

טיוי פייג', שאלון קידר הוא המנכ"ל שלה ושני קידר היא סמנכ"לית ההכנסות (CRO), מאפשרת למשפיעני רשת לשלב סרטוני מכירה של מוצרים באתרים קמעונאיים וליהנות מתמלוגים. החברה מכוונת ל"כלכלת החלטורות" (Gig economy) - שגם מוגדרת כגורם סיכון למשקיעים - צורת העסקה שהופכת לגורם משמעותי בארה"ב עם חברות כמו וולט, אובר ופייבר שמעניקות שירותי משלוחים, הסעה, ועבודות מזדמנות לפרילנסרים.

ההכנסות של טי.וי פייג' ב־2020 עלו ב־18% לעומת התקופה המקבילה, ל־1.9 מיליון דולר, והחברה סיימה את השנה עם הפסד של 475 אלף דולר, לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר ב־2019. אבל את ינואר־ספטמבר 2021 חתמה החברה עם הכנסות של 829 אלף דולר, שמגלמות קצב שנתי נמוך לעומת המחזור בכל 2020, וכן ירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה ועם הפסד של 667 אלף דולר לעומת הפסד 293 אלף דולר בתקופה המקבילה. 

את הירידה בהכנסות מייחסת החברה לביטולים של לקוחות שהשתמשו בגרסה קודמת של המוצר שלה. טיווי פייג' צופה שההכנסות שלה יעמדו על  10-6 מיליון דולר, והפסד של 6 מיליון דולר עד לרווח של 3 מיליון דולר. בני הזוג קידר מחזיקים ב־21.2% מטיוי פייג', דוד קידר, אביו של אלון, מחזיק ב־14.5%, אביה של שני - אלי פז מחזיק ב־2.39%, וביתר מחזיקים נוספים.

בין הלקוחות של טיויפייג' נמנים מותגים אמריקנים מובילים, בהם חברת מייסיז, הארלי דיווידסון, טויז אר אס, הדפונס.קום, אוטוזון, בד בת'ס אנד ביונד ואחרים.

לפי החברה, הדור הצעיר (Gen Z) בארה"ב מגלם כוח קנייה של 323 מיליארד דולר בשנה, וכי הסחר דרך הרשתות החברתיות עומד על 475 מיליארד דולר. עוד כותבת החברה כי שוק הסחר המקוון בעולם, לפי חברת המחקר אי־מרקטר, צפוי לצמוח ב־16.8% לעומת 2021,  ל־4.92 טריליון דולר השנה. 

פלטפורמת השיווק של טיוי פייג' פיתחה נועדה נועד לאפשר ללקוחות להזמין משפיענים שמייצרים תוכן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טיקטוק ואחרות, ליצור תכנים ולהקים "חנות" באתר המותג ולנהל בו את "חלון הראווה הדיגיטלי" של הם. בתמורה הם מתוגמלים על רכישות שמבצעים הגולשים.

הבורסה בת"א, צילום: אוראל כהן הבורסה בת"א | צילום: אוראל כהן הבורסה בת"א, צילום: אוראל כהן


תגיות